Kako je krajnja desnica stekla simpatije među europskom omladinom

Svijet 13. jun 202410:42 0 komentara
Reuters

Od Njemačke i Francuske do Poljske i Španije, krajnja desnica je dobila glasove mladih u ključnim državama na posljednjim izborima za EU – dok mlađe generacije koje su odrasle usred stalnih kriza traže nove odgovore i prate političare koji tečno koriste TikTok i YouTube.

Mladi glasači, za koje se tradicionalno smatra da su više ljevičarski nastrojeni, potaknuli su val podrške ekološkim strankama na posljednjim izborima za EU 2019., dobivši nadimak “Greta Generacija” po mladoj švedskoj klimatskoj aktivistkinji Greti Thunberg.

Ali nakon pandemije, rata u Ukrajini i krize troškova života, mnogi su svoju podršku ove godine preusmjerili prema krajnje desnim populističkim strankama koje su fokusirale na njihove brige, a što je podstaklo njihov ukupni rast na izborima za Europski parlament.

Kako čelnici europskih etno-nacionalističkih pokreta protiv establišmenta bolje vladaju novim društvenim medijima od svojih mejnstrim kolega, ostvaruju i bolje rezultate kao subverzivna kontrakultura među omladinom.

Oni se posebno obraćaju mladićima koji se osjećaju izostavljenim i cenzuriranim od sve “osvještenije” većine, kažu analitičari.

“Njemačka ne ide u dobrom smjeru i oni su bili jedina stranka sa stvarno jasnom porukom o migracijama”, rekao je sedamnaestogodišnji Christoph, učenik trgovačke škole u Berlinu koji je odbio da kaže svoje puno ime, a koji je glasao za prava Alternativa za Njemačku (AfD).

Podrška AfD-u, koji želi da obuzda migraciju i upozorava na ono što naziva “islamizacijom Njemačke”, porasla je za 11 posto – na 16 posto, među mlađima od 25 godina starosti, podaci su izlazne ankete Infratest dimap. Taj postotak je dvostruko viši od 5 posto, koliko iznosi podrška toj stranci među širom populacijom, prenosi Reuters.

Nedavno istraživanje među njemačkom omladinom pokazalo je da su mladi sve više zabrinuti zbog inflacije, skupih stanova i društvenih podjela, a manje zbog klimatskih promjena. Zeleni su u nedjelju osvojili samo 11 posto glasova mladih, što je pad od 23 posto.

Više ne postoji osjećaja da će budućnost biti bolja, ako samo naporno radite, i mladi su razočarani strankama na vlasti“, rekao je glavni autor studije Simon Schnetzer, napominjući da ih je ekonomska sumornost činila prijemčivijim za AfD antimigrantska retorika.

U Francuskoj je krajnje desničarski Nacionalni skup (RN) uzeo 25 posto glasova među mladima od 18 do 24 godine starosti, tvrdi se u Ipsosovoj anketi, što je porast od 10 posto u poređenju sa ukupnim povećanjem od oko 8 posto na ukupno 31,4 posto podrške.

Reuters napominje kako, većina mladih u dvije najveće EU sile i dalje podržava ljevičarske stranke, ali mnogi su zabrinuti zbog najnovijeg trenda.

U Poljskoj je, međutim, podrška krajnje desnoj Konfederaciji među biračima od 18 do 29 godina starosti porasla sa 18,5posto na 30,1posto, što ih čini vodećim izborom za tu demografsku kategoriju.

Mejnstrim stranke “više nemaju nikakav kredibilitet za mene, prethodna i sadašnja vlada to jasno pokazuju”, rekao je tridesetogodišnji Paweł Rurkowski, IT stručnjak koji je glasao za Konfederaciju.

Relativna stručnost stranaka krajnje desnice u kanalima komunikacije koje mladi glasači preferiraju – video aplikacije poput Tiktoka i YouTubea i aplikacija za razmjenu poruka poput Telegrama – veliki je faktor sve većeg uspjeha s tom generacijom, kažu analitičari.

Algoritmi favorizuju kontroverzne poruke

Nedavna njemačka studija mladih pokazala je da 57 posto mladih dobija vijesti i informacije o politici putem društvenih medija. Ali njemački kancelar Olaf Scholz, kao i mnogi mejnstrim političari, pridružio se Tiktoku tek prije nekoliko mjeseci.

“Ako niste na kanalima koje koriste mlade, jednostavno ne postojite”, rekao je Schnetzer.

U međuvremenu, algoritmi društvenih medija favorizuju kontroverzne poruke koje stvaraju angažman u odnosu na ozbiljan sadržaj, rekao je Ruediger Maas, osnivač Instituta za generacijska istraživanja u Augsburgu.

U Španiji, influencer na društvenim mrežama Alvise Perez osvojio je 6,7 posto glasova mladih, u poređenju sa 4,6posto ukupnih glasova, nakon što je svoju kampanju protiv imigracije i korupcije vodio gotovo isključivo na Instagramu i Telegramu.

U međuvremenu, krajnje desničarska stranka Vox, koja je bila jaka na Tiktoku, osvojila je 12,4 posto glasova među mlađima od 25, u poređenju sa 9,6 posto ukupnih glasova.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!