Mladi u BiH i društvene mreže: Zaraza ili sredstvo za život

Vijesti 13. aug 201617:49 > 19:22
N1

Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, Viber, postali su naš život. Status, tvit, fotografija ili video, od ljudi su napravili medije te tradicionalnu komunikaciju potpuno bacile u drugi plan.

Postali smo ovisni o ekspresnoj razmjeni informacija i podataka. Brz i digitalan svijet naša je realnost.

Tarik Kapetanović, Agencija PR.PA, stručnjak za društvene mreže kaže: “Ustvari, nemamo veliku razliku između onoga analognog, stvarnog koji živimo svaki dan, dok razgovaramo na kafi i digitalnih mreža. Osnovni razlog je što uvijek imamo mobitel uz sebe, to je sprava koja je 24 sata uz nas i pored nas. Mi komuniciramo digitalno u realnom vremenu, to je ono što je bitno za društvene mreže i to je ono što im daje popularnost”.

A sve su popularnije i u svijetu marketinga, PR-a, oglašavanja. Političke stranke i pojedinci ovaj vid oglašavanja koriste prikriveno ili transpareno, odgovorno ili neetično – ali svakodnevno. Mreže su se uvukle u sve životne pore, prisutne su u kućama, kancelarijama, na ulici, u kafiću, diskoteci.

Trka za lajkovima, tvitovima, prijateljima, fanovima, pratiocima, dovodi do posebnog zadovoljstva. Detalji iz tuđih života nikad nam nisu bili dostupniji. Znamo ko šta jede, gdje izlazi, šta voli, a šta ne, ko su nam ljubimci, kako se zovu, te gdje ko ide na godišnji odmor.

Bili u centru Londona, Pariza, Rima, ili pak Sarajeva, ako to u svijetu digitalnog doba ne objavite na jednoj od društvenih mreža, kao da tamo niste ni bili.

Donedavno smo bili rezervisani prema ovom vidu komunikacije vjerujući kako društvene mreže loše utiču na etiku, moral, odgoj, obrazovanje. Međutim, ljudi su brzo postali svjesni kako je ta kriza prisutna odranije, samo što nije bila toliko vidljiva i dostupna. Društvene mreže građani vide kao pozitivnu stranu života.

Šta građani kažu:
– To treba iskoristiti i to je ogromna prednost, posebno za mlade ljude koji mogu da razvijaju biznis sa svojim idejama.
– Najviše koristim facebook i instagram, viber, a dnevno, ma svakodnevno.
– Više su to neke teme vezane za turizam, ugostiteljstvo, ne pratim starlete.
– To je sve fazada. Ali bez toga se očite ne može živjeti.
– Sto posto svi koriste. Oni od sedam, do sedamdeset sedam.

Da li na laptopu, telefonu, tabletu, društvene mreže milijardama generacija od sedam do 77, od nasljednika tradicionalnih medija, prerasle su u nezaobilazno sredstvo za život.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.