Ekipa Mercedesa uputila je dvije žalbe koje se tiču dešavanja na Velikoj nagradi Abu Dhabija na kojoj je Max Verstappen trijumfom osvojio titulu šampiona svijeta.
Jedna žalba tiče se samog vozača Red Bulla, koji je prestizanjem Lewisa Hamiltona u posljednjem krugu došao do pobjede, pa tako i titule, a druga samih rezultata posljednje trke sezone.
U samom finišu velikog finala došlo je do velike kontroverze pošto je direkcija trke kada je vozač Williamsa Nicolas Latifi udario u zid prvo odlučila da ne prekine trku, kao što je radila u sličnim situacijama ove sezone, već da na stazu pošalje bezbjednosno vozilo. Potom je odlučeno da se vozači koji imaju krug zaostatka ne vrate u isti krug, da bi se to poništilo pred posljednji krug, u kojem je nizozemski vozač kada je trka nastavljna uspio da pretekne sedmostrukog svjetskog prvaka koji je do pomenutog incidenta bio na sigurnom putu ka odbrani titule.
VERSTAPPEN WINS THE WORLD CHAMPIONSHIP!!
WHAT A FINISH!!!! HE'S DONE IT!!!
A last lap pass decides the title. What a season.#F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/3tpnyLo2DX
— TSN (@TSN_Sports) December 12, 2021
U žalbi koja se žalbi koja se tiče Verstappena Mercedes se poziva na član 48.8 sportskih propisa u kojem stoji: Sa izuzetkom slučajeva koji su navedeni od a) do h) nijedan vozač ne smije da prestiže druge na stazi, uključujući i bezbjednosno vozilo, dok ne prođe liniju (pogledati član 5.3) prvi put pošto se bezbjednosno vozilo vratilo u boks.
Što se tiče žalbe na krajnji poredak, iz nejmačkog tima su se žalili jer smatraju da je prekršen član 48.12. U tom dijelu sportskih propisa stoji: Ukoliko direktor trke smatra da je bezbjedno to učiniti i poruka “krugovi koji su krugovi iza mogu da pretiču” bude poslata svim timovima kroz zvanični sistem poruka, svaki vozač koji je krug iza vodećeg treba da pretekne vozače u vodećem krugu i bezbjednosno vozilo. To se samo odnosi na vozače koji su prestignuti pošto su prešli liniju na kraju kojeg su prešli prvu liniju bezbjednosnog vozila drugi put pošto je ono izašlo na stazu. Pošto su pretekli vozače u vodećem krugu i bezbjedno vozilo, trebalo bi da nastave stazom prikladnom brzinom bez preticanja i postaraju se da zauzmu pozicije na kraju poretka iza bezbjednosnog vozila. Dok pretiču, da bi se svi postarali da se to učini bezbjedno, vozači u vodećem krugu moraju sve vrijeme da budu na trkačkoj liniji osim ukoliko skretanje sa nje ne može da se izbjegne. Osim ukoliko direktnor trke ne smatra da prisustvo bezbjednosnog vozila više nije neophodno, pošto je posljednji vozač pretekao vodećeg bezbednosno vozilo će se vratiti u boks na kraju kruga.
Да се овековечи #skf1
1/2 pic.twitter.com/Md64EcITJI— Гојко Андријашевић #управанапоље (@NikolaizPanceva) December 12, 2021
Ne zna se koji je rok da Svjetska automobilistička federacija razmatra žalbe Mercedesa i šta bi značilo za sam ishod šampionata ukoliko neka bude usvojena. Verstappen je titulu osvojio sa osam bodova prednosti u odnosu na Hamiltona, dok je Mercedes odbranio krunu u konkurenciji konstruktora.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare