Nakon osam i mjeseci, 21 trke (možda je bolje reći 20), došao je dan odluke kada ćemo dobiti ovogodišnjeg šampiona Formule 1. Pred veliko finale, Veliku nagradu Abu Dhabija, Max Verstappen i Lewis Hamilton su izjednačeni po broju bodova, a Nizozemac je taj koji će sa pol pozicije krenuti u poslednju trku sezone.
Pred okršaj na stazi “Yas Marina“, Verstappen i Hamilton imaju po 369,5 bodova, što znači da koji god od njih ostvari bolji rezultat doći će do naslova prvaka. U slučaju da budu izjednačeni po broju bodova, što zapravo i može da se desi u slučaju da zauzmu deveto i deseto mjesto, a da onaj lošije plasirani osvoji bod za najbrži krug, titula ide u ruke Verstappena zbog većeg broja pobjeda. U dosadašnjem dijelu sezone vozač Red Bulla se devet puta našao na najvišem stepeniku pobjedničkog postolja, dok je branilac titule osam puta slavio.
Kakav god rasplet da bude tokom nedjeljne večeri u Abu Dhabiju, pred nama je historijski dan zbog uloga za obojicu vozača u jednoj od najluđih sezona u historiji. Verstappen će pokušati da osvoji svoju prvu titulu i postane prvi nizozemski šampion Formule 1, a 34. u historiji. Za Hamiltona je ulog osma titula kojom bi pretekao Michaela Schumachera, sa kojim trenutno dijeli rekord, a njom bi još više zacementirao svoju zaostavštinu jer je već najtrofejniji vozač u historiji, kada se pogleda broj titula, pobjeda i pol pozicija.
Tokom historije, odluka o šampionu je na posljednjoj trci padala 29 puta u 71 sezoni, prethodni put prije pet godina, kada je Nico Rosberg stigao do trona pobjedivši Hamiltona za pet bodova. Njemački vozač je, inače, jedini uspio da onemogući vozača Mercedesa, i tada svog timskog kolegu, da osvoji titulu u hibridnoj eri Formule 1, a Verstappen ima priliku da to ponovi, a i ne samo to. Ima također mogućnost da spriječi Mercedes da ostvari ’clean sweep’ u eri koja se završava upravo danas jer dogodine će Formula 1 izgledati znatno drugačije i biti, nadamo se, još brža.
Inače, prethodni put da su dvojica vozača bili izjednačeni po broju bodova pred posljednju trku desilo se 1974. godine, kada su se za tron borili Emerson Fitipaldi u Lotusu i vozač Ferrarija Clay Regazoni. Brazilac je po drugi put u karijeri postao šampion (prethodnu titulu osvojio je 1972. godine) zahvaljujući četvrtom mjestu, koje mu je bilo dovoljno s obzirom na to da je Regazoni imao probleme sa upravljanjem, zbog čega je pao u poretku i pravu šansu nije imao. Na kraju je razlika između njih dvojice bila tri boda.
Od tada, dva puta je dvojicu kandidata za titulu pred odlučujuću trku razdvajao jedan bod. Prvi put se to desilo 1994. godine, kada je Schumacher vodio ispred Damona Hilla i uspio je da odbrani tu prednost u Adeleideu na kontroverzan način, izguravši vozača Williamsa sa staze. Tri godine kasnije njemački automobilista je imao bod prednosti u odnosu na Jaquesa Villeneuvea, kojeg je pokušao da izbaci sa staze, ali je zapravo sam odustao, dok je Kanađanin stigao do trećeg mjesta, pa tako i titule. Zbog tog incidenta, Schumacher je diskvalifikovan iz šampionata, ali mu se sve pobjede, podijumi i pol pozicije i dalje računaju u zvaničnoj statistici.
A title battle for the ages
A season like no other
And it all comes down to this one, final Sunday ?#AbuDhabiGP ?? #HistoryAwaits @Max33Verstappen @LewisHamilton pic.twitter.com/0vXIQY9OPw
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021
Što se tiče velikog finala koje je pred nama, Verstappen se fantastičnim krugom, kojim se na neki način iskupio za grešku od nedjelju dana ranije u Džedi, postarao da u najboljoj poziciji dočeka odlučujuću trku. Mladi Nizozemac je, inače, šest puta ove sezone trijumfovao kada je startovao sa pol pozicije, a sve kvalifikacije je završio među najboljom trojicom, što je i te kako impresivno. Ono što bi moglo da predstavlja problem za njega je činjenica da će biti primoran da startuje na srednje tvrdim pneumaticima, što nije strategija kojoj su težili u Red Bullu ovog vikenda, a drugačija je od one koju će imati Mercedes.
Sve to znači da nas čeka borba na stazi, ali i na pitlejnu i boksovima, oko toga koji tim će donijeti pravu odluku kada je najbolje otići po nove pneumatike, i da li jednom ili dva puta. Ono što je sigurno je to da ni Verstappen, ni Hamilton neće moći da računaju na malu pomoć prijatelja – svojih timskih kolega – pošto je Lando Norris iznenadio sve zauzevši treće mjesto, ali je i tu Nizozemac u nešto boljoj poziciji. Razlog za to je što je Sergio Perez zauzeo četvrto mjesto, dok će Valtteri Bottas biti tek šesti na startu, iza Carlosa Sainza juniora u Ferrariju.
Pored kandidata za titulu, u centru pažnje naći će, sasvim zasluženo, iako startuje sa tek 18. pozicije, i Kimi Raikkonen. Svjetski šampion iz 2007. godine vozit će posljednju trku svoje karijere tokom koje je postao rekorder sa 348 startova (349. ga čeka) i upisao 21 pobjedu, ukupno 103 puta se našao na podijumu i 18 puta osvojio pol poziciju. Po završetku Velike nagrade Abu Dhabija doći će vrijeme kada će ga svi ostaviti na miru, kao što je i želio i više puta naglašavao, a od toga nas dijeli još 58 uzbudljivih krugova na “Yas Marini“. Posljednja trka sezone na programu je od 14 sati na Sport Klubu HD, na kojem program počinje u 12.50 studijskom emisijom.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!