Super Bowl, veliko finale profesionalne lige američkog nogometa (NFL), osim što je najvažniji sportski događaj u SAD-u, redovno ima najveću televizijsku gledanost, a za marketinšku industriju to je i najvažniji dan u godini.
Prvi Super Bowl, koji je održan 1967. godine, putem tv ekrana gledalo je 50 miliona Amerikanaca. Od 2010. godine prosječna tv gledanost redovno premašuje 100 miliona gledatelja, a najveća je zabilježena 2015. godine, kada su New England Patriotsi pobijedili Seattle Seahawkse sa 28-24, i tada je 114 miliona i 442 hiljade Amerikanaca gledalo najvažniju utakmicu godine.
Što se tiče marketinške industrije Super Bowl je najvažniji dan u godini. Reklamni stručnjaci znaju ako dobro odrade posao da im je zajamčeno mjesto u historiji, a njihov rad ući će na top-listu najboljih reklama svih vremena. Ujedno, efektna reklama može biti prekretnica u poslovanju vaše kompanije.
Reklamni prostor za vrijeme trajanja Super Bowla je najskuplji na svijetu, pa ove godine za 30 sekundi televizijske reklame morate platiti pet miliona dolara, što je pola miliona dolara skuplje negoli prošle godine.
U vrijeme prvog Super Bowla, održanog 1967. godine, 30 sekundi reklamnog prostora koštalo je 37.500 dolara, da bi deset godina kasnije iznosio 125.000 dolara. U razdoblju od 1980. do 1995. godine cijena reklama je porasla za pet puta, sa 222 hiljade dolara na milion i 150 hiljada dolara. Također, 1995. godine cijena je po prvi puta prešla granicu od milion dolara.
Prosječna tv gledanost Super Bowla u posljednjih deset godina:
2016 – 111.900.000 dolara
2015 – 114.442.000
2014 – 111.500.000
2013 – 108.700.000
2012 – 111.346.000
2011 – 111.010.000
2010 – 106.476.000
2009 – 98.732.000
2008 – 97.448.000
2007 – 93.184.000
Pregled cijena 30 sekundi reklamnog prostora od 2007. godine:
2017 – 5.000.000 dolara
2016 – 4.500.000
2015 – 4.250.000
2014 – 4.000.000
2013 – 3.800.000
2012 – 3.500.000
2011 – 3.100.000
2010 – 2.954.010
2009 – 2.999.960
2008 – 2.699.963
2007 – 2.385.365
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.