
Avion Delta Airlinesa, let 4819 iz Minneapolisa za Toronto, doživio je ozbiljnu nesreću prilikom slijetanja na Aerodrom Pearson. Letjelica se prevrnula na krov nakon što joj je otkinuto krilo, a zatim klizila po pisti dok su plameni jezici zahvatili jedan dio aviona. Iako je prizor bio zastrašujući, svih 80 putnika i članova posade preživjelo je nesreću, što stručnjaci pripisuju modernim sigurnosnim standardima u civilnom vazduhoplovstvu.
Stručnjak za avijaciju Michael McCormick izjavio je da je nevjerovatno vidjeti olupinu aviona naopačke, a putnike kako izlaze živi. “To je rezultat decenija istraživanja i unapređenja u avio-industriji. Bez tih sigurnosnih poboljšanja, ovakva nesreća mogla bi imati mnogo tragičnije posljedice”, rekao je McCormick.
Ključni faktori preživljavanja
Stručnjaci ističu nekoliko ključnih razloga zašto nije bilo smrtnih ishoda. Prvo, gorivo se u modernim avionima skladišti u krilima, a ne u trupu, što značajno smanjuje rizik od katastrofalnog požara unutar kabine. Kada je krilo Bombardier CRJ900 aviona otpalo pri udaru, gorivo se zapalilo daleko od putnika, čime je izbjegnuto trenutno širenje plamena unutar letjelice.
Također, moderni komercijalni avioni opremljeni su izuzetno čvrstim sjedištima koja mogu izdržati silu do 16 puta jaču od gravitacije. “Sjedala moraju ostati fiksirana čak i kada se avion prevrne, kako bi putnici ostali na svojim mjestima i izbjegli ozbiljnije povrede”, objasnio je McCormick. Pored toga, sigurnosni pojasevi igrali su ključnu ulogu, jer su spriječili da putnici budu izbačeni iz sjedišta tokom tumbanja aviona.
Bivši direktor Nacionalnog odbora za sigurnost transporta SAD-a Peter Goelz naglasio je da bi, da se ova nesreća dogodila prije nekoliko decenija, vjerovatno došlo do velikog broja poginulih. “Avioni su danas mnogo otporniji, a sigurnosni materijali u kabini sprečavaju širenje vatre. Putnici su imali realne šanse za preživljavanje upravo zahvaljujući ovim inovacijama”, rekao je Goelz.
Herojska evakuacija posade
Pored naprednih sigurnosnih sistema, presudnu ulogu u spašavanju imala je i kabinska posada, koja je uspjela evakuisati sve putnike u manje od 90 sekundi, što je industrijski standard za hitne situacije. “Dvoje članova posade nikada ranije nije imalo iskustvo slijetanja aviona naopačke, ali su bili obučeni za različite hitne scenarije”, izjavila je Sara Nelson, predsjednica Udruženja kabinskog osoblja.
Putnici su nakon prevrtanja ostali vezani u sjedištima, doslovno viseći naglavačke, ali su brzo izvedeni iz olupine zahvaljujući efikasnosti osoblja. “Kabinska posada nije tu samo da služi piće i skuplja otpatke – oni su obučeni profesionalci koji su odgovorni za sigurnost svih putnika. Njihova hrabrost i smirenost u ovakvim situacijama zaslužuju veliko priznanje”, dodao je McCormick.
Istraga u toku
Kanadske vlasti započele su istragu kako bi utvrdile uzrok nesreće. Jedna od mogućnosti je tehnički kvar, dok stručnjaci također ne isključuju mogućnost greške u održavanju ili dizajnu aviona. “Svaki dio aviona je dizajniran tako da se lomi na predviđen način kako bi se smanjio uticaj na putnike. Analizirat ćemo da li se krilo odvojilo u skladu s tim dizajnom”, rekao je vazduhoplovni inženjer Joe Jacobsen.
Iako je incident uznemirio mnoge putnike i posmatrače, on istovremeno pokazuje koliko su moderna sigurnosna rješenja unaprijedila avijaciju. Avionske nesreće su rijetke, ali kada se dogode, šansa za preživljavanje nikada nije bila veća zahvaljujući naprednoj tehnologiji i stručnoj obuci posade, prenosi CNN.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!