Rezultat pretrage riječi "tri crna tinejdžera" i "tri bijela tinejdžera" u Google pretraživaču nedavno je podigao veliku prašinu u javnosti.
Muškarac po imenu Kabir Alli postavio je na Twitter video na kojem se vide njegovi prsti dok izvršavaju krajnje specifičnu pretragu na Googleu.
U pretraživač je ukucao riječi “tri bijela tinejdžera”. Rezultat: troje bijelih tinejdžera, nasmijanih, sretnih, odjeće vedrih boja, u rukama nose lopte, a oko vrata slušalice.
Onda je ukucao “tri crna tinejdžera”. Rezultat – troje crnih tinejdžera, sretnih i nasmijanih i gomila slika crnaca prilikom hapšenja ili onoga što Amerikanci zovu “mug shot”.
Snimak je šerovan više od 70.000 puta i dovodi do pitanja koje može biti veoma zabrinjavajuće: Da li je Google rasista?
Alli navodi da su ga rezultati pretrage šokirali.
“Rezultati su napravljeni kroz algoritam koji su postavili. Nisu rasisti, ali mislim da bi trebalo da imaju više kontrole nad nečim poput toga”, navodi on, piše Guardian.
Da bi se sve to razumjelo, potrebno je da osoba ima osnovno znanje iz SEO optimizacije pretraživača, algoritama, tagovanja i fotografija. To neće ništa riješiti, samo će bijes moći bolje da se kanališe…
Ukratko, Google ne pravi svoje fotografije niti ih taguje. Google je pretraživač i kao takav on prikuplja podatke sa interneta.
Najpopularniji rezultati budu na vrhu, odnosno prve stranice rezultata. To je problem – “najpopularniji”. Dakle, nešto u šta ljudi često ulaze. Ako je to popularno tačno, super. Ako nije, šta da se radi.
YOOOOOO LOOK AT THIS pic.twitter.com/uY1JysFm8w
— July 3rd. (@iBeKabir) June 7, 2016
Guardian je pokušao objasniti “zašto Google nije kriv” navodeći podatak da crnci čine 13 procenata stanovništva SAD-a i tri procenta stanovništva Britanije. Prema tome, logično, mnogo je više bijelaca i tamo i vamo, što znači da će kompanije prije kupovati fotografije nasmijanih bijelih tinejdžera.
To nije rasistički. Ali činjenica da kompanije misle da bijelci ne bi kupovali njihove proizvode ukoliko bi crni modeli bili na reklamama…
Na primjer, dodaje Guardian, kada je brend Old Navy iz SAD-a koristio međurasnu porodicu u svojim reklamama bombardovali su ih rasističkim tvitovima.
Dakle, dali je Google rasista? Odgovor je – ne.
Ali, ljudi jesu. Društvo jeste.
Nema više segragacije, posebnih česmi, ulaza, sjedišta u prevozu. Ali u medijima… Ljudi moraju da prihvate da računari i pretraživači, koliko god bili pametni, ne misle sami. Nisu baš toliko pameti.
Oni su odraz svojih kreatora i u slučaju pretraživača onih koji ih koriste – ljudi, zaključuje B92.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.