Mladi Marko i Gloria iz Mostara jedan su od primjera da privreda ima perspektivu u Bosni i Hercegovini. Bave se proizvodnjom eteričnog ulja od smilja i prirodne, ručno rađene kozmetike, koju izvoze u Ameriku i u zemlje Evropske unije, a njihova vlastita linija prirodne kozmetike našla se na policama apoteka širom Bosne i Hercegovine.
Brat i sestra, Marko i Gloria Galić, uzgojem smilja počeli su se baviti prije tri godine. Nakon završenog školovanja u Zagrebu, gdje oboje završavaju fakultet, vraćaju se u Hercegovinu i pokreću vlastiti biznis.
“Pored redovnog posla htio sam da se bavim još nečim, a da naravno od tog imam koristi i da taj proizvod koji proizvedemo ima siguran plasman na tržište. Preko istraživanja lavande smo došli do toga da bi ta biljka, odnosno taj proizvod, trebalo biti ulje od smilja i tako se krenulo sa proizvodnjom i pokazalo se kao pun pogodak“, kazao nam je Marko Galić.
Nakon uspjeha prvih sadnica, uvidjeli su potrebu za destilerijom kako bi pokrenuli proizvodnju eteričnog ulja. S obzirom da je potreba svjetskog tržišta za uljem od smilja jako velika ideja, za destileriju bila je pun pogodak te se njihova ideja pretvara u unosan biznis.
“Imamo vlastitu destileriju za proizvodnju eteričnog ulja i evo zadnja investicija gdje hoćemo da zaokružimo potpuni proces je taj što ćemo proizvoditi pelet od skuhanog smilja, tako da ćemo imati zaokružen jedan proces bez otpada“, dodao je Marko.
Zbog izuzetno cijenjenog eteričnog ulja koje se dobija iz smilja, za ovim ljekovitim biljem u svijetu vlada velika potražnja. Za proizvodnju jednog litra ulja potrebno je 800 kg do jedne tone smilja čija se cijena kreće od 1.500 do 1.800 eura. Najveći dio ulja izvoze u Ameriku, Hrvatsku i Italiju. No osim što izvozi, Marko ulje radi i za sestru Gloriju koja pravi prirodnu kozmetiku.
“U asortimanu imamo ukupno 45 proizvoda, radimo sve za njegu lica i njegu tijela. Najprodavaniji i najtraženiji su proizvodi od smilja, 22 proizvoda su registrirana na Zavodu za javno zdravstvo, te se mogu naći u direktnoj prodaji diljem ljekarni u BiH“, istakla je Gloria Galić.
Proizvodnja kozmetike krenula je prije dvije godine, te je od samog početka za njene proizvode vladala ogromna zainteresovanost.
“Ljudi su uzimali kreme, nisu ni znali šta se unutra nalazi. Dakle, na vrh nas je pozicionirao kvalitet, a ne reklamna kampanja“, dodala je Gloria.
U posao su uključili i niz kooperanata u široj mostarskoj regiji, uskoro ulaze u reklamnu kampanju, a poslije uspjeha u BiH spremaju se da osvoje i tržište Evropske unije.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.