Ferrari je u naprednoj fazi s dizajniranjem i razvojem novog F1 bolida za 2022. godinu čija se šasija već nalazi u procesu produkcije, a posebno naporno rade na novom motoru, potvrdio je šef momčadi Mattia Binotto.
Talijanska ekipa je nakon katastrofalne 2020. godine, koju su završili na šestom mjestu, uzvratila udarac s temeljito dorađenim SF21, a ove godine bore se za treće mjesto u poretku s McLarenom uz puno manji zaostatak za vodeće dvije ekipe, donosi MAXF1.net.
Ali Ferrari je svjestan da i dalje zaostaju po pitanju pogonske jedinice pa su još ove godine najavili poboljšanja na električnim komponentama budući da i dalje koriste prošlogodišnje elemente pa smiju uvesti ranije homolobirane elemente za 2021.
Novi skok u performansama motora Ferrari najavljuje za 2022. godinu kada se spremaju za promjenu koncepta, vjerovatno imajući u planu odvojiti turbinu i kompresor po uzoru na Mercedes i Hondu te bi kompresor trebao biti s prednje strane motora nakon što je istu promjenu za 2022. najavio i Renault.
Mercedes koncept odvojenoga turba i kompresora koristi od 2014. godine, a Honda im se pridružila 2017. dok Ferrari i Renault i dalje imaju i turbinu i kompresor sa stražnje strane motora.
Iduće godine bolidi će biti dizajnirani po potpuno drukčijem tehničkom pravilniku, koji će svima pružiti šansu za promjenu odnosa snaga među timovima, a Binotto je otkrio da je nova šasija već u proizvodnji i da su osnovni parametri već određeni.
“Sada je vrijeme u kojem se obično zamrzava geometrija šasije i cijeli koncept bolida, raspored ovjesa, hlađenja tako da je koncept već u naprednoj fazi”, rekao je Binotto.
“Iako je koncept zamrznut, šasija je već u produkciji. Sad je vrijeme da nastavimo raditi na obliku bolida, aerodinamici, karoseriji, krilima itd. Naporno radimo i na pogonskoj jedinici. Ona će iduće godine biti potpuno nova po pitanju koncepta i dizajna. Za nas će biti važno da napravimo najvažniji korak znajući da i dalje imamo zaostatak po pitanju performansi pogonske jedinice. Zato nam je cilj uhvatiti taj zaostatak, zatvoriti ga. Zato naporno radimo na motoru, dolazi ključan trenutak u kojem morate pronaći performanse, ali i početi homologirati pouzdanost proizvoda za iduću sezonu.”, dodaje Binoto.
Pogonske jedinice će na početku 2022. biti homologirane i njihov će razvoj biti zamrznut do dolaska nove generacije pogonskih jedinica koje bi trebale biti uvedene 2025. ili 2026.
Već se dugo priča o smanjenju troškova pogonskih jedinica i njihove kompleksnosti, što bi trebalo značiti da će se odbaciti izuzetno složeni MGU-H koji toplinsku energiju ispušnih plinova pretvara u električnu, što bi trebalo pomoći privući Volkswagen u Formulu 1.
Honda je posljednji proizvođač motora koji je ušao u Formulu 1 (2015.), ali Japanci se povlače na kraju ove sezone nakon što su Red Bullu prodali prava na korištenje svojih motora od 2022., kao i brojne stručnjake koji će raditi za novu kompaniju Red Bull Powertrains.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!