Istraga o avionskoj nesreći u Južnoj Koreji koja se dogodila u nedjelju, u kojoj su sve osim dvoje od 181 osoba u avionu poginule, intenzivirana je jer su vlasti pod pritiskom da objasne kako je avion izgubio kontrolu, piše Guardian.
Porodice poginulih – 175 putnika i četiri člana posade – ostale su na međunarodnom aerodromu Muan, mjestu najsmrtonosnije avionske nesreće na južnokorejskom tlu, zahtijevajući više informacija od vlasti, dok je vlada najavila da preispituje propise vezane za betonski zid u blizini piste, koji je optužen za veliki broj žrtava.
Nacionalna policijska agencija je izjavila da je angažovala dodatno osoblje i da će koristiti brze DNA analizu kako bi ubrzala identifikaciju pet tijela. Svi ostali stradali su identifikovani, ali većina njih i dalje se nalazi u privremenoj mrtvačnici na aerodromu.
Tačan uzrok i dalje nepoznat
Tačan uzrok nesreće još nije poznat. Početne teorije bile su usmjerene na udar ptice, iako neki stručnjaci ne vjeruju da bi takva vrsta sudara – relativno uobičajena u avijaciji – bila dovoljno snažna da spriječi pilota da spusti stajni trap Boeinga 737-800 prilikom prilaska pisti.
Osim udara ptica, istražitelji pokušavaju utvrditi da li je neki od kontrolnih sistema aviona bio onemogućen, kao i zašto je pilot očigledno pokušao sletjeti ubrzo nakon što je proglasio vanrednu situaciju. Avion, pogonjen s dva CFM 56-7B26 motora, činio se da se kreće velikom brzinom kad je pilot pokušao “trbuhom” sletjeti.
“Ne mogu zamisliti nijedan razlog koji bi prisilio na ovakvo slijetanje“, rekao je John Nance, stručnjak za sigurnost avijacije i bivši vojni i komercijalni pilot koji je letio na 737-icama za Alaska Airlines.
Izvršni direktor Jeju Aira, Kim Yi-bae, izjavio je da tehničko osoblje nije prijavilo nikakve probleme s avionom tokom inspekcije prije polijetanja u nedjelju.
Govoreći na televizijskoj konferenciji za novinare, Kim je rekao da nisu uočene nikakve nepravilnosti sa stajnim trapom, koji se nije uspio spustiti dok se avion pripremao za slijetanje na aerodrom Muan. “Pitanje da li je stajni trap ispravno radio povezano je s istragom nesreće“, rekao je Kim.
Dodao je da će aviokompanija smanjiti svoje zimske usluge za 10-15% i raditi na vraćanju povjerenja javnosti.
Kritike i na račun aerodroma
Rastu i kritike na račun aerodroma Muan, jer stručnjaci za avijaciju preispituju zašto je velika zemljano-betonska uzvisina za podršku navigacijske opreme izgrađena oko 250 metara od kraja piste.
Žrtve su, kako se vjeruje, poginule nakon što je let Jeju Aira 7C2216, koji je dolazio iz Bangkoka, udario u barijeru, izbacujući putnike u okolna polja.
Južnokorejske vlasti izjavile su da je uzvisina izgrađena prema industrijskim standardima, dodajući da aerodromi u drugim zemljama imaju slične karakteristike.
Vlada je izjavila da preispituje da li zid zadovoljava propise. Na pitanje da li je dozvoljeno korištenje betona – što neki stručnjaci smatraju nesigurnim – generalni direktor za aerodromsku politiku, Kim Hong-rak, rekao je da će vlada “pregledati relevantne propise i njihovu primjenu”.
Stručnjaci su također preispitivali potrebu za gradnjom zida tako blizu kraja piste. Dizajn piste nije ispunjavao najbolje prakse industrije, koje zabranjuju tvrde strukture poput nasipa unutar najmanje 300 metara od kraja piste, tvrdio je John Cox, izvršni direktor Safety Operating Systems i bivši pilot 737-ice.
Nesreća predstavlja ozbiljan izazov za novog vršioca dužnosti predsjednika Južne Koreje, Choi Sang-moka, koji je naredio hitnu sigurnosnu inspekciju cjelokupne aviooperacije zemlje, dok će ministarstvo prometa do kraja sedmice pregledati svih 101 Boeing 737-800 koji su u upotrebi u zemlji.
Vlasti pod pritiskom
Choi, koji je prošlog vikenda zamijenio opozvanog bivšeg predsjednika Hana Duck-sooa, rekao je da je prioritet identifikacija preostalih žrtava i podrška porodicama putnika. “Čak i prije konačnih rezultata, tražimo od zvaničnika da transparentno objave proces istrage nesreće i brzo informiraju ožalošćene porodice“, rekao je na sastanku za upravljanje katastrofama.
Choi je odmah proglasio sedmodnevnu žalost i odao počast na memorijalu na mjestu nesreće. Slični memorijali postavljeni su na drugim mjestima širom zemlje, a zastave su spuštene na pola koplja.
Predstavnici američkog Nacionalnog odbora za sigurnost saobraćaja, Savezne uprave za avijaciju i proizvođača aviona Boeinga pridružili su se istražnom tijelu i planirali sastanak u Muanu, 300 kilometara jugozapadno od Seula, u utorak.
Utvrđivanje uzroka nesreće moglo bi biti složenije i dugotrajnije nego inače, nakon što je ministarstvo izjavilo da u oštećenom snimaču podataka leta aviona nedostaju ključni dijelovi, što otežava izdvajanje podataka. Druga “crna kutija” koja sadrži snimač glasova iz kokpita bila je u boljem stanju, navodi agencija Yonhap.
Park Han-shin, čiji je brat poginuo u nesreći, rekao je da su mu vlasti rekle da je njegov brat identificiran, ali je dodao da nije mogao vidjeti njegovo tijelo.
Južnokorejske vlasti će biti pod pritiskom da izbjegnu ponavljanje ishoda katastrofe trajekta Sewol iz aprila 2014. godine, u kojoj je više od 300 ljudi, većinom srednjoškolaca, poginulo. Mnogi članovi rodbine žrtava žalili su se da je vlastima trebalo predugo da identifikuju mrtve i utvrde uzrok nesreće.
Tijela četvero identificiranih žrtava iz nedjeljne nesreće predana su porodicama, objavio je Yonhap, pozivajući se na lokalne zvaničnike.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!