Vinari u prestižnoj francuskoj regiji Bordeaux će preorati hiljade hektara vinograda zbog promjenjenih potrošačkih navika i globalnog zagrijavanja koji su pogodili jedan od dragulja poljoprivredne industrije ove zemlje.
S obzirom na vodeći status Bordeauxa u svijesti javnosti, ovakav potez bi moglo izgledati iznenađujuće. Ipak, kombinacija faktora koji uključuju pad potrošnje crnog vina, pad potražnje iz Kine i poteškoće u proizvodnji vina u sve toplijem okruženju – mijenja proizvodnju vina u Francuskoj.
Potrošnja crnog vina značajno je opala u posljednjim decenijama jer se Francuzi okreću drugim, osvježavajućim pićima kao što je pivo.
Politico navodi da francuska vlada planira potrošiti milione eura kako bi pomogla vinarima da iščupaju svoje vinove loze procesom zvanim “grabljanje”.
Program iskorjenjivanja, najavljen ranije ove godine, ima za cilj smanjenje proizvodnje uz istovremeno omogućavanje vinogradarima da prenamijene zemljište za druge aktivnosti.
Novac će se koristiti za pretvaranje neprodanog vina u industrijski alkohol za parfeme ili sredstva za dezinfekciju ruku. U isto vrijeme, dijelovi vinograda će biti preorani kako bi se smanjila ukupna proizvodnja.
Dok jedna trećina prijavljenih želi zatvoriti sve svoje vinograde i potpuno napustiti vinarstvo, ostali nastoje proizvoditi manje i fokusirati se na kvalitetnija vina, pokazuju službeni podaci o do sada podnesenim prijavama.
U drugoj polovini 2022. godine, cijena crvenog iz Bordeauxa pala je 21 posto u odnosu na prosječnu cijenu u prethodnih pet godina, pokazuju podaci Ministarstva poljoprivrede. Istovremeno, prosječna cijena bijelih iz ove regije je neznatno porasla.
Kada je u pitanju izvoz, situacija nije mnogo bolja. Kina, koja je i dalje glavna izvozna destinacija, zaustavila je sav uvoz tokom pandemije koronavirusa. Iako je izvoz u tu azijsku zemlju od tada ponovo pokrenut, još nije dostigao nivoe od prije pandemije.
U 2022. izvoz Bordeauxa u Kinu pao je za gotovo četvrtinu u odnosu na prethodnu godinu, navodi se u izvještaju Conseil Interprofessionnel du Vin de Bordeaux (CIVB), grupe koja predstavlja stotine proizvođača i prodavaca iz Bordeauxa.
Istraživanje koje je prošle godine proveo medijski konglomerat RTL pokazalo je da je potrošnja crnog vina opala za 32 posto u posljednjoj deceniji, predvođena dobnom grupom od 18 do 35 godina.
“Postoji generacijski problem sa milenijalima i generacijom Z i mnogo više konkurencije na tržištu, posebno s drugim pićima”, rekla je Gabriella M. Petrick, historičarka hrane koja je istraživala evoluciju preferencija ukusa vina, uključujući i oblast Bordeauxa. “Mlađi ljudi jednostavno ne piju toliko vina. To je vrlo evidentno i u Francuskoj.”
Klimatske promjene igraju dvostruku ulogu u krizi u Bordeauxu. S jedne strane, duža ljeta i toplije temperature pokreću potražnju potrošača više prema bijelim i roze vinima, a udaljavaju ih od crnih.
S druge strane, više temperature bi također mogle učiniti tradicionalna vina Bordeauxa previše alkoholnim i taničnim, čime bi se promijenili okusi koji su dugo bili povezani s regijom i otjerali dugogodišnje potrošače.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!