
Kineska vlada naredila je svojim avioprevoznicima da obustave prihvatanje novih isporuka aviona američke kompanije Boeing Co. u sklopu trgovinskog rata koji eskalira između Kine i Sjedinjenih Američkih Država, prenose izvori upoznati sa situacijom.
Uz zabranu nabavke novih aviona, Peking je također naložio kineskim aviokompanijama da zaustave kupovinu opreme i dijelova povezanih s avionima američkih proizvođača, javlja Bloomberg.
Ova odluka uslijedila je nakon što je Kina prošlog vikenda uvela uzvratne tarife od 125% na američke proizvode. Ove tarife bi više nego udvostručile troškove nabavke aviona i dijelova proizvedenih u SAD-u, čineći isporuke Boeingovih aviona neisplativim za kineske aviokompanije.
Kineske vlasti sada razmatraju načine pružanja pomoći aviokompanijama koje iznajmljuju Boeingove avione i suočavaju se s povećanim troškovima.
Boeing pogođen trgovinskim sukobom
Bloomberg ističe kako brza eskalacija sukoba između dvije najveće ekonomije svijeta stavila je Boeing u težak položaj, iako situacija ostaje nepredvidiva i podložna promjenama.
Prema podacima grupe Aviation Flights, deset aviona Boeing 737 Max spremno je za ulazak u flotu kineskih aviokompanija, uključujući dva za China Southern Airlines, Air China i Xiamen Airlines. Dok su neki avioni parkirani u Boeingovom proizvodnom centru u Seattleu, drugi se nalaze u završnoj fazi obrade u Zhoushanu, na istoku Kine.
Prošle sedmice, Bloomberg je izvijestio da je Juneyao Airlines odgodio prijem Boeing 787-9 Dreamliner aviona koji je trebalo da stigne za tri sedmice.
Za Boeing, ova situacija predstavlja novi udarac na jednom od najvećih svjetskih tržišta za prodaju aviona. Kina bi trebala činiti 20% globalne potražnje za avionima u naredne dvije decenije, a 2018. godine skoro četvrtina Boeingove proizvodnje završila je u toj zemlji. Međutim, kompanija u posljednjim godinama nije najavila značajne narudžbe iz Kine, zbog trgovinskih tenzija i problema s kvalitetom proizvoda.
Kina je prva prizemljila Boeing 737 Max nakon dvije smrtonosne nesreće 2019. godine. Trgovinski sporovi s Bidenovom i Trumpovom administracijom pomogli su preusmjeravanju kineskih narudžbi prema europskom Airbusu. Boeing je pretrpio i ozbiljan udarac u januaru 2024. kada je tokom leta iz jednog njihovog aviona ispao sigurnosni panel.
Ovisnost Kine od stranih proizvođača aviona
Iako Airbus ostaje ključni dobavljač za kineske aviokompanije, Peking se oslanja i na domaću proizvodnju aviona Comac C919 kako bi zadovoljio potrebe za uskotrupnim letjelicama.
Ipak, kineske aviokompanije i dalje posjeduju stotine Boeingovih aviona koji zahtijevaju održavanje, popravke i zamjene. Boeing, koji još uvijek ima značajan broj gotovih aviona u inventaru prvobitno namijenjenih kineskim kupcima, upozorio je da bi eskalacija trgovinskog spora mogla ugroziti globalne lance snabdijevanja, koji su se tek počeli stabilizovato nakon pandemije.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!