Londonski aerodrom Heathrow obično ima oko 600 letova u prosjeku dnevno, ali tokom izolacije samo je 60 aktivno.
Drugi aerodromi u Velikoj Britaniji također imaju mali broj letova. Ali taj broj je još uvijek dovoljno velik da zabrinjava parlamentarne zastupnike, koji su u petak dobili pismo od ministra avijacije Velike Britanije u kojem im je objasnio zbog čega je još uvijek toliki broj letova.
Esencijalna putovanja
Aviokompanije kažu da su gotovo svi putnici koji slete na Heathrow ljudi koji idu kući i one odlučuju kojim će se pravcima kretati.
“Niko nije na odmoru”, kaže izvršni direktor Airlines UK Tim Alderslade, čija grupacija predstavlja British Airways, Virgin Atlantic i druge aviokompanije sa sjedištem u Velikoj Britaniji.
Neki ljudi na društvenim mrežama se pitaju zašto još uvijek dolaze letovi iz zemalja poput SAD-a, Italije i Španije, gdje je Covid-19 veoma prisutan.
Italijanska aviokompanija Alitalia navodi da su četiri dnevna leta koji se obavljaju između Rima i Londona “prilično prazna” kada slete u Heathrow.
Međutim, pri povratku u Rim, letjelice su “gotovo pune” italijanskih državljana koji se žele vratiti u Italiju. Oni koji putuju u Italiju moraju popuniti dokument u kojem se navodi da njihov put spada u esencijalna putovanja.
Madrid i Barcelona su, poput Heathrowa, centri aerodromskih aktivnosti. To znači da će mnogi putnici koji lete od tamo započeti svoje putovanje negdje drugo, poput aerodroma u Latinskoj Americi.
I mnogi ljudi koji slete na Heathrow koristit će ga samo kao tranzitnu tačku i opet letjeti ravno na drugo odredište.
Mnoge aviokompanije ne žele otkriti tačno koliko putnika imaju do Londona.
Međutim, American Airlines je rekao kako je socijalno distanciranje moguće “za sve putnike”, sugerišući da njihovi aviona imaju puno praznih sjedišta.
Teret važan izvor prihoda
Broj putnika bio je toliko nizak za holandsku kompaniju KLM da je u posljednjih nekoliko dana morala otkazati jedini dnevni let iz amsterdamskog Schiphola u Heathrow.
Inače ima 11 tih letova u jednom danu.
Ali ako putnički letovi trenutno nisu puni putnika, onda će prevoziti teret koji zbog visoke potražnje sada ima puno veću cijenu.
Teret je postao važan izvor prihoda za aviokompanije, kojima su prihodi od putnika užasavajuće smanjeni.
Ali one u isto vrijeme imaju visoke fiksne troškove, poput održavanja, zakupa i parkiranja aviona.
U određenim slučajevima, aviokompanije poput British Airwaysa i Virgin Atlantica koriste putničke avionske karte za prevoz isključivo tereta, a to su medicinski materijal poput dijelova respiratora, maski za lice i zaštitne odjeće (PPE).
Tokom desetodnevnog perioda ranije ovog mjeseca, Virgin Atlantic imao je 20 teretnih letova samo za Heathrow dok je imao samo 15 komercijalnih letova u istom periodu.
Vlada Velike Britanije navodi da je na 35 letova vratila 7.300 ljudi od početka epidemije korona virusa u Kini. Međutim, ogromna većina ljudi koji se vraćaju putovala je komercijalnim rutama.
Procjenjuje se da se u to vrijeme 1,3 miliona ljudi vratilo u Veliku Britaniju komercijalnim letovima, ali je na hiljade Britanaca i dalje u inostranstvu.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad