Izvještaj revizora: Prosječna plata u BH Telecomu 1.727 KM

Vijesti 07. sep 201614:08 > 08. sep 2016 10:01
BH Telecom

Ured za reviziju institucija Federacije Bosne i Hercegovine objavio je izvještaj o finansijskoj reviziji BH Telecoma. Dato je mišljenje s rezervom i skrenuta pažnja na određene propuste u poslovanju ove kompanije.

Revizori su u svom izvještaju o finansijskoj reviziji BH Telecoma naveli da su vršene kontinuirane prepravke finansijskih izvještaja što ostavlja utisak nepouzdanosti istih, te ukazuju na neadekvatno funkcionisanje sistema internih kontrola u ovoj oblasti.

Društvo je u 2015. godini na ime privremenih i povremenih poslova isplatilo fizičkim licima 591.586 KM (neto naknada 332.463 KM i pripadajući porezi i doprinosi 259.123 KM). Pojedini ugovori su zaključivani u kontinuitetu duže od godine dana za poslove koji su
obuhvaćeni sistematizacijom postojećih radnih mjesta, što nije u skladu sa Zakonom o radu i Pravilnikom o radu Društva.

“Ptice kao mi”

Avansi dati dobavljačima za materijalna sredstva iskazni su 2.183.085 KM, a čine ih avans dat „PRIME TIME“ d.o.o Sarajevo 2.170.000 KM i ostalim dobavljačima 13.085 KM.

Društvo je 07. augusta 2014. godine zaključilo Ugovor za nabavku elemenata produkcije za 3D animirani film „Birds Like Us“ sa produkcijskom kućom „PRIME TIME“ d.o.o. Sarajevo. Na prijedlog Komisije za reviziju investiono-tehničke dokumentacije Izvršna direkcija za razvoj poslovanja predložila je i dala preporuku da se izvrši javna nabavka i provede pregovarački postupak bez objave obaviještenja o nabavci elemenata produkcije uz obrazloženje da se predmetna nabavka može provesti putem pregovaračkog postupka bez objave obavještenja jedino i isključivo sa ponuđačem „PRIME TIME“ d.o.o. Sarajevo jer je navedeni ponuđač vlasnik prvog 3D animiranog filma i ekskluzivno ugovara poslove u vezi sa vrstom i obimom usluga koje bi bile pružene ovom nabavkom, te taj vid saradnje ocjenjuju korisnom u smislu potrebe održavanja pozitivnog imidža BH Telecoma u javnosti.

Nakon provedenog pregovaračkog postupka bez objave obavještenja, Društvo je sklopilo Ugovor sa „PRIME TIME“ d.o.o. Sarajevo. Ugovorom je regulisano da će „PRIME TIME“ d.o.o. Sarajevo u roku od 2 godine od stupanja Ugovora na snagu izvrši izradu filma, organizirati svjetsku premjeru filma, te pismenim putem obavijestiti BH Telecom o datumu i mjestu održavanja svjetske premijere filma i da će isto dokumentiratištampanim ili video materijalom.

Bez premijere

„PRIME TIME“ d.o.o. Sarajevo je isključivi nosilac autorskih imovinskih prava koja je ustupio ovim ugovorom i da niti jedno od tih prava nije prenio na treću osobu u BiH. „PRIME TIME“ d.o.o. će odmah po svjetskoj premjeri filma organizirati proizvodnju igračaka u obliku likova iz filma koja će se vršiti putem distrubutera koje on izabere.

„PRIME TIME“ ugovorom garantira isplatu dijela prihoda od prodaje igračaka BH Telecomu u minimalnom iznosu od 1.000.000 KM u periodu od 2 godine od svjetske premijere. Navedenim Ugovorom je također regulisano da Društvo „PRIME TIME“ d.o.o. Sarajevo uplatiti avansno, 100% ukupnu vrijednost ugovora, u roku od 7 dana od dostave originalne bezuslovne avansne bankovne garancije i avansnog predračuna na Protokol BH Telecoma. „PRIME TIME“ d.o.o. Sarajevo je 07.08.2014. izdao AVANSNI PREDRAČUN 01/14 Društvu u ukupnom iznosu 2.170.000 KM, a Ziraat Bank je 08.08.2014. godine izdala avansnu garanciju na navedeni iznos.

Društvo je 14.08.2014. godine uplatilo avansnu fakturu „PRIME TIME“ d.o.o. Sarajevo u iznosu 2.170.000 KM. Do okončanja revizije Društvo nije dobilo informaciju o datumu i mjestu održavanja svjetske premijere animiranog filma. Međutim, u prilogu Komentara na Nacrt izvještaja o finansijskoj reviziji za 2015. godinu, Društvo je dostavilo Aneks navedenog Ugovora od 09.08.2016. godine. Predmet Aneksa je: prolongiranje roka svjetske premijere do 28.02.2017. godine; produženje roka realizacije kompletnog ugovora do 28.02.2022. godine; produženje avansne garancije do 10.03.2017. godine; definisanje 4 filmska festivala za održavanje svjetske premijere; definisanje ugovorne kazne u slučaju nepoštivanja rokova u pogledu organizovanja svjetske premijere-iznos kazne 60.000 KM.

