Avion njemačke niskobudžetne aviokompanije "Germanwings" srušio se u utorak u zabačenom dijelu francuskih Alpa pri čemu je poginulo svih 150 putnika i članova posade. Novi dokazi sugeriraju da je neobjašnjeno spuštanje aviona trajalo 18 minuta, a ne osam kako se najpre vjerovalo.
Francuski ministar za okolinu i saobraćaj Segolen Rojal rekla je da je posada aviona “Airbus A320” prestala da se javlja putem radija u 10:30 sati, dok je avion bio iznad Sredozemnog mora.
Avion je udario u strme padine francuskih Alpa u 10:48 sati. U tih 18 minuta letjelica je postepeno ponirala sa visine od 8.500 metara na nešto manje od 600 metara.
Za to vrijeme avion nije poslao nikakav signal za uzbunu, kao što je prvobitno objavljeno.
Rješavanje ove misterije zavisit će od upotrebljivosti dvije “crne kutije”. Uređaj za snimanje glasova u kabini jutros je stigao u laboratorije francuskog istražnog biroa nedaleko od Pariza.
Zvaničnici su rekli da je uređaj oštećen, ali da je iz njega moguće dobiti informacije.
Uzrok tragedije neće biti poznat dok se ne preslušaju snimci iz pronađene crne kutije, ali pojedini stručnjaci su na osnovu već poznatih informacija iznijeli nekoliko teorija. Ovo su neke od njih:
Postepeni pad pritiska u kabini
Sličnom teorijom je pokušana da se odgonetne i misterija nestalog malezijskog aviona MH370. Pojedini stručnjaci tvrde da su piloti pali u nesvjest usljed niskog pritiska u kabini, a avion je nastavio da leti sve dok nije ostao bez goriva.
U ovom slučaju je nemoguće da je avion “Germanwingsa” ostao bez goriva, ali da su piloti u nedostatku kisika ‘zaspali’ je moguća teorija.
Nagli pad pritiska u kabini
Avion sa leta 4U 9525 se za osam minuta sa visine od gotovo 10.000 metara spustio na visinu od 1.800 metara. Kod takve nagle promjene visine dolazi do rapidne promjene pritiska pa piloti moraju da stave maske s kisikom kako bi ostali pri svijesti… Da li su to uradili?
Terorizam
Stručnjaci su odmah otpisali mogućnost da je bomba raznijela avion. Da je to bio slučaj ostaci aviona bi bili rasuti na dosta širem području. U ovom slučaju dijelovi aviona se nalaze na užem području.
Međutim, dio eksperata zbog činjenice da piloti ni u jednom trenutku nisu poslali SOS signal niti su kontroli leta javili da imaju problem, odbijaju da otklone mogućnost terorizma.
Mehanički kvar
“Lufthansa” je odmah objavila da je avion imao tehnički problem s vratima koja zatvaraju prednje točkove. Problem je vezan za mehanizam koji se otvara i zatvara u trenutku kad se uključuje uređaj za slijetanje. Avion je u ponedeljak cijeli dan ostao prizemljen u Dizeldorfu, a potparol “Lufthanse” je izjavio da je kvar bio otklonjen.
Ovu mogućnost istražitelji neće otpisati, ali ipak napominju da je malo vjerovatno da je došlo do neke kompjuterske greške ili da mehaničari nisu dobro odradili svoj posao.
Greška pilota
Jedino crne kutije mogu da otkriju što tačno dogodilo i da li su piloti krivi. Također, pokazat će i da li su ogovarajuće reagirali u kriznoj situaciji.
Italijanska vojska kriva za incident
Neki izvori tvrde da je italijanski borbeni avion uključio transponder na kod “uzbuna” tačno u 10:35 sati i to vrlo blizu mjesta gdje je avion “Germanwingsa” počeo da propada.
Istražitelji će u vrlo kratkom roku proveriti da li se ovo dogodilo slučajno ili ima neke veze s padom aviona.