Kazazović za N1: Neće biti zatvaranja škola u KS

Vijesti 04. apr 201717:59 > 18:03
N1

Ministar obrazovanja, nauke i mladih Kantona Sarajevo, Elvir Kazazović gostovao je na N1 u emisiji Novi dan, gdje je odgovorio na niz gorućih pitanja vezano sa obrazovanje svih uzrasta u KS.

Na samom početku je opovrgnuo navode da će pojedine škole u Sarajevu biti zatvorene.

“Moram da kažem da neko pokušava da zloupotrijebi reformske procese koje mi radimo. MI ne zatvaramo škole u KS, ne postoji nikakva izjava, niti pisani trag – a pojedinci sebi daju za pravo da to govore. Mi smo napravili presjek stanja, koji je bio nezadovoljavajući. Rezgovarali smo sa direktorima i u prvoj godini mandata smo napravili pomak. U drugoj godini novi iskorak, a povećali smo plaće prosvjetnim radnicima za 2.5 posto”, kazao je Kazazović dodavši:

“Mi škole nećemo zatvarati. Škole su bivale zloupotrijebljene, a sedam ih je renovirano. Javnost zna šta su fakti”.

Ko zlouopotebljava rad ministarstva?

“Sumnjam u situaciju donošenja novih zakona. Pravi se pritisak na kolege iz Skupštine. Želim da kažem javnosti i prosvjetnim radnicima, učenicima – nemam nikakve ovlasti da bih zatvorio školu”.

Kaže da on kao ministar to ne može uraditi, i da takve odluke (otvaranje i zatvaranje škola) donosi isključivo Skupština.

Šta je sa kapacitetima, smanjenjem broja upisanih učenika u prve razrede, a s druge strane – premalo je mjesta u obdaništima na području Kantona Sarajevo?

Raste broj učenika u KS

“Bio je kontinuitet pada broja učenika. Došlo je do povećanja u posljednje dvije godine. Radi se o doseljavanju novih ljudi u Kantonu Sarajevo. Nemamo više kontinuitet pada, mada je u drugim kantonima prisutan broj učenika”, izjavio je Kazazović.

Kaže da postoji potreba za otvaranjem novih vrtića. Novi su otvoreni na Ilidži i Buča potoku – a izrazio je nadu da će obezbijediti dovoljno kapaciteta za predškolski uzrast.

Doći će i do promjena u participaciji u vrtićima. Sindikat će pokušati doći do novih rješenja, a participacijom se nastoji izaći u susret slabije situiranoj djeci.

Postojala je inicijativa za doživotne mandate direktorima škola, šta je s tim?

“Moram da kažem da Nacrt zakona o osnovnom i srednjem obrazovanju se zajedno našao na dnevnom redu. Prošao je, a postoje različita tumačenja. Neki smatraju da se to zloupotrebljava, drugi da nemamo dovoljno kvalitetnih kadrova. Demokratski je da se većina opredijeli. Usmjeravam da zakon prođe zbog drugih kvalitetnih rješenja, koja su značajna. Sada se to pokušava ispolitizirati. U zakonu je kontrola i odgovornost najbitnija. To se stavlja u stranu”, kazao je Kazazović.

Novim zakonom će pod kontrolom biti škole, učenici i roditelji – a neće se samo škole kažnjavati, nego će svi biti podložni sankcijama.

Postojale su indicije da su pojedini profesori zlupotrebljavali diplome, prilagali falsifikate. Kako je to riješeno?

“Obavijestili smo direktore škola da provjere validnost diploma. Da sve sumnjivo prijave, a kada se to uradi – to će se sankcionisati”.

O Bolonjskom procesu i stručnosti

“Ministarstvo i Vlada su uvidjele probleme. Pedagoško-psihološka grupa predmeta nije dovoljno zastupljena. Idemo na to da će se samo sa integrisanim master studijem moći ući u obrazovni sistem. To sada nije slučaj. Želimo to da promijenimo, i da svi nastavnički fakulteti imaju definisanu ovu vrstu predmeta”, odgovor je ministra Elvira Kazazovića.

Istakao je i to da su uviđeni problemi oko određenih udžbenika, te da su formirani stručni aktivi za rješavanje ove vrste problema. U međuvremenu, rješavaju se problemi oko obrade pojedinihi tema, poput genocida i opsade Sarajeva, i njihov način interpretacije u udžbenicima.

O cjelokupnom stanju u ministarstvu, Kazazović je kazao da je zatekao loše stanje, budući da je pozicija bila dvije godine bez ministra. Djelovalo se hitno, uviđene su slabosti sistema, pronađena su kompromisna rješenja – a prosvjetni radnici i sindikati su razumijeli situaciju.

Za kraj – komentarisao je mogućnost uvođenja proljetnog raspusta:

“To je praksa u regionu. Struka temelji inicijativu da je to nephodno, jer radne navike padaju na nulu. Bolje je skratiti zimski raspust, da bi se proljetni odmor dobio. Tada su takmičenja u školama, učenicima je potreban odmor”, kazao je, naglasivši da će Ministarstvo u narednom periodu osluškivati i pratiti praksu naprednijih zemalja po ovom pitanju.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.