Dobrim tvitom možete dobiti veliki broj pratilaca, ali i promovisati proizvod, događaj, biznis i slično. Angažovanost na Twitteru postoje ozbiljna profesija.
Htjeli vi to priznati ili ne – ukoliko imate specifičan smisao za humor, te iz drugog ugla posmatrate dnevne događaje u državi i regionu – imate velike šanse da postanete nešto što se naziva “utjecajni tviteraš”.
Postoje oprečna mišljenja o tome šta uticajne tviteraše čini uspješnim na ovoj društvenoj mreži. Neki će reći da vas utjecajnim čini broj pratilaca, drugi će kazati da je to povjerenje koje uživaju kod određenih, a treći će reći da je to što ih prati profilisana ciljna grupa sa određenim interesovanjima i afinitetima.
Istina je da je najbolje kombinovati sva tri parametra, u kontinuitetu. Ono šta tvitujete doprinosi mnogo popularnosti korisnika na Twitteru. Upečatljiva, kreativna, šaljiva ili ironično/sarkastična poruka može doprijeti do više hiljada ljudi u vašem okruženju.
Na Twitteru danas nastaju vijesti i informacije, a ako želite mišljenje javnosti – odete na ovu društvenu mrežu te pod određenim hashtagom (#) pronađete sve što vas zanima, dobijete mišljanja iz svih mogućih uglova gledanja.
Danas postoje ljudi koji se profesionalno bave društvenim mrežama. U krajnjem slučaju, jedno od najtraženijih zamimanja današnjice je Social Media Manager, kao i stručnjak za digitalni marketing. Ako želite svoju budućnost potražiti u ovoj sferi, ili samo želite postati utjecajni tviteraš – te da vaš glas (status u 140 karaktera) odjekuje društvenom mrežom Twitter, evo nekoliko savjeta kako to uraditi.
Za početak – korisni savjeti
Nikada ne uključujte više od dva hashtaga. Ukoliko koristite više, vaš tvit će izgledati kao spam. Kada stavljate status, odnosno mišljenje u 140 karaktera – izbjegavajte sleng i skraćenice.
NeoMobile.com tvrdi da ono što je nama poznat izraz i prepoznatljiva skraćenica drugom je potpuno nepoznata riječ. Skraćeno, umjesto nzm – napišite ne znam, ili umjesto nnč – napišite nema na čemu.
Simboli su dobrodošli u svakom slučaju, jer imate ograničen broj karaktera koje možete koristiti, te tako korištenjem simbola racionalno koristite prostor u tvitu. Ako uz svoj tvit želite zalijepiti link, koristite servise poput Goo.gl ili Bit.ly. Ljepše izgleda, a linkovi se svode na pristojnu dužinu.
Ne koristite svih 140 karaktera. Ostavite prostora za rezervu, odnosno za dodatni sadržaj ili pominjanje, kao i ključne riječi. Ali kada to radite – pozivajte na akciju. Motivišite publiku. To je u svijetu odavno poznato kao “call fot action” fenomen, koji poprilično uzima maha i u BiH, kao i u regionu.
Uticajan tviteraš je onaj koji vas nasmije, ponudi zanimljivu informaciju ili ponudi vam ‘drugi par očiju’ na određenu pojavu ili situaciju u društvu. Uticajnost na tviteru je postala vijest onda kada je počeo da pada uticaj tradicionalnih medija, tako da sada veliki broj ljudi putem Twittera danas ima svoj privatni, mali medijski prostor za oglašavanje.
I da, od Twittera itekako može da se zaradi. Broj pratilaca uz vještu komunikaciju može da se pretvori u sredstva platežne moći, odnosno novac. Ukoliko pripadate nekoj konkretnoj ciljnoj grupi – novac može lijegati na vaš račun.
Nutricionista koji ima 5.000 pratilaca može da unovči svoju uticajnost mnogo više nego osoba koja ima 50.000 pratilaca sa duhovitim rečenicama u 140 karaktera.