Plaće

U 2015. godini najveća neto plata isplaćena je 4.599 KM, a najniža 682 KM, dok je prosječna neto plata na nivou Društva iznosila 1.727 KM. Troškovi ostalih primanja, naknada i prava zaposlenih iskazani su 24.211.647 KM. U okviru ovih troškova najznačajniji su: naknade za topli obrok 11.044.630 KM, regres za godišnji odmor 3.825.826 KM, izdaci za otpremnine za odlazak u penziju 2.174.070 KM, naknade troškova prevoza na posao i sa posla 1.767.726 KM, izdaci za pomoć u slučaju teškog invaliditeta 1.055.264 KM,izdaci za jubilarne nagrade 730.550 KM, izdaci za pomoć u slučaju smrti 772.230 KM, ostali izdaci za materijalna prava zaposlenih iz granskog kolektivnog ugovora 683.063 KM.

Regres za godišnji odmor obračunat je i isplaćen na osnovu Odluke Uprave Društva o visini i načinu isplate regresa za godišnji odmor za 2015. godinu u iznosu od 1.206 KM po zaposleniku koji su ostvarili pravo na isti. Za zaposlenike kod kojih je 70 % njihove plate niže od utvrđenog iznosa regresa, obračunati su i uplaćeni pripadajući porez i doprinosi.

Troškovi službenih putovanja zaposlenih iskazani su 900.274 KM, a čine ih: dnevnice za službena putovanja u zemlji 296.517 KM i inostranstvu 97.639 KM, putni troškovi i noćenje u zemlji 266.327 KM i inostranstvu 61.513 KM, troškovi prevoza za službeni put u zemlji 42.644 KM, troškovi prevoza za službeni put u inostranstvu 21.355 KM, upotreba vlastitog automobila u poslovne svrhe 13.901 KM, te pripadajući porezi i doprinosi. Društvo je Pravilnikom o radu utvrdilo politike naknada troškova za službena putovanja.

Poslovni prihodi

Troškovi reklame i sponzorstva iskazani su 10.567.767KM. U okviru ove pozicije iskazani su troškovi reklame i propagande po više osnova, od čega su najznačajniji: troškovi reklame i propagande 9.431.859 KM, sponzorstva 100.348 KM i reklama za lojalnost kupaca 1.014.401 KM. Troškovi reklame i propagande najvećim dijelom odnose se na marketinške usluge u elektronskim i printanim medijima, TV stanica, izradu reklamnih spotova i ostale vrste oglašavanja.

Društvo je u finansijskim izvještajima za 2015. godinu iskazalo finansijski rezultat (bruto dobit) 89.230.330 KM, što je u odnosu na prethodnu godinu više za 923.099 KM ili 0,7%. Društvo je u 2015. godini iskazalo pad poslovnih prihoda za 16.462.402 KM ili 3%. Na rezultate poslovanja u 2015. godini u značajnoj mjeri uticalo je okruženje i tržišni uslovi. Liberalizacija tržišta telekomunikacija ima uticaj na povećanje konkurentnosti, a time i na pad cijena svih vrsta usluga.

Prema podacima Regulatorne agencije za komunikacije na tržištu Bosne i Hercegovine, pored tri licencirana operatora telekomunikacijskih usluga, posluje 69 davalaca internet usluga, 82 mrežna operatora i 13 operatora za pružanje fiksnih javnih telefonskih usluga. Brzi napredak u razvoju tehnologija koje omogućavaju uvođenje novih i boljih usluga krajnjim korisnicima, jačanje konkurencije, te trend okrupnjavanja operatora, objektivni su faktori koji imaju direktan uticaj na ostvarivanje rezultata poslovanja Društva.

Troškovi reklame i sponzorstva

Troškovi proizvodnih usluga iskazani su 48.694.571 KM. U okviru ovih troškova najznačajniji su: usluge održavanja 22.909.325 KM, zakupi 14.929.624 KM, troškovi reklame i propagande 10.567.767 KM.

Troškovi reklame i sponzorstva iskazani su 10.567.767KM. U okviru ove pozicije iskazani su troškovi reklame i propagande po više osnova, od čega su najznačajniji: troškovi reklame i propagande 9.431.859 KM, sponzorstva 100.348 KM i reklama za lojalnost kupaca 1.014.401 KM. Troškovi reklame i propagande najvećim dijelom odnose se na marketinške usluge u elektronskim i printanim medijima, TV stanica, izradu reklamnih spotova i ostale vrste oglašavanja.

Na prijedlog Izvršne direkcije za razvoj poslovanja Uprava svake godine donosi odluku o odobravanju sredstava za nabavku medijskog prostora, odabir i učešće pojedinih TV stanica zasniva se na analizi više međusobno povezanih parametara, kao što su: opća teritorijalna pokrivenost TV signalom, pokrivenost populacije i gledanost ukupnog TV programa, atraktivnost i gledanost pojedinih programa i emisija, ekskluzivnost prenosa značajnih manifestacija i događaja, količina vlastite reprodukcije i pokrivenost lokalnih zajednica. Troškovi reklame i sponzorstva nastaju na osnovu sponzorskih ugovora za usluge reklamiranja od strane sportskih društava, udruženja i pojedinaca sa različitih sportskih, kulturnih i drugih manifestacija.

Utrošena roba za sprovođenje programa lojalnosti kupaca odnosi se na troškove nastale po osnovu dodijeljenih aparata i uređaja u vidu poklona najprofitabilnijim i najlojalnijim korisnicima usluga Društva, a u cilju realizacije programa lojalnosti. Uglavnom se radi o laptopima, mobitelima i fotoaparatima. S tim u vezi, Izvršna direkcija za razvoj poslovanja i Direkcija za prodaju i podršku sačinile su kriterije, kategorije i vrijednosti nagrada za ove korisnike. Na prijedlog istih direkcija, odlukama Uprave od 28.04.2015. godine,
aparati i uređaji u vrijednosti od 954.949 KM podijeljeni su ovim korisnicima.

Integralni revizorski izvještaj možete pogledati ovdje.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.