Glavni grad Indonezije Džakarta nosi neslavni rekord grada s najvećim saobraćajnim gužvama na svijetu.
Istraživanje je objavljeno danas, a podaci su prikupljani satelitskim sistemom za navigaciju vozila, a obuhvaćeno je 78 zemalja svijeta. Istraživanje je ppokazalo kako vozači u saobraćaju tokom jedne godine u prosjeku stanu i ponovo krenu 33.240 puta.
Na drugom mjestu je najveći turski grad Istanbul. Istraživanje je pokazalo da vozači u gradu na Bosforu prosječno u saobraćaju stanu i pokrenu motorno vozilo 32.520 puta tokom jedne godine.
Stanovnik Džakarte Ari Budiani je jedan od mnogih koji ustaje u ranim jutarnjim satima kako bi izbjegao gradsku špicu u gradu sa 10,2 miliona stanovnika.
“Sada više volim da na posao odem prigradskim tramvajem nego automobilom iako je i tu osjetna gradska gužva“, kazao je.
Ardaiyene, koja poput drugih stanovnika Indonezije koristi samo jedno ime, kazala je kako na autobus ide u 7 sati ujutru te da radi svaki dan. Ističe kako najčešće na posao zakasni i do četiri sata. Ako zakasni sat, smatra to dobrim danom.
Značajan faktor koji doprinosi zagušenju saobraćaja u Džakarti je nedostatak željezničkog sistema.
“Kada veliki gradovi poput Džakarte nemaju organizovan željeznički saobraćaj onda postoje zaista velike gužve u saobraćaju“, kazao je guverner Džakarte Basuki Tjahaja Purnama dodajući kako poziva sve građane koji žive u glavnom gradu Indonezije da “budu strpljivi sve dok ne bude osposobljen željeznički sistem 2018. godine”.
Jedan od indonezijskih političkih analitičara Andrinof Chaniago smatra kako odsustvo željezničkog saobraćaja u indonezijskoj prijestolnici nije jedini problem s kojim se taj grad susreće u domenu saobraćaja.
Na svom Twitter profilu napisao je kako višemilionski gradovi imaju problem sa nedostatkom prostora za saobraćajne trake. Prema njegovom pisanju, optimalni prostor koji saobraćane trake imaju iznosi 20 posto površine dok u Džakarti one zauzimaju samo šest procenata. Gužvama u saobraćaju, kako je istakao, ide u prilog i nedostatak pješačkih prijelaza te tunela za pješake.
Sve veća potražnja stanovnika glavnog grada Indonezije za životom nau perifernim dijelovima grada rezultirali su sve dužim kolonama u saobraćaju te većem broju privatnih vozila.
Nakon Istanbula, Mexico City je treći grad s najvećim gužvama u saobraćaju, a nakon ovog grada slijedi drugi najveći grad Indonezije Surabaya potom St. Petersburg, Moskva, Rim, Bankok, Guadalajara i Buenos Aries.
Najmanje gužve u saobraćaju ima u finskom gradu Tampere.