Swiss – švicarski nacionalni prijevoznik – mora izvršiti preinake na nekim svojim avionima jer su se nova sjedala u prvoj klasi, koja bi trebala biti instalirana kao prijeko potrebna rekonstrukcija, pokazala preteškima.
Nova velika sjedala na Airbusu A330s – koja uključuju zidove od šest stopa i vrata koja se zaključavaju za svaki apartman – nalaze se u prednjem dijelu aviona, čineći nos zrakoplova teškim. Swiss će morati ugraditi masivnu “ploču za balansiranje” na stražnji dio aviona kako bi ponovno centrirao ravnotežu aviona.
Nova sjedala, nazvana “Swiss Senses”, najavljena su 2023. za debi zime 2025.-2026. Avioprijevoznik obećao je potpuno iskustvo made-in-Switzerland, s do 37 kvadratnih stopa “apartmana” u prvoj klasi s kliznim vratima i zidovima koji štite putnike od njihovih susjeda.
Swiss je saopštio da budući da trendovi u industriji znače da sjedala u prvoj i poslovnoj klasi postaju teža (kako bi se osigurala veća privatnost), a ekonomska sjedala lakša, “ova dva suprotna trenda mijenjaju težište aviona u kojem su takva sjedala instalirana”.
Rečeno je da su posebno pogođeni tipovi aviona koji ionako imaju tendenciju da budu teški za nos aviona – a nažalost A330 je jedan od takvih. Ova aviokompanija će također opremiti Boeinge 777 novim sjedalima – ali bez istih problema. Njegovi Airbusovi A340 neće dobiti nova sjedala.
Na A330s, Swiss će stoga dodati “ploču za balansiranje” za ispravljanje težišta. Izračunat će se nakon što se novi interijeri kabine ugrade i precizno izvagaju te će “ostati u ovim avionima dok se ne razviju druge opcije”, rekao je glasnogovornik, dodajući da će aviokompanija istražiti tehnologiju koja bi mogla zamijeniti ploču.
Ploča – postavljena na stražnjoj strani aviona – neće biti vidljiva putnicima u ekonomskoj klasi.
Neobično za jednu aueropsku aviokompaniju, Swiss nudi kabinu prve klase na svim svojim dugolinijskim letovima. Proglašen je najboljim europskim avioprijevoznikom u prvoj klasi na dodjeli World Travel Awards 2024.
Kompanija je pokušala smanjiti dodatnu težinu na drugim mjestima, tako što nije planirala klizna vrata u sjedalima poslovne klase, kao što su to uvele druge kompanije, te smanjivanjem kabine prve klase s osam sjedala na četiri. Glasnogovornik je rekao da je razmatrano dodavanje više sjedala u ekonomskoj klasi kako bi se povećala težina u stražnjem dijelu aviona, ali je to odbijeno kako bi se očuvala udobnost na jeftinijim sjedalima.
Swiss je zanijekao da se radilo o “pogrešci u planiranju”, rekavši da su pri planiranju kabine koristili “grube procjene” težine, koja je sada narasla kako proizvodnja počinje i bit će potvrđena nakon postavljanja novih sjedala.
Njegov partner zračni prijevoznik Lufthansa također se obavezao na nova sjedala za svoje preuređene kabine “Allegris”, ali glasnogovornik njemačkog nacionalnog prijevoznika potvrdio je da Lufthansa neće naknadno opremati A330, tako da neće imati isti problem.
Letenje prvom klasom je, naravno, ekološki najštetniji način komercijalnog letenja. Teža sjedala i maksimiziran prostor znače da je daleko manje učinkovito od letenja u običnom ekonomskom sjedalu.
Trenutna sjedala prve klase na Swissu teška su 205 kilograma. Konačna težina novih sjedala “neće biti poznata dok [ne budu] postavljena”, rekao je glasnogovornik.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!