Mađarski parlament je usvojio novi niz indirektnih poreza koji se odnose na strane firme, ali i sve vidove svakodnevnog života, uz brojne specijalne poreze uvedene od 2010.
Izglasani su novi “porez na sapun” i proširenje “poreza na čips”, dok je “super porez” na prihode koje mediji ostvaruju od reklama, doživljen kao napad na privatni kanal RTL Klub, kojem je stopa prešla s 40 na 50 posto.
Dan nakon novog protesta protiv vlade u Budimpešti, fiskalni paket je usvojen sa 128 glasova za prema 30 protiv, u parlamentu u kojem uvjerljivo dominira konzervativna stranka Fidesz populističkog premijera Viktora Orbana. Protiv su bili zastupnici stranke krajnje desnice Jobbik i ekolozi LMP.
Opozicija nije učestvovala u glasanju.
Grupa RTL, podružnica njemačkog medijskog diva Bertelsmanna, jedina u Mađarskoj na koju se odnosi najviši “super-porez” na medije prošlog mjeseca je uložila pritužbu Evropskoj komisiji, ocijenivši da je taj porez diskriminatoran i prijeti “medijskom pluralizmu”.
Taj paket predviđa jednu drugu mjeru koja se odnosi na strane firme, a to je predujam za prehrambene analize od šest posto bruto-prometa za supermarkete čiji prihodi prelaze 300 milijardi forinti (blizu milijardu eura).
Porez je prozvan “porez Tesco” prema imenu britanskog maloprodajnog lanca Tesco.