Dok je svijet na rubu nuklearnog rata između SAD-a i Sjeverne Koreje, provjerili smo u čemu se u vremenu kad ne testira nuklearne bombe i prijeti cijelom svijetu, vozi "vrhovni vođa" Kim Jong-Un, a u čemu njegov izgladnjeli narod...
Kao što SAD ima Ford, Njemačka Volkswagen i Japan Toyotu, tako i Sjeverna Koreja ima Pyeonghwa Motors.
Ova kompanija pod režimom diktatorske vlade svake godine proizvodi vrlo malen broj civilnih automobila u svome sjedištu u gradu Nampo, koji je luka na zapadnoj obali Sjeverne Koreje. U jednom jedinom postojećem prodajnom salonu u Pyongyangu posjetitelji mogu razgledati, isprobati i kupiti automobile. Trenutna ponuda Pyeonghwa Motorsa nudi 25 različitih modela vozila, od kojih poneki izgledaju kao jeftine kopije europskih automobila.
Autoindustrija Sjeverne Koreje jedan je od važnih ogranaka nacionalne ekonomije, s puno manjim kapacitetima nego u Južnoj Koreji. Razlog tomu je što je cjelokupna autoindustrija podređena diktatorskom režimu, odnosno Narodnoj vojsci.
Iako Sj. Koreja ima kapacitete da proizvodi između 40 i 50 tisuća automobila godišnje, ali posljednjih godina uz sankcije i ekonomsku krizu ta je brojka pala na svega nekoliko tisuća. Više od polovice proizvodnje vozila bazira se na vojna vozila, buseve, trolejbuse i tramvaje, dok se vrlo mali udio odnosi na civilne automobile. Ulice su često potpuno prazne, jer automobili su i dalje većini stanovnika nedostižni luksuz.
Sjeverna Koreja nije član nikakvih međunarodnih organizacijama proizvođača automobila ili bilo kakvih industrijskih komiteta UN-a, tako da su dostupne informacije ostatku svijeta vrlo ograničene. Početak tamošnje autoindustrije bio je u sovjetskoj eri, kada je Sj. Koreja započela proizvodnju vozila po SSSR-ovoj licenci. Sovjetski Savez opskrbljivao je Korejce s pomoći u izgradnji tvornica, koje su bile opskrbljene sovjetskom tehnologijom. Prva proizvedena vozila u Sj. Koreji bile su replike ruskih GAZ vozila.
U modernije doba Sj. Koreja kupila je mnoge automobile svjetskih marki poput Mercedesa, Nissana, Jeepa, Honde i dr. te ih replicirala u Pyeonghwa Motors tvornici. Također, Sj. Koreja svoje “domaće” automobile uspješno izvozi u Vijetnam.
S potpuno druge strane siromaštva, izolacije i zabrana stoji čelnik države Kim Jong-Un. koji na privatnome računu navodno ima 5 milijardi američkih dolara. Dok njegov narod gladuje, Kim godišnje potroši oko 600 milijuna dolara na razni luksuz, uključujući automobile, skupocjeni alkohol, cigarete i ostalo, prenosi 24 sata.
U službenim udžbenicima u sjevernokorejskim školama navodi se se da je Kim Jong-Un već sa tri godine naučio voziti automobil. No, nedvojbena istina je da Kim posjeduje impresivan vozni park. MSN navodi da je “vrhovni vođa” vlasnik preko 100 skupocjenih automobila.
Najdraži mu je brend Mercedes-Benz, u čijim je luksuznim automobilima viđen mnogo puta. Također, poznato je da je Kim vlasnik blindiranog i posebno rađenog Mercedesa S600 Pullman čija se cijena, s obzirom na sigurnosnu opremu, procjenuje na 1,7 milijuna dolara. Iako UN-ove zabrane jasno navode da Sjeverna Koreja striktno ne smije uvoziti nakakvu luksuznu robu, diktatorska vlada ipak uspijeva opskrbiti svojeg lidera čime god poželi.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.