Opštinski sud u Sarajevu je 28. septembra 2016. godine otvorio stečajni postupak u Javnom preduzeću BH Airlines, čime se završava saga oko jedine bh. aviokompanije. Kompanija je brojala oko 100 radnika, a sada je 26-ero zaposleno na sarajevskom aerodromu, 41 je čekao stečaj, a ostali su po hljeb otišli van BiH.
“U ovom trenutku 41 uposlenik je zatečen u preduzeću i nažalost oni će po sili zakona o stečajnom postupku, s obzirom da kompanija već duže vrijeme ne posluje, biti upućeni na Zavod za zapošljavanje“, kazao je Abid Šarić, stečajni upravnik BH Airlinesa.
Ukupan dug preduzeća iznosi više od 42 miliona KM. Najveći dio tog duga nagomilao se tokom neuspješnog strateškog partnerstva sa Turkish Airlinesom kojem je Vlada Federacije prepustila ovu kompaniju 2008. godine, navode iz Sindikata. To je bio završni udarac u procesu uništavanja jedine bh. aviokompanije ali i cijelog civilnog vazduhoplovstva u Federaciji, i to nikoga ne boli, tvrde radnici.
“Od tada je otišlo oko 20 kapetana instruktora, otišlo je oko 10 licenciranih inžinjera, imamo još 4-5 ljudi koji se spremaju da idu, to znači da ljudi traže posao vani i dobiće ga sto posto. U ovoj državi očito za ovu struku nema posla“, kazao je Alija Jazvin, zamjenik predsjednika sindikata BH Airlinesa.
Jedan od onih koji su bili primorani posao naći izvan granica BiH je i kapetan Amir Baralić, koji trenutno radi u Istanbulu. Smatra kako je to veliki poraz ne samo za njega i njegove kolege, već i za cijelu državu.
“Mi smo ostali bez komplet avijacijskog kadra u BiH, kako pilota tako i menahičara, inžinjera, stjuardesa, i svih onih koji su vezani za tu vrstu zanimanja. Mi smo nosili zastavu, to je velika stvar. Mi smo bili ambasadori zemlje u svijetu i sada je to sve stalo i pitanje je kad i ko će to ponovo pokrenuti“, komentarisao je Amir Baralić, bh. kapetan u Istanbulu.
Dok jedina bh. aviokompanija tone, susjedni Croatia Airlines obilježio je 20 godina redovnog leta na relaciji Zagreb – Sarajevo. Nekada spominjan u kontekstu partnera BH Airlinesa ili je to ipak bila samo pusta želja?
“Meni ta inicijativa nije poznata. Da nam je bila prezentirana, sigurno bismo je razmotrili“, rekao je Krešimir Kučko, predsjednik Uprave Croatia Airlines.
Sa Sarajevskog aerodroma trenutno polijeće 12 svjetskih aviokompanija. Za svakog putnika se i danas plaća putnička taksa od oko 20 maraka. Zamisao Vlade Federacije je bila da se tim novcem finansira BH Airlines, ali taj novac već dvije i po godine ne ide BH Airlinesu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.