“Glavni cilj društvenih mreža jeste povezivanje jednog korisnika s drugim korisnikom, međutim napredovanjem tehnologija i rastom broja korisnika na svim društvenim mrežama, ta situacija se promijenila za korisnike čiji profili broje hiljade i hiljade pratitelja”, za N1 kazala je Dalila Zeljković, stručnjak za digitalni marketing.
Otkrila nam je da je budžet za marketing društvenih mreža u Sjedinjenim Američkim Državama u 2014. godini je iznosio 7.5 milijardi dolara, a već 2017. godine očekuje se da taj broj bude blizu 14 milijardi dolara.
Kako privući pažnju javnosti, brenda ili kompanije?
“Kompanije unajmljuju ljude i marketinške agencije da upravljaju njihovim stranicama i profilima, a brendovi unajmljuju influencere na društvenim mrežama kako bi isti promovirali njihove proizvode i usluge. U svemu ovome postavlja se pitanje: Na koji način je moguće zaraditi novac na društvenim mrežama? Za početak, svakom korisniku su potrebni pratitelji da bi mogli početi zarađivati novac i u pitanju je minimalno 5.000 pratitelja na Instagramu ili 10.000 na Twitteru, s naglaskom da će dobar brend menadžer prepoznati da li su vaši pratitelji lažni ili ne”, naglasila je.
Naravno, ovaj broj varira od tržišta do tržišta, kao i od industrije do industrije, a vaš zadatak je da dobrim fotografijama i kvalitetnim sadržajem privučete pažnju jednog brenda ili kompanije pojasnila je naša sagovornica.
“Bez obzira na industriju, većina korisnika s društvenih mreža može pronaći odlične proizvode u sklopu Amazon Associate (https://affiliate-program.amazon.com/) programa, gdje se kompletan proces sastoji od tri koraka – pridruži se, reklamiraj, zaradi. Naravno, rješenje nije da na svom Twitteru profilu dijelite beskonačan broj linkova u nadi da ćete zaraditi novac – svaki ozbiljan influencer zna da se do klikova dolazi dobrim i kvalitetnim sadržajem. Nakon toga, zadržite li kvalitetu dok vam broj pratitelja raste – brendovi će tražiti da sarađuju s vama”, pojašnjava.
Ta saradnja može biti na jednom ili više kanala na društvenim mrežama, ali svakako najpopularniji su Instagram, Twitter, blog i YouTube, a i Snapchat postaje već ozbiljan igrač na ovom tržištu, tvrdi naša sagovornica.
Tako tvrde stručnjaci iz polja digitalnog marketinga, a mi smo kontaktirali i dvojicu – po zadatim parametrima – utjecajnih tviteraša, Edisa Jašarevića (@EdisPG) i tviteraša koji se predstavlja pod pseudonimom Riđobrki (@Ridjobrki).
Pitali smo ih, da li su uticajni i kako se uopće postaje uticajni tviteraš?
“Bilo bi red jednom definirati taj pojam internetske utjecajnosti da se bar zna o čemu govorimo. Meni je sam koncept ‘utjecajnog tviteraša’ kod nas malo naivan jer smo zemlja u kojoj mišljenje javnosti ne zarezuje gotovo niko živ. Ni novine ni televizija više nemaju utjecajnost koju su imali jer je javni prostor toliko zatrpan i kontaminiran mnoštvom medija kojima je javni interes na dnu liste prioriteta pa je jako teško zadobiti interes i povjerenje ljudi”, kazao je Riđobrki.
On tvrdi da zbog toga nemate ni straha od javnosti a samim tim ni odgovornosti prema njoj pa su mediji skoro postali samima sebi svrhom.
“Da li sam utjecajan? Valjda jesam, kažu da su moji tvitovi oštri, pa se valjda to sviđa velikom broju ljudi. Jednostavno komentarišem stvari oko sebe, i valjda se ti komentari sviđaju ljudima. Možda i to razlog što naši političari uglavnom nemaju uopšte uspjeha na Twitteru -ljudima se ne sviđa šta im govore. Nije mi nikad bila namjera da postanem ‘uticajni tviteraš’, ako to i jesam, mada mi sada počinje smetati što na moje tvitove neki korisnici gledaju kao da se radi o novinskim tekstovima”, kaže Jašarević.
