Jusko za N1: Kroz dvije godine ćemo kontrolisati svoje nebo

Vijesti 28. nov 201618:30 > 18:32
N1

Ismir Jusko, ministar saobraćaja i komunikacija BiH za N1 je kazao da je donesena transportna strategija jedini dokument koji državi omogućava apliciranje na sredstva koja dolaze iz EBRD-a, a donesen je na početku njeogovog mandata.

“Došao sam na pola mandata, na pola godine. To je najgore što se može desiti, ali ne želim da to bude opravdanje. Sve je uvjetovano transportnom strategijom koja je donesena za dva mjeseca mog mandata. Strateški dokument nam omogućava da možemo aplicirati na sredstva koja dolaze iz EBRD-a, a benefit je da apliciramo na veliki broj projekata. Bez te strategije, BiH dvije godine iz EU ne bi mogla dobiti niti jedan euro”, tvrdi Jusko.

Istakao je da to nije sve na čemu se bazira Ministarstvo saobraćaja i komunikacija, te da se dosta okreću i privatnom-javnom partnerstvu, te pronalasku ozbiljnih investitora za finansiranje Koridora 5C.

Da li je samo novac problem kada je Koridor 5C u pitanju?

“U ovom momentu jeste. Imamo katastrofalno spor ritam izgradnje. Susjedi su to dosta brže uradili. Ja u narednom periodu imam konretne sastanke sa kolegama iz entiteta, da im dam kontakte, investitore… Nemamo razloga da čekamo da nam neko dođe. Transportna infrastruktura je katastrofalna, datira iz sedamdesetih, nije prilagođena kako treba. To se mora mijenjati, ako mislimo ekonomski i turistički ići gore”, kazao je Jusko.

Međutim, zemljani saobraćaj nije jedini u kritičnoj situaciji. BiH ne kontroliše svoje nebo. Dokle smo na tom planu?

“15 dan mandata sam dobio tu informaciju. Šest mjeseci, 65 posto radnog vremena vadim stvari iz stolova koje su bile u ladicama – da se urade. Mi ne kontrolišemo nebo iznad 10.000 metara. Razgovarao sam sa saradnicima, dostavili smo Vijeću ministara da 67 naših polaznika ide na edukaciju. Naših 67 ljudi će nakon dvogodišnje obuke preuzeti kontrolu neba”, tvrdi Jusko za N1.

Što se ostalih investicija tiče – privatno-javno partnerstvo je plan B. Akcize imaju svoju ulogu – a BiH ima investitore koje su spremni ulagati u BiH: “Zašto ispruženu ruku odbijati”, pitao se.

Nisu ni krediti jedino rješenje, te nadu polaže u koncesije. Ipak, njegovo ministarstvo nije jedino koje odlučuje – no koncesije su trenutno najpogodnije rješenje.

Ismir Jusko komentarisao je i razvoj situacije oko mosta na Pelješcu, kazavši da ovo ministarstvo nije imalo nikakav dokument o korespondenciji sa hrvatskim ministarstvom saobraćaja.

“Prvi put sam vidio dokument u kojem je ekspertni tim BiH od osam osoba dao saglasnost za predloženo rješenje mosta na Pelješcu. Dokumentaciju sam dobio, predao je predsjedavajućem vijeća ministara – a niti jedan ministar nema ekskluzivno pravo da donosi odluke. Po predloženom, niti jedan brod koji je ušao BiH neće biti spriječen da uđe ispod tog mosta, ali odluku donosi Parlamentarna skupština BiH”, kaže Jusko – pojasnivši da je sada momenat u kojem se struka treba uključiti, revidirati sve uloge.

Komentarisao je Jusko između ostalog i stanje na bh. cestama, iskreno i bez dlake na jeziku.

“Niko neće reći da je zadovoljan. Moramo napraviti sistem naplate. Vozači koji su napravili 46.000 KM kazne i dalje vozaju. Ja smatram da ko prođe kroz crveno svjetlo je napravio pokušaj ubistva. Ko vozi 100 km na sat naseljenim mjestom pravi pokušaj ubistva. Koliko pokušaja ubistva ima neko ko duguje 46.000 KM? Ti ljudi su tempirane bombe, a sistem naplate kazni je ključan za rješenje”, kazao je Ismir Jusko gostujući u Danu uživo na N1.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.