Direktor Autocesta: Nekad najjeftiniji ne mora biti najbolji

Vijesti 01. nov 201618:40 > 19:53
N1

Izgradnja autoputa na koridoru Vc već izvjesno vrijeme stagnira, no danas stižu pozitivne vijesti. Uskoro se očekuju radovi na nastavku izgradnje autoputa kroz Hercegovinu. Radovi na izgradnji dionice Počitelj-Zvirovići mogli bi početi već sredinom ovog mjeseca.

Izgradnja autoputeva u BiH teče sporo, no kako najavljuju iz JP Autoceste osim nastavka izgradnje autoputa prema Mostaru uskoro bi trebali početi radovi na izgradnji dionice Počitelj –Zvirovići i most Počitelj čije radove na ovoj dionici finansira Evropska investicijska banka.

Na ovom dijelu projektom je predviđeno oslanjanje mosta s lijeve na desnu stranu Neretve i nastavak izgradnje autoputa prema Zvirovićima. Ukupna vrijednost radova na ove dvije dionice je nešto više od 100 miliona eura, a dužina dionice je 11,07 kilometara. Značajniji objekti koji će biti izgrađeni na ovoj dionici su tri mosta, tunel, petlja, naplatno mjesto i priključak na M17.

Kada je u pitanju izbor izvođača na dionici Počitelj-Bijača, Autoceste evaluacijom tendera odbacuje najpovoljniju ponudu i preferira izvođača skupljeg i to za 10 miliona KM. Možda je upravo to odgovor na pitanje gdje jednim dijelom nestaje novac i zbog čega su Autoceste rupa bez dna.

“Prvog mog radnog dana, bukvalno prve sjednice Uprave, mene je dočekala informacija da je Uprava dala prijedlogom da se izglasa, odnosno prihvati izvještaj komisije, da se dodjeli posao izvođaču koji je 10 miliona skuplji od najjeftinijeg. Zakon o javnim nabavkama kaže da onaj koji je najjeftinije pobjeđuje. Ja opet kažem da to ne mora biti tačno, nekad najjeftiniji ne mora biti najbolji”, objašnjava Đenan Salčin, direktor JP Autoceste.

Tvrdnje da na računu firme imaju 200 miliona KM, iz preduzeća demantuju, navodeći da postoji 330 miliona maraka duga prema kreditnim investicijama, uz riječi kako su Autoceste prisiljene dizati komercijalne kredite, kako bi održali tekuću likvidnost firme.

“Dešavalo se da su se potpisivali krediti, a nisi bila obezbjeđena sredstva do te mjere. Kazalo se da nešto košta 100 miliona eura, a košta 150 miliona eura. Ne želim biti objektivan ni subjektivan, ali moglo se voditi puno više računa”, smatra Salčin.

Ako se usvoje akcize na naftu, što je podsjećamo Parlament BiH već jednom odbio, Salčin vjeruje da bi onda moglo biti otvoreno gradilište Počitelj-Buna, zatim od tunela Pečuj do zeničke zaobilaznice, potom Odžak-Svilaj, te vjerovatno tunel Prenj i Mostar Sjever-Mostar Jug.

“Odžak-Svilaj kreće u martu ili aprilu, Buna-Počitelj isto u martu ili aprilu, a što se tiče tunela Prenj, optimističan sam i mislim da se može očekivati početak gradnje nakon ljeta”, otkriva Salčin.

Do sada je izgrađeno i nalazi se u upotebi 92 km autoceste. A do kraja 2018. godine u funkciji bi trebalo biti novih 40 kilometara, no postavlja se pitanje hoće li, s obzirom da za dvije godine nije izgrađen ni kilometar autoputa, a preduzeće je trenutno kreditno nesposobno.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.