Low cost princip letenja uvelike razvio u zemljama Europe, ali BiH kasni na tom polju. I dok Tuzlanska zračna luka u posljednje vrijeme nudi sve više povratnih letova za 80 maraka, glavna zračna luka, ona Sarajevska, polako kreće tim putem.
Prema mišljenjima brojnih stručnjaka, višegodišnja dominacija Star Alijans grupe također je jedan od razloga usporenog dolaska low cost kompanija. Dodatni razlog- 10 eura federalne pristojbe koje po svakom odlazećem putniku iz Sarajeva ide u federalnu kasu za razvoj zrakoplovstva. Iz sarajevske zračne luke, koja bilježi stalni porast broja putnika, poručuju: za sve kompanije važe ista.
Novo putovanje, nova avantura, ali i nova računica. Sanid Fejzić, turistički vodić iz Sarajeva, ovo putovanje neće zadugo zaboraviti. Za razliku od prethodnih – sa sarajevske zračne luke put neke europske metropole ovoga puta odletjet će nikada jeftinije.
“Za 80 maraka koliko košta karta, prtljag i ovo je povoljno“, komentarisao je Sanid Fejzić.
80 maraka platiti povratno putovanje do sada je bar iz Sarajeva bila nemoguća misija. Umjesto izravnog leta do njegove konačne destinacije – Beča, Sanid se na put do austrijske, odlučio preko mađarske metropole. Glavni razlog: jeftinija avio karta.
“Linija je dobrodošla i odlična i možemo putovati za male pare jer je to praksa u EU za manji standard. Mislim da kod nas velike kompanije drže destinacije i neprihvatljivo za nas mlađe“, dodao je Fejzić.
Isitm zrakoplovom za isti grad ćei obitelj Sulejmanović. Umjesto kao do sada automoboilom – u turističke pohode europskih gradova po prvi put zajedno – zrakoplovom.
“Relazivno su skupe bile karte preko Beča i Zagreba, većinom smo išli automobilom, ovako je brže i ugodnije“, istakao je Reuf Sulejmanović.
Do Budimpešte će ovoga puta bBrže, ugodnije i što je najvažnije jeftinije. Ova obitelj će na 4 karte uštedjeti pozamašna novčana sredstav.
“Uštede su znatne. Ovo je sasvim OK, poredeći s drugim“, kazala je Ermana Subašić.
No osim do Budimpešte, sletjeti i poletjeti sa sarajevske zračne luke za 80 maraka ne možete više nigdje. Iz Tuzle na čak 18 destinacija. Iako nekoliko low cost kompanija leti sa Aerodroma Sarajevo leti i to na 10-ak destinacija, cijene nisu ni blizu tipičnim low cost tarifama. Razlog: sarajevski aerodrom, kao glavni u BiH ne može low cost prijevoznicima ponuditi povoljnije uvjete kakve bi oni željeli i kakve pružaju sporedne zračne luke.
“Otvoren za suradnju, za sve za uvjete operativne sigurnosne s kojim smo sklopili ugovor sa svim drugim kompanijama pod istim uvjetima“, rekla je Sanja Bagarić iz Međunardone zračne luke Sarajevo.
A upravo su povoljni uvjeti – subvencije, jeftinije slijetanje i polijetanje low cost kompanija ključne su kako bi došli na neku zračnu luku. Sarajevo im to ne može ponuditi.
“Upravo tako radi Aerodrom u Tuzli koji dugo nije radio a u prošloj godini imao 200 tisuća putnika. Žive od toga, a Wizz Airu daje benefite jer u Sarajevu nije moguće jer imamo 15 drugih prijevoznika“, rekao je stručnjak Mesud Trgo.
15 drugih prijevoznika, ali za one dubljega džepa. Obitelj Sulejmanović s početka ove priče nakon povratka iz Budimpešte, za sljedeću destinaciju dobro će razmisliti. Zrakoplovom ili automobilom. Glavni razlog: do drugih destinacija za vrlo malo novca gotovo je i nemoguće otići. I to u vrijeme kada upravo ove low cost kompanije haraju europskim nebom.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.