Je li reforma obrazovanja u BiH bila uspješan ili neuspješan projekt? Neki se pak pitaju je li istinske reforme uopće bilo. Dok se u drugim dijelovima Evrope velikim koracima ide naprijed, kod nas sve po starom.
Ako je cilj obrazovanja unapređenje znanja i širenje istine, onda je pravo vrijeme da se iznova zapitamo kakvo to obrazovanje imamo u Bosni i Hercegovini. Dok mladi i talentirani u bespovrat masovno odlaze obrazovati se vani, ovdje – kada je riječ o visokom obrazovanju – stvari kao da se ne miču s mrtve točke. Je li reforma donijela išta dobra ili – bolje je pitanje – je li reforme uopće bilo?
“Bilo je nekih zahvata. Nisam siguran da se to može nazvati reformom, iako ona na papiru jeste – zvanično promijenili su se obrasci, programi, uveli novi. Promijenili su se načini studiranja. Međutim, reforma podrazumijeva da vi nešto jako dobro pripremite, isplanirate, testirate i započnete. Kod nas se, nažalost, prvo započelo pa u hodu mijenjalo. Takvo što se ne može nazvati reformom”, istakao je Damir Marjanović, profesor na Prirodno-matematičkom fakultetu Univerziteta u Sarajevu.
Nedavno je u glavnome bh. gradu promoviran 5491 diplomant i magistrant Univerziteta u Sarajevu. Svečano. Nego kako drukčije. No, nakon toga – ponovo suočavanje s nimalo ohrabrujućom svakodnevicom. Ili suočavanje ili bijeg preko granice.
“Mislim da je to znak nespretne implementacije bolonjske reforme. Dakle, masovnost produkovanja kadra koji ne može da nađe zaposlenje ili je nepotrebno da ide na neke više stepene akademskog obrazovanja je naprosto taj znak”, kazala je Lamija Tanović, profesorica na sarajevskom Univerzitetu nauke i tehnologije.
Ni rektor sarajevskog Univerziteta nije baš najsretniji načinom implementacije bolonjskog procesa u ovdašnje visoko obrazovanje. Kako kaže, još se borimo sa početničkim bolestima.
“Kada bih htio da dam precizan i kratak odgovor na to vaše pitanje, onda bi on glasio da nisam kao rektor zadovoljan načinom na koji je implementirana bolonjska deklaracija u BiH. Kada biste me pitali zašto, rekao bih da je evidentan pad kvaliteta studija na nekim ogranizacionim jedinicama i da je ovaj moderni pristup u edukaciji studenata na jednom pripremljenom terenu kakav je slučaj u BiH i Univerzitetu u Sarajevu dao određene poteškoće u prvoj fazi njegove implementacije”, rekao je Rifat Škrijelj, rektor Univerziteta u Sarajevu.
Postavlja se još niz pitanja: je li ustvari moguće sprovesti kvalitetnu reformu, budući da o obrazovanju odlučuje više od deset ministarstava u ovoj zemlji. Ima li spremnosti, volje i koordinacije?
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.