Regulatori Europske unije optužili su u ponedjeljak kompaniju društvene medije Meta Platforms da je prekršila novi pravilnik o digitalnoj konkurenciji Unije prisiljavajući korisnike Facebooka i Instagrama da biraju hoće li vidjeti oglase ili platiti da ih izbjegnu.
Meta od novembra daje europskim korisnicima opciju plaćanja za verzije Facebooka i Instagrama bez reklama kao način usklađivanja sa strogim pravilima o privatnosti podataka na kontinentu.
Korisnici preglednika desktop računara mogu platiti oko 10 eura mjesečno, dok korisnici iOS-a ili Androida plaćaju otprilike 13 eura kako bi izbjegli ciljanje oglasa na temelju svojih ličnih podataka.
Američki tehnološki div uveo je opciju pretplate nakon što je Vrhovni sud Europske unije presudio da prema strogim pravilima EU o privatnosti podataka, Meta prvo mora dobiti pristanak prije prikazivanja oglasa korisnicima.
Europska komisija, izvršni ogranak EU, saopštila je da preliminarni nalazi istrage pokazuju da Metin model oglašavanja “plati ili pristani” krši Zakon o digitalnim tržištima 27-članog bloka.
Metin model ne dopušta korisnicima da iskoriste svoje pravo da “slobodno pristanu” na dopuštanje kombiniranja njihovih ličnih podataka s različitim uslugama, uključujući Facebook, Instagram, Marketplace, WhatsApp i Messenger, kako bi ih ciljali personaliziranim online oglasima, navodi komisija.
Metin model također ne daje korisnicima mogućnost usluge koja je manje personalizirana, ali još uvijek ekvivalentna društvenim mrežama.
Komisija je otvorila svoju istragu nedugo nakon što je pravilnik, poznat i kao DMA, stupio na snagu u martu.
Jedan od ciljeva DMA-a je obuzdati moć velikih tehnoloških kompanija koje su prikupile ogromne količine ličnih podataka o svojim korisnicima, dajući im prednost u odnosu na konkurente koji se natječu u online oglašavanju ili uslugama društvenih medija. Komisija je naznačila da bi Meta željela pronaći srednji put s opcijom koja se ne oslanja na dijeljenje potpunih ličnih podataka korisnika, kako bi se Meta pridržavala.
“DMA je tu da vrati korisnicima moć odlučivanja o tome kako će se koristiti njihovi podaci i osigura da se inovativne kompanije mogu ravnopravno natjecati s tehnološkim divovima u pristupu podacima”, rekao je europski komesar Thierry Breton, koji nadzire digitalnu politiku EU.
Meta sada ima priliku odgovoriti komisiji koja svoju istragu mora završiti do marta 2025. Kompanija bi se mogla suočiti s kaznama u vrijednosti od 10% svojih godišnjih globalnih prihoda, što bi se moglo mjeriti milijardama eura.
“Pretplata bez oglasa slijedi smjernice najvišeg suda u Europi i u skladu je s DMA”, saopštila je Meta u izjavi. “Radujemo se daljnjem konstruktivnom dijalogu s Europskom komisijom kako bismo ovu istragu doveli do kraja”.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!