Dva mjeseca prije nego što je kopilot aviona Germanwingsa namjerno u francuskim Alpama oborio avion, pri čemu je poginulo 150 ljudi, holandski pilot Jan Cocheret je predvidio šta može da se dogodi u nekom avionu zbog sigurnosnog sistema zatvaranja vrata kokpita, a scenario je identičan prošlonedjeljnom.
Cocheret, koji leti za aviokompaniju Emirates, prije dva mjeseca je, u autorskom tekstu za publikaciju “Piloot en Vliegtuig” (Pilot i avion), doveo u pitanje novi sistem sigurnosti koji je uspostavljen u svim avionima poslije napada u SAD 11. septembra 2001. godine, prenose francuski mediji.
“Zahvaljujući ultrasigurnosnom sistemu zatvaranja vrata, više nije toliko teško da pilot preuzme potpunu kontrolu u kokpitu i ostavi svog kolegu van kabine. Dovoljno je da sačeka da njegov kolega ode do toaleta i da ga zauvijek ostavi ispred kokpita”, napisao je tada holandski pilot.
Cocheret je naglasio da je nepouzdano u potpunosti vjerovati svom kopilotu.
“Ponekad se ozbiljno zapitam ko sjedi pored mene u kokpitu…Možda mu se upravo nešto dogodilo u životu što ne može da preboli?”, istakao je on, dodavši da se nada da nikad neće naletjeti na zaključana vrata kokpita.
Holandski pilot je u svom tekstu naveo i nekoliko slučajeva koji su se već dogodili, kao što je slučaj pilota “Etiopian Airlinesa” koji je skrenuo avion sa linije ka Ženevi, ili pak slučajevi drugih pilota za koje se vjeruje da su namjerno oborili avion u prošlosti.
Vrata pilotske kabine mogu se otvoriti jedino iznutra, a spolja samo uz pomoć sigurnosnog koda u slučaju da pilot izgubi svijest. Nažalost, moguće je promijeniti sigurnosni kod iznutra.
Jan Cocheret je objasnio da u takvom slučaju pilotu ne preostaje ništa drugo nego da “sjedne među putnike i sačeka da vidi šta će se dalje dogoditi”.
Kapetan koji je letio sa kopilotom Germanwingsa Andreasom Lubitzom (27) prošlog utorka pokušao je da se vrati u kokpit nakon što je nakratko iz njega izašao i to se čuje na snimku iz crne kutije, ali su njegovi pokušaji bili uzaludni s obzirom na novi sigurnosni mehanizam.
Cocheret je na svom profilu na Facebooku nakon nesreće napisao da je “ovaj strašni scenario postao realnost”.
Ultrasigurnosna vrata su počela da se ugrađuju nakon terorističkog napada Al Kaide 11. septembra 2001.
Aviokompanije širom svijeta su nakon prošlonedjeljne nesreće počele da provode zakon po kome najmanje dvije osobe moraju uvijek biti prisutne u kokpitu.