Gost teme jutra Novog dana bio je Ismir Jusko, ministar saobraćaja i komunikacija Bosne i Hercegovine.
Jučer je u Sarajevu održana konferencija za razvoj softverske industrije u BiH. Imamo ogroman potencijal u ovoj industriji, a o tome koristimo li ga i dajemo li podršku je kazao kako je to bila prva konferencija za razvoj softverske industrije u BiH koju je organizovalo Minstarstvo prometa i komunikacija, kao i da imamo kapaciteta i da je u to uvjeren u potpunosti no da ga ne koristimo na pravi način.
“Želimo da damo značaj softverskoj industriji u BiH, da je zaštitimo i da svim mladim ljudima pružimo priliku da uče“, naveo je.
O tome kako će se mladim dati podrška je kazao: “Kad napravite zakonske pravne propise napravili ste 50 posto posla. Moramo početi sa regrutacijom mladih i da godišnje sa fakulteta ne izlazi 150 inžinjera već više“.
Mnoge zemlje u svijetu imaju 4G mrežu, internet u BiH je još na 3G mreži, sa sporijim ali i skupim internetom.
O mreži 4 generacije se govori već duže vrijeme, a na pitanje kada će ona zaživjeti je odgovorio: “Formirao sam tim koji će raditi samo na procesu digitalizacije i pustili smo testni signal a počeli smo i sa pripremama za raspisivanje međunarodnog tendera. Bićemo najmoderniji u regiji. Kako su mi rekli, 4G mreža će za šest mjeseci biti puštena na teren. Također imamo sve spremljeno za nakon šest mjeseci kada idemo sa 4,5 mrežom i bili bismo prvi u regionu s tim. Telekomi su svi saglasni apsolutno i sa javnih servisa i mobilnih operatera svi radimo kao jedan tim. Ovo je dokaz da kad imate otvorenu komunikaciju sve se može završiti“.
O sudbini javnog servisa je rekao: “Da je ovo ministarstvo zaduženo za to, taj problem bi bio daleko iza nas. Mi nećemo izmisliti toplu vodu ako kažemo da se radi o političkom pitanju. Promjena zakona je ono što će riješiti taj problem i sistem naplate. Imamo neke prijedloge, ali zakonovodavna vlast to rješava. Moramo se politički usaglasiti“.
Ministar Jusko je govorio i o nebu iznad BiH.
“Juče smo imali sjajan sastanak i vraćamo se na partnerske odnose. 69 naših novih kontrolora će početi krajem ovog mejseca sa edukacijom, a prva tri mjeseca će edukacija biti u BiH nakon toga idu u Češku. Bih će nakon dvije godine u potpunosti da kontroliše svoje nebo“, komentarisao je za N1.
Na pitanje šta će biti sa putevima ako se akcize ne usvoje je istakao: “Neusvajanjem zakona prekidamo investicijski tok i sljedeća prilika da opet uđemo u te projekte je 2025. godina i teško je izračunati kolika bi bila šteta za BiH da to vrijeme ne gradimo puteve. Razgovarao sam sa ministrima iz drugih zemalja koji su mi kazali da kada izgradite puteve, to se vraća deseterostruko. Koridor Vc je za transport rob, a akcizama bi to ubrzalo itekako. Imamo i plan B. Razgovarao sam sa investitorima koji su spremni doći i preuzeti to na sebe ali državni ministar nema mogućnost raspisivanja međunarodnog tendera, no ohrabruje me činjenica da će se u najskorije vrijeme raditi na raspisivanju međunarodnog tendera. Svi su ispred nas – Hrvatska, Albanija na koju sam pozitivno ljubomoram zbog izgradnje“.
“Investitori pojedini navode kako mogu raditi 42 km autoputa za godinu. Kada uzmete 250 km, u najgorem slučaju, bio bi gotov za 6, najkasnije 7 godina. Koncesionar nema namjeru da provede 15 godina na zadatom autoputu, oni žele da završe i da idu dalje. Akcize su direktan način donošenja novca“, dodao je.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.