Znatno smanjuju oglašavanje
Sve više njemačkih kompanija se povlači sa društvene mreže "X"

Sve veći broj preduzeća u Njemačkoj okreće leđa platformi X (bivšem Twitteru), uglavnom zbog sumnje prema njenom vlasniku - Elonu Musku.
Istraživanje koje je proveo Bitkom pokazuje da oglašavanje i aktivnost na platformi X značajno opadaju, analizira Deutsche Welle.
Manje objava
Sve više njemačkih firmi ograničava svoje aktivnosti na društvenoj mreži "X" (bivši Twitter) američkog tehnološkog milijardera Elona Muska. To je rezultat reprezentativnog istraživanja koje je proveo Bitkom (udruženje koje okuplja njemačke IT-kompanije) među 602 preduzeća sa najmanje 20 zaposlenih.
Prema ovom istraživanju, 58 posto firmi koje koriste "X" objavljuje manje ili uopće više ne objavljuje na toj platformi. Samo 32 posto njih objavljuje kao i ranije, dok je tri posto povećalo svoju aktivnost ili je počelo koristiti "X" tek nakon što ga je Musk preuzeo. Četiri posto firmi uopće ne objavljuje nikakav sadržaj.
Ukupno gledano, 27 posto anketiranih firmi trenutno koristi "X" – što je pad u odnosu na 32 posto u oktobru 2023. U to vrijeme, 43 posto firmi već je izjavilo da su smanjile ili obustavile svoje aktivnosti na toj mreži.
Mnogi Muska smatraju opasnim
Prema Bitkomu, glavni razlog povlačenja firmi je rastući skepticizam prema Elonu Musku. Gotovo dvije trećine ispitanika (63 posto) smatra ga opasnim. Čak 74 posto protivi se ideji da osobe s tolikim utjecajem na društvenim mrežama obavljaju (i) političke funkcije. Dvije trećine (66 posto) uopće odbacuje mogućnost da aktivni direktori velikih kompanija istovremeno imaju i političke funkcije.
Također je zabilježen značajan pad u vezi s plaćenim oglašavanjem na Muskovoj platformi. 51 posto anketiranih njemačkih firmi ulaže manje ili nimalo u oglašavanje na X-u. U 2023. godini taj udio iznosio je 26 posto. Trenutno samo sedam posto firmi postavlja oglase u istom obimu kao prije Muskove akvizicije, dok se 37 posto potpuno suzdržava od oglašavanja na njegovoj mreži.
"Mnoge firme se distanciraju kada neko kombinuje ogromnu ekonomsku, političku i medijsku moć", naveo je generalni direktor Bitkoma Bernhard Rohleder.
Zatraženo pooštravanje kontrole nad "X"-om
Uprkos kritikama, većina firmi ipak ne planira potpuno povlačenje s platforme. Samo 11 posto preduzeća koja imaju službeni profil na "X"-u planira da izbriše svoj nalog ove ili naredne godine.
Dodatna četiri posto razmatra gašenje profila, ali bez konkretnog vremenskog roka. 43 posto razmatra ovaj korak, ali ga trenutno aktivno ne planira niti provodi. 39 posto firmi planira nastaviti održavati svoj profil na "X"-u u istom obliku kao i do sada.
Sveukupno, 85 posto svih firmi – uključujući i one koje nisu prisutne na X-u – zahtijeva strožiju regulaciju platforme. Čak 80 posto njih smatra da "X" doprinosi produbljivanju podjela u društvu. Samo 21 posto ispitanika vjeruje da Elon Musk putem X-a jača slobodu izražavanja.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android /iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare