Koliko nas koštaju ugovori sa Muehlbauerom?

Vijesti 01. jun 201718:18 > 18:26
N1

Predstavnici IDDEEA-e dogovorili su s njemačkim Milbauerom, tvrde, nakon 15. juna bržu i zakonskom roku isporuku pasoša građanima BiH. Razlog zastoja je bio nedostatak repromaterijala koje, tvrde domaće institucije, dobavljač Milbauer ne dostavlja na vrijeme.

Dođite za mjesec i po – to je okvirni rok koji službenici na MUP-ovim šalterima daju građanima. Mnogi i nakon tog perioda pasoš ne dobiju u ruke. Hitni se štampaju u sve većem broju. Jedan od njih je i Mirze Mujezinovića.

“Potreban mi je pasoš hitno, ne zbog neke sporosti u proceduri. Znam za te glasine koje postoje oko sporog izdavanja i definitivno postoje usporene procedure, ali mislim da je više problem u komunikaciji s ljudima”, kazao nam je Mirza Mujezinović.

Mirza se ne uzrujava zbog pasoša jer napušta BiH. Ali problemi koje je građanima i institucijama napravio Milbauer, neće otići.

Oprečne su informacije o tome da kompanija nije imala potrebni materijal i prije nego je potpisan ugovor za pasoše. Iz IDDEEA-e kažu da to nije tačno. Drugi izvori tvrde da jeste. Kriza s pasošima naslućivala se dugo vremena. Prošle godine pojedini članovi Vijeća ministara BiH upozoravali su da se Milbauer mora izbjeći. IDDEEA je donijela konačnu odluku.

“Ja sam govorio još kad je prvi tender napisan da ovaj tender preferira Milbauer. Ovo nije čist posao. Poništite i idite što prije u drugi tender, bez preferiranja bilo koga. Drugi tender je isto napravljen i bez obzira na sva upozorenja tvrdoglavo su forsirali tu priču”, istakao je Dragan Mektić, ministar sigurnosti BiH.

Nakon dva oborena tendera, više nije bilo vremena za druge ponuđače. Pregovarački ugovor s Milbauerom za pasoše potpisan je na godinu dana. Ipak, mnogo ozbiljniji je onaj potpisan na deset godina, za izradu ličnih karti i vozačkih dozvola. Također pregovarački. Ili kako se sve glasnije govori – dogovarački. Vrijedan 104 miliona maraka. Kako se i šta dogovorilo i na čiju štetu zna revizor Dževad Nekić. Ipak, o tome javno ne govori, da ne ugrozi istragu Tužilaštva BiH.

Dogovoreno je da će Milbauer u periodu od 10 godina, počevši od 2013. građanima BiH isporučiti 5 miliona ličnih karata i 2 miliona vozačkih dozvola. Cijena oba dokumenta su drastično porasle. Razlog: posebni čipovi. Za koje će se kasnije utvrditi da su plaćani tri puta više nego što vrijede.

Ipak, u 2013. i 2014. godini građanima je isporučeno 50 posto manje ličnih karata, i 30 posto manje vozačkih, od planiranog i ugovorenog. Ali je IDDEEA postupila po ugovoru, te iz budžeta platila avans od 15,3 miliona maraka. Što je mnogo više od potrebnog. Jer da je avans pratio količinu isporučenih dokumenata, cijena za dvije godine bi bila 7,8 miliona.

“Opet ostaje što građanima štetu u cijelom tom procesu neće niko nadoknaditi a već je do sada nekoliko puta utvrđeno da cijena koja je dogovorena sa Milbauerom i za nabavku ličnih karata i pasoša ne odgovara cijenama u regionu i da višestruko plaćaju više”, navela je Ivana Korajlić iz Transparency Internationala.

Uprkos jasnim nelogičnostima, Tužilaštvo BiH nakon godinu dana nije podiglo optužnicu u ovom predmetu. Niti odustalo od njega. Počelo je i završilo hapšenjem bivšeg direktora IDDEEA Siniše Macana, koji čak nije ni potpisao sporni ugovor. Ugovor nije potpisao čak ni njemački Milbauer, nego dio firme iz Banjaluke. Ako je priča imala podršku tadašnjih vladajućih struktura, pitanje je da li će ikad dobiti pravosudni epilog.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.