Željeznice Federacije BiH prošle sedmice su objavile novi red vožnje koji je stupio na snagu u nedjelju 11. decembra.
Vozovi će s povratkom saobraćati iz Sarajeva prema Doboju, Zenici, Podlugovima, Kaknju i Maglaju, a nakon remonta pruge biće uvedene i linije Sarajevo-Čapljina-Sarajevo te Sarajevo-Konjic-Sarajevo.
Putnici više nemaju mogućnost iz Sarajeva vozom putovati u hrvatsku prijestolnicu. Iz ŽFBiH kao razlog navode činjenicu da su ŽPP i ŽRS odbile učestvovati u dijelu troškova kroz obračun određenog iznosa vagonskog kilometra za Talgo vagone na prugama RH i prugama ŽRS na način kako je to regulisano međunarodnim sporazumom za razmjenu putničkih vozova u međunarodnom putničkom saobraćaju.
“Iz tih razloga ŽFBiH uradile su reviziju svih sporazuma i više neće dozvoliti ucjenjivački odnos od strane drugih kompanija“, izjavio je Enis Džafić generalni direktor Željeznica FBiH.
Vernes Buljugija, predsjednik Sindikata mašinovođa u Željeznicama Federacije Bosne i Hercegovine, za N1 je kazao da iza ukidanja ove linije stoji politika.
“Mi smo dokazali da imamo i tehnologiju i ljude i odgovorno tvrdim najbolje vozove na Balkanu, ali nekome to smeta. Postoje standardi kako se neke stvari obračunavaju – ne možete odjednom reći: ‘Do sada ste plaćali nešto a sad nećete’. Ja odgovorno tvrdim da iza ukidanja relacije Sarajevo – Zagreb stoji politika. Svi međunarodni ugovori do sada su bili na štetu naših Željeznica jer je nama bilo u interesu da ti vozovi tamo voze, da ljudi budu povezani i sa Njemačkom i Beogradom i dalje prema Istoku. Sad kad su došli novi vozovi, kada imamo nešto pozitivno da pokažemo svijetu, ne može.“
Na upit N1 televizije zbog čega je obustavljena linija na relaciji Sarajevo – Zagreb iz hrvatskih željeznica (HŽPP) su odgovorili da je na ‘međunarodnim konferencijama bilo dogovoreno da će vozovi 396/397 voziti i u novom voznom redu. Željeznice Federacije BiH (ŽFBiH) su nekoliko dana prije stupanja novoga voznog reda na snagu obavijestile HŽ Putnički prijevoz da ti vozovi neće voziti od 11. decembra.’
“Vagone za te vlakove osiguravale su ŽFBiH i Željeznice Republike Srpske. Predstavnici ŽFBiH tražili su da HŽ Putnički prijevoz plaća vagonske kilometre za vožnju garniture ŽFBiH po pružnoj mreži RH unatoč ranijem dogovoru o nenaplaćivanju vagonskih kilometara“, navode iz HŽ PP.
HŽ Putnički prijevoz osigurao je vozove na hrvatskom dijelu trase (Zagreb – Volinja – Zagreb) te je i dalje otvoren za suradnju sa ŽFBiH, navode iz hrvatske kompanije.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.