Skoro polovina američkih muškaraca misli da bi uspješno prizemljili putnički avion

Svijet 06. dec 202322:27 0 komentara
Shutterstock

Zamislite situaciju - udobno ste zavaljeni u svoje sjedište, letite ka izabranoj destinaciji, kada začujete sa razglasa: "Dame i gospodo, oba pilota su onesposobljena. Da li ima putnika koji bi mogli da prizemlje avion uz pomoć kontrole leta?"

Ako mislite da biste to mogli, niste jedini. Rezultati istraživanja su pokazali da trećina odraslih Amerikanaca misli da bi mogli bezbijedno da prizemlje putnički avion, uz navođenje kontrole letenja. Kada se o muškarcima radi, to smatra skoro 50 posto njih, prenosi CNN.

Može li osoba, bez ikakve prethodne obuke, da jednostavno prizemlji avion.

Imali smo prilike da čujemo priče putnika koji su „uletjeli“ i spasili letjelicu od rušenja, kada je pilot bio van stroja.

Na primjer, prošle godina je Darren Harrison uspio da prizemlji dvomotornu letjelicu u Floridi, nakon što je pilot preminuo, uz pomoć kontrolora leta, koji je, također, kako se ispostavilo, bio instruktor letenja.

Međutim, takvi incidenti se češće dešavaju kod manjih, jednostavnijih letjelica. Pilotirati mnogo većom i težom komercijalnom letjelicom je sasvim drugačija stvar.

Ne možete se uvijek osloniti na autopilota

Pilot provodi oko 90 posto svog vremena prateći autopilot sisteme i brine se o tome da sve radi kako treba. Ostalih 10 posto vremena rješava probleme, upravlja polijetanjem i slijetanjem aviona.

Polijetanje i slijetanje su, bez sumnje, najteži zadaci pilota, i uvijek se sprovode ručno. Samo u rijetkim okolnostima, i kod malog broja modela aviona, pilot može da koristi autopilota da prizemlji letjelicu umjesto njega. Međutim, istraživanje je pokazalo da je to izuzetak, a ne pravilo.

Kod polijetanja, letjelica mora da ubrzava dok se krila dovoljno ne podignu da bi avion mogao da se podigne.

Pilot mora da obrati veliku pažnju na više instrumenata i spoljne signale, dok drži avion na sredini piste dok ne dostigne brzinu za polijetanje.

Kad poleti, pilot mora da koordinira sa kontrolom letenja, da prati određenu putanju, uvuče stajni trap i održava preciznu brzinu i pravac dok pokušava da se popne.

Slijetanje je još komplikovanije i zahtjeva preciznu kontrolu pravca i brzine spuštanja aviona.

Da bi uspješno sletio, pilot mora da održava odgovarajuću brzinu dok istovremeno upravlja konfiguracijom zakrilaca i opreme, pridržavajući se propisa o vazdušnom saobraćaju, komunicira sa kontrolom leta i ispunjava brojne papirne i digitalne kontrolne liste.

Kada se avion približi pisti, pilot mora precizno da procijeni njegovu visinu, smanji snagu i prilagodi brzinu spuštanja – obezbjeđujući da sleti na pravi dio piste.

Na zemlji će koristiti kočnice i obrnuti potisak da bi se avion potpuno zaustavio prije kraja piste. Sve se ovo dešava u samo nekoliko minuta.

I polijetanje i slijetanje su previše brzi, intenzivni i tehnički i koncentracijski, za ljude koji nisu obučeni.

Također, zahtjevaju cijeli spektar veština, koje se ne stiču samo kroz intenzivan trening, poput razumijevanja informacija na različitim mjeračima, i sposobnost koordinacije ruku i stopala na određeni način.

Kako se postaje pilot

Putovanje od učenika do pilota na komercijalnim letovima je dugo. Uobičajeno počinje rekreativnom dozvolom, potom slijedi privatna, pa komercijalna dozvola, koja mu omogućava da leti profesionalno.

Prije nego što uđe u pilotsku kabinu, učenik mora da proučava aerodinamiku, vazduhoplovne zakone i pravila leta, meteorologiju, ljudski faktor, navigaciju, avio sisteme, planiranje i performanse leta. Mora, također, da uči o posebnim tipovima letjelica kojima će upravljati.

Kada savlada osnove, instruktor ih vodi na probni let. Većina tih probnih letova obavlja se u malim, lakim letjelicama, sa simulatorom, koji se na kratko uvodi pred kraj.

Tokom obuke, instruktor prvo demonstrira svaki manevar ili akciju, prije nego što to učini učenik.

Prvih 10 do 15 sati je fokusirano na uzlijetanje, slijetanje, osnovnu kontrolu letenja i reagovanje u vanrednim situacijama.

Kada su studenti spremni, dozvoli im se da lete sami, odnosno u potpunosti samostalno obavljaju let. To je velika prekretnica.

Nakon godina iskustva, spremni da pređu u komercijalne avione. U tom trenutku možda će biti u stanju da dobro uzlete ili slete, ali će i dalje prolaziti opsežnu obuku, specifičnu za avion kojim lete, uključujući sate napredne teorije, desetine sesija na simulatoru i stotine sati prave obuke u avionu (od kojih je većina sa putnicima u avionu).

Dakle, ako nikada niste učili osnove letenja, šanse da uspješno prizemljite putnički avion, uz pomoć kontrole leta, blizu su nule.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!