Govoriti o utjecajnosti pojedinca….
Govoriti o utjecajnosti nekog pojedinca sa pristupom Internetu je ili naivno ili nerealno, pojasnio je Riđobrki. “Što se mene osobno tiče, ne umišljam si neku utjecajnost ali sam svjestan da me iz nekog razloga dnevno čita nekoliko hiljada ljudi i – ako već nekog zanima šta pišem – bitno mi je da od mene mogu dobiti neki drugi, počesto neobičan ugao gledanja na stvari”.
“Objektivno, ono što mislim da čini tog nekog „utjecajnog tviteraša“ jeste kvalitet njegovih pratilaca. Primjećujem da mene prati dosta novinara, političara i drugih osoba iz javnog života u čijim sam tekstovima i istupima čak počeo i prepoznavati neke svoje tweetove. Ako je iz toga proizišlo šta konkretno biće mi drago ali ako sam uspio u namjeri da tu i tamo nekog navedem da preispita poneko svoje mišljenje to mi je sasvim dovoljno i korisnije je od rada nekih medija, da ne kažem medijskih mašinerija kojima ne vjeruje niko”, kazao je.
Da li se može živjeti od toga?
“Danas sa pristupom internetu možete živjeti od interneta pa i od Twittera gdje god se nalazite. Međutim u BiH sumnjam da se može živjeti od toga, ako je sadržaj tvitova usmjeren samo na lokalno stanovništvo. Ali vas to ne sprečava da se okrenete drugim dijelovima svijeta. A postoje i razni poslovi, sve više institucije i kompanije imaju potrebu za social network managerima, koji im održavaju naloge na mrežama, pa je to prilično otvoren prostor za zaposlenje u BiH, u narednim godinama biti će vjerovatno sve više takvih pozicija”, pojasnio je Jašarević.
Riđobrki je kazao i da je previše sklon čuvanju svog integriteta da bi učestvovao u nekim neozbiljnim projektima nejasnih namjera. “Tako da nisam baš najpoželjnija osoba za saradnju u okolnostima koje nas okružuju”, ocijenio je.
Ono što često možete pročitati u opisu nečijeg naloga na Twitteru jeste i tzv. disclaimer: RT – Views are My Own. Time korisnici nastoje predočiti javnosti da su stavovi koje iznose njihove, i ne predstavljaju mišljenje kompanije za koju rade.
“Ovo je moj privatni profil, i tu se radi isključivo o iznošenju mojih ličnih stavova, nit sam kad imao namjeru da zarađujem od toga, niti ću kad imati takvu namjeru. Ali, s druge strane radim kao Social media manager u dvije kompanije, međutim radi se o potpuno drugim stvarima od onih na mom profilu, i o potpuno drugoj publici i tržištima, i nema nikakve veze sa ovim profilom”, kazao je Jašarević za N1.
Riđobrki je zbog svojih stavova i mišljenja koje je iznosio na Twitteru često bio pozivan na TV gostovanja, skupove raznih tematika, ali…
“Dovoljno sam odrastao da bi mi pojavljivanje na TV-u ili obraćanje na nekom skupu pretjerano imponiralo. U svakom slučaju, učešće u nekom ozbiljnom, zanimljivom i izazovnom projektu bih rado prihvatio – ostaje vidjeti da li će se tako nešto pojaviti”.
Za kraj, očito je: Puno je bitnije da vam se vjeruje – nego da nasmijete aktivne članove društvenih mreža. Tanka je granica izimeđu humora i vrijeđanja nekoga ili nečega. Najbolje bi bilo da ste i jedno i drugo, međutim – svako neka sebi dozira svoj sadržaj koji će objavljivati. Stručnjaci za on-line marketing svajetuju i korištenje Beeshaper.com stranice, koja omogućuje naplatu vaše vidljivosti na društvenim mrežama.
Ne zaboravite: utjecajni tviteraši ne vole prvi dio ove sintagme, koja je u 21. stoljeću postala titula.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.