Električni romobili posljednjih su godina postali uobičajeni prizor na glavnim gradskim ulicama širom svijeta, često hvaljeni kao učinkovit i održiv način kretanja ljudi. Ali njihova je prisutnost također potaknula zahtjeve za strožom kontrolom, zahvaljujući porastu nesreća i pritužbama da uzrokuju haos na pločnicima i ulicama. Zvaničnici u australskom gradu Melbourneu odlučili su napraviti korak dalje potpunom zabranom iznajmljivanja električnih romobila, navodeći kao razlog za to sigurnosne probleme nakon stotina pritužbi i izvještaja o nesrećama.
U utorak je gradsko vijeće Melbournea izglasalo prekid ugovora sa svoja dva operatera, Limeom i Neuronom, dajući im 30 dana da uklone svoja vozila.
“Ovo je bila prilika da se okonča haos na pješačkim stazama u Melbourneu i da naš grad ponovno učinimo sigurnim”, rekao je gradonačelnik Melbournea Nicolas Reece na novinskoj konferenciji u srijedu.
Melbourne je započeo svoju kratkotrajnu kampanju sa električnim dvotočkašima 2022. godine, kada je vlada države Victoria pokrenula dvogodišnje ispitivanje, nazvavši ih “pristupačnim, ekološki prihvatljivim i isplativim načinom putovanja”.
Prema gradskom “izvještaju o vožnji”, posljednjih je godina u Melbourneu obavljeno prosječno 7800 dnevnih putovanja vozilima mikro mobilnosti, uključujući 6800 e-romobilima.
U međuvremenu, ispitivanje je pomoglo u smanjenju gradskih emisija ugljika za više od 400 tona u posljednje dvije i pol godine, navodi se u saopštenju vlade objavljenom ranije ovog mjeseca.
Ali popularnost ovog relativno novog oblika prijevoza također je dovela do povećanja broja nesreća i povreda.
Kraljevska bolnica u Melbourneu objavila je izvještaj u decebru 2023. u kojem se navodi 256 povreda povezanih s e-romobilima – uključujući sudar sa smrtnim ishodom – i pozvala je grad da poboljša sigurnosne mjere za korisnike e-romobila. Često ih je moguće unajmiti bez dozvole, a mogu voziti maksimalnom brzinom od 25 kilometara na sat.
U srijedu je Jacinta Allan, premijerka Victorije, rekla da bi država mogla intervenirati kao odgovor na odluku grada, jasno dajući do znanja da je ovo jedna rasprava koja neće nestati u skorije vrijeme.
Melbourne nije jedini veliki grad koji se predomišlja o prednostima e-romobila.
Pariz, nekoć jedan od najvećih gradova u kojem su popularni e-romobili u Europi, izglasao je zabranu iznajmljenih električnih romobila 2023. godine.
Kopenhagen ih je zabranio 2020., a zatim ih je ponovno uveo sljedeće godine, ali uz stroga nova pravila. Barcelona ih je djelomično zabranila u povijesnim dijelovima grada od 2016. U Londonu, e-romobili u privatnom vlasništvu i dalje su nezakoniti za korištenje na javnim cestama, ali javna ispitivanja provode se s tri operatera od sredine 2021.
Godine 2022. odnos Rima s e-romobilima došao je do trenutka obračuna, s gradskim dužnosnicima koji su bili prisiljeni primijeniti nova pravila kako bi smanjili njihov utjecaj na javnost. Pitanje zaštite baštine također je došlo u obzir te godine, kada su dvojica Amerikanaca kažnjena s oko 800 dolara jer su unajmljene romobile bacili niz Španske stepenice, uzrokujući štetu na krhkom mramoru u vrijednosti od oko 26.000 dolara.
I ovog mjeseca, opasnosti od miješanja alkohola i e-skutera dospjele su na naslovnice u Seulu, gdje se K-pop megazvijezda Suga ispričao nakon što je navodno uhvaćen kako vozi električni romobil pod utjecajem alkohola.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!