Univerzitetski klinički centar u Sarajevu (UKCS) protekle sedmice objavio je Etički kodeks na svojim zvaničnim internet prezentacijama.
U cilju unaprijeđenja stručnog i profesionalnog obavljanja poslova i radnih zadataka, poslovnog i profesionalnog ponašanja, kao i radne discipline, Etički komitet KCUS donio je Etički poslovni kodeks koji je sada dostupan i u online formi.
Kako se navodi – Etički kodeks je obavezan za sve uposlenike UKCS, a donesen je s ciljem da između ostalog reguliše međusobne odnose uposlenika ustanove, unaprijedi lojalnost, odgovornost i slično.
Cilj Kodeksa jeste da uposlenici svojim ponašanjem štite javne i privatne interese zasnovane na ustavu i zakonu i tako doprinosi jačanju uloge i ugleda ove institucije.
U nastavku teksta donosimo vam najinteresantnije principe i pravila poslovne etike na UKCS.
– Tačnost dolaska na posao i radne sastanke
– Poštovanje dogovorenih rokova
– Ne napuštanje radnog mjesta bez potrebe i najave
– U toku radnog vremena ne obavljati privatne poslove i razgovore
– Visoki standardi lične higijene, urednosti i prikladno poslovno odjevanje
– Uredna i čista radna okolina
– Čuvanje poslovne tajne
– Ljubazbost u komunikaciji
– Primjereno oslovljavanje
– Izvinjenje i ispravljanje grešaka
– Izbjegavanje i aktivno sprješavanje svađa i sukoba
– Diskrecija, izbjegavanje ogovaranja, glasina i druge vrste negativne i štetne komunikacije
– Odnosi među zaposlenima treba da budu korektni
– Neprihvatljivi intimni/familijarni i nekontrolisani odnosi
Sve zasnovano na uvažavanju
Povredom kodeksa smatra se svako suprotno postupanje i nepoštovanje načela Kodeksa, te druga postupanja koja se smatraju povredom radne etike.
U Kodeksu se navodi da radnik mora voditi računa o poslovnim interesima UKCS, pa i mimo radnog vremena.
Tu se prije svega misli na neobavljanje privatnih poslova za druge, odnosno ugovaranje, konsultacije, izrada programa, implementiranje i ilegalne angažmane.
Tu se apeluje da radnici međuljudske odnose zasnivaju na uvažavanju i poštovanju ličnosti svih uposlenih pojedinaca, odnosno poštivanje vjerskih, političkih i sindikalnih opredjeljenja, kao i rasnu, vjersku, polnu pripadnost.
U odnosu nadređenih prema podređenima – zahtijeva se korektnost, pravičnost bez izuzetaka i pristrasnih osjećanja.
Svim uposlenicima je zabranjena konzumacija duhana, narkotika i alkohola za vrijeme obavljanja poslova i radnih sastanaka. Ukoliko nadređena lica primijete nekoga ko je u procesu rada, a sumnja se na dejstvo narkotika – može naložiti skrining testiranje.
Konzumacija duhana i duhanskih prerađevina zabranjena je unutar zdravstvenih prostorija.
Iziskuje se ljubaznost kao standard ponašanja i to se očekuje od svih uposlenih. Isključuje se povišen ton za vrijeme komunikacije sa pacijentima i kolegama.
Obavezno je korištenje “Vi” sa pacijentima, pratiteljima i poslovnim partnerima – te se preporučuje kontrolisanje emocija i pretjerane bliskosti.
Radnici su dužni pridržavati se općih pravila pri telefonskoj komunikaciji, odnosno javljanju na telefon nakon 2-3 zvonjenja. Pitanja postavljati u formi: “Na koji način mogu da Vam pomognem”.
Ljutnja, nervoza, agresivnost se moraju izbjegavati. Kodeks kaže da je nužno izbjegavati izvršavanje privatnih obaveza i telefonskih razgovora privatne prirode, a provjera i odgovaranje e-mail pošte je obavezna u roku 24 sata.
Poslovni izgled
Urednost, čistoća, pravilan izbor odjeće, obuće i drugih detalja. Obavezno je nošenje uniforme, ID kartice.
Za žene:
– Uniforma ne smije biti prekratka i preuska
– Prilagođena zdravstvenoj ustanovi
– Šminka diskretna i usklađena sa općim izgledom
– Kosa i frizura sređena i umjerenih boja
– Nokti podrezani, bez laka i drugih dodataka
– Vidni dio tijela bez nakita
Za muškarce:
– Kosa uredna
– Nakit diskretan
– Voditi računa o urednosti brkova i brade
Kodeks je dio ličnog dosjea radnika, a sva nedozvoljena ponašanja utvrđena Kodeksom mogu se prijaviti Etičkom komitetu.
Kompletan Kodeks preuzmite u prilogu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.