44. sjednica Komisije za finansije i budžet Predstavničkog Doma zakazana je za danas. Najvažnija tačka dnevnog reda je "Razmatranje Prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama u Bosni i Hercegovini – prva komisijska faza (predlagač: Vijeće ministara BiH)".
Članom 7. mijenja se član 35. Zakona o akcizama u BiH tako što se cestarina koja je do sada bila namjenski prihod za izgradnju autocesta povecava sa 0,10 KM na 0,25 KM i namjenski se usmjerava za izgradnju autocesta i za ceste.
“Povećanje cijene naftnih derivata je utjecalo na povećanje cijena goriva i važnost ovog zakona je što je percepcija takva da se uvode i povećavaju nove obaveze koje će plaćati građani, a zauzvrat se nije učinilo ništa što bi poboljšalo kvalitetu života tih istih građana“, kazao je za N1 Jasmin Emrić, zastupnik A-SDA u Predstavničkom domu PS BiH.
Današnja sjednica Komisije za finansije i budžet će doprinijeti razvoju situacije glede spomenutog zakona.
“Već se može naslutiti da bi omjer mogao biti 5:4 na sjednici Komisije. Ukoliko Komisija ne da pozitivno mišljenje, predstavnički dom će raspravljati o mišljenju Komisije. Ovim zakonom se pravdaju investicije koje bi trebale biti u smislu razvoja cestovne infrastrukture. U ovom prijedlogu zakona se ne daju alternativna rješenja, nego se ovo nameće kao jedino rješenje“, kazao je Emrić.
Dodao je da je do sada bilo premalo analiza situacije i stanja.
“Premalo je bilo analiza sadašnje situacije i stanja. Nemamo izvještaja koliko je sredstava prikupljeno na osnovu akciza. Nije dovoljno posvećeno pažnje u izvještavanju građana i nas parlamentaraca da bi se shvatilo o čemu se radi“.
S obzirom da je Šef delegacije EU u BiH Lars Gunar Wigemark ranije pozivao na usvajanje zakona, Emrić je kazao da nije osjetio lobiranje od Wigemarka.
“Wigemark nije lobirao, on je više ispitivao stavove zbog kojih smo mi skeptični. Vijeće ministara se nije potrudilo da uradi projekciju povećanja cijena i prosječne životne košarice na dnevnoj razini. Građani ponovo trebaju izdvajati sredstva za izgradnju cestovne infrastrukture, a ne vide reformski put. Ne vide način na koji bi se solidarisali i prihvatili to da plaćaju izgradnju cesta“, kazao je i dodao:
“Radi se o nepripremljenom zakonu, veoma paušalno obrazloženom. U ovoj fazi, ovaj zakon je neprihvatljiv“.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mrežaTwitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.