Živjela demokracija: Njemački grad uoči izbora animira glasače besplatnim pivom
U nastojanju da se izbore protiv niskog odaziva birača u Duisburgu, njemačkom gradu od oko pola miliona stanovnika u dolini Ruhr, vlasti se udružuju s organizatorima lokalnog karnevalskog festivala kako bi ponudili lokalni pilsner glasačima koji ranije predaju svoje glasačke listiće.
Uoči izbora 23. februara, zvaničnici se koriste nekonvencionalnom kampanjom za podizanje svijesti među dijelovima biračkog tijela koji obično ne izlaze na birališta.
"Što ljude zapravo tjera na emocije? Lokalno pivo, König Pilsener, kuha se ovdje u Duisburgu od 1858. i stvarno je više povezano s ovim gradom nego bilo koji drugi brend", rekao je Martin Murrack, gradski direktor, za POLITICO. "Stvarno morate raditi stvari o kojima se vrlo naširoko raspravlja i na vrlo kontroverzan način".
Naravno, postoje pravila: svako ko se nada da će dobiti pivo mora dati svoj glas između 10 i 14 sati. 15. februara, u subotu, sedmicu dana prije dana izbora.
Nakon što napuste biračko područje, ponudit će im se piće po izboru - pilsner sa ili bez alkohola ili bezalkoholno piće - kao i grickalice i hrana poput bratwursta.
'Živjela demokracija'
Okrećući se pilsneru — hmeljenom, bistrom lageru popularnom u cijeloj zemlji — Duisburg se oslanja na duboku ljubav Nijemaca prema pivu.
Nijemci su 2023. u prosjeku popili 88 litara piva. Iako je ta količina neznatno pala posljednjih godina, i dalje je veća nego u svim drugim zemljama Europske unije osim u dvije: Češkoj i Austriji.
Ideja za takozvani Bieraktion kuhala se neko vrijeme, rekao je Murrack. On i drugi u gradskoj izbornoj upravi tražili su nove načine da dopru do birača koji ne čitaju tradicionalne medije ili ne obraćaju veliku pažnju na gradske informativne kampanje.
"Moji dečki imaju 15 i 17 godina i rekli su: 'Tata, ti si na TikToku!", Murrack je rekao komentirajući pažnju koju gradska kampanja privlači na društvenim mrežama.
U Duisburgu i u cijeloj zemlji taj pokušaj dospio je na naslovnice: njemačka televizijska kuća MDR opisala ga je kao "Uzdravlje demokraciji", dok su ga novine Bild nazvale "pojačivačem piva".
Čaša napola puna
Oko 68 posto gradskih birača s pravom glasa izašlo je na posljednje savezne izbore 2021. - otprilike 8,5 postotnih bodova manje od nacionalnog prosjeka. A jedan izborni okrug u Duisburgu imao je najmanji odaziv u zemlji, samo 63 posto.
Grad je već jednom pokušao pivom namamiti birače na birališta, s razočaravajućim rezultatima. Uoči prošlogodišnjih izbora za Europski parlament ponudio je bezalkoholno pivo biračima koji su ranije predali svoj glas - ali ga je vrlo malo ljudi prihvatilo. Iako su političke stranke dugo zasipavale pristaše pivom u kampanji, čini se da je pokušaj 2024. bio prvi put da jedan veliki njemački grad nudi biračima takvu pogodnost.
Neki su stanovnici bili kritični. "Ne očekujem besplatno pivo iz gradske uprave", rekao je tada jedan Duisburger za MDR. "Očekujem da nešto postignu".
Ali Murrack nadolazećoj kampanji pristupa sa stavom "čaše napola pune". Grad je domaćin događaja u centru grada, a ne u predgrađu kao što je to bio slučaj ranije, nudeći alkoholno pivo uz bezalkoholno pivo i sastavljajući lokalni karnevalski odbor koji će surađivati na događaju. Ove će godine karnevalsko slavlje u regiji započeti 27. februara.
Budući da se ljudi ne mogu prijaviti unaprijed, grad ne zna koliko će se ljudi zapravo pojaviti 15. februara. Murrack je rekao da bi smatrao uspjehom ako privuku 100 ili 150 ljudi - ali se nada da će pažnju koju privlače i preklapanje s karnevalom donijeti više interesa nego prethodne godine.
"Ako bude velike gužve, bit ćemo spremni", rekao je Murrack. "Trenutno imamo dva biračka mjesta u zgradi, ali ih možemo proširiti".
"Neće nedostajati pića", uvjerili su ga iz pivovare, rekao je.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare