Pojašnjenje: Kako je moguće da pilot ostane van kokpita

Svijet 27. mar 201516:16 > 19:06
N1

Mnogi se nakon pada aviona Airbusa A320 na jugu Francuske pitaju, s pravom, kako je moguće da pilot ostane van kokpita.

Mjere uvedene nakon 11. septembra 2001. dovele su do toga. Evo pojašnjenja iskusnog pilota.

Penzionisani vojni i komercijalni pilot Bugs Forsythe ne može da zamisli zašto bi pilot uradio tako nešto, ali  zna kako. Forsythe kaže da je letio hiljade sati u kokpitu Airbusa 320, jednom od najsigurnijih i najnaprednijih putničkih aviona u upotrebi širom svijeta.

“On je kao i mnogi drugi pilotu koristio ovaj prekidač stotine puta. Da otključate morate podignuti i gurnuti gore, upali se indikator da su vrata otvorena, ali ako ga pustim vraća se u normalnu poziciju”, pokazuje na prekidač u kokpitu Forsythe i dodaje: “Normalno znači da je zaključano”.

Prema informacijama iz Airbusovog promotivnom materijala postoji tastatura na vanjskoj strani vrata koja vam omogućava ulazak ukoliko znate šifru. No, ako osoba unutar kokpita prekidač podesi na zaključano, tastatura neće raditi 5 minuta. Ali postoji još jedna mogućnost za isključenje tastatrue koje traje duže od 5 minuta.

Opširnije u videu..