Hafiz Bugari: Vjera je kušnja, svako ima pravo birati put

Vijesti 24. dec 201420:04 > 20:18
N1

Vjerski praznici su podsjetnik na bogatstvo različitosti. O suživotu različitih vjera, kultura i naroda u Pressingu N1 govorili su fra Mirko Majdandžić, hafiz Sulejman Bugari i protojerej Darko Đogo.

Meni je danas Badnjak, nisam uspio doći u Sarajevo ali vi ste pronašli način da budemo zajedno. Razlika je bogatstvo. Ima nas koji nažalost podlegnemo negativnim utjecajima i mislimo da je razlika nešto što nas razdvaja, a ne nešto što nas stavlja u poziciju da se takmičimo u dobru. Razlika u religijskim putevima bi trebala biti duhovno obogaćenje“, rekao je na početku fra Mirko Majdandžić na temu koliko je BiH ustvari zemlja koja je bogata različitostima.

Hafiz Bugari je dodao da je vjera data kao kušnja i da svako ima slobodu izbora gdje bira put kojim će ići.

Putevi o kojima Gospodar govori su tu pred nama, a svako će ponašanjem svojim pokazati koliko je njegov put osvijetljen i koliko je njegov put pravi ili ono što remeti društvo i zajednicu“, kazao je hafiz Bugari.

BiH je paradigma slobode. Oni koji žele da razbijaju krčag BiH nisu svjesni da taj isti krčag u sebi sadrži drugi, otporniji, koji je jači od bilo kojeg napada“, dodao je on i istakao da citira Vladimira Premeca i da ova definicija najbolje opisuje situaciju i stanje u BiH.

N1

Protojerej Darko Ðogo je istakao da su ljudi ono što se u njih uloži.

Naša djeca su odraz nas, kao i studenti. Različiti politički faktori su tempirali različitost bilo kao pozitivnu ili negativnu. Ono što je tačno, različitost kao religijska vrijednost je značajna. U Jevanđelju ima priča o dobrom Samarićanu koji je pomogao čovjeku druge religije. E sad, ko je u pravu: onaj koji je pomogao a religijski je različit, ili onaj koji ga je mimoišao, a njegove je vjere?“, dodao je.

Fra Mirko Majdandžić je dodao da je BiH paradigma mogućnosti, ali je pitanje koliko mi mogućnosti ostvarimo.

 “Bog je mogao sve drukčije napraviti, ali nije. Dao nam je da se takmičimo u dobru iako smo različiti, da činimo dobro, da jedni drugima budemo poticaj i uzori u činjenu dobra“, istakao je on.

BiH je Bogom dani prostor za činjenje dobra. Zašto ne činiti dobro svim ljudima, zašto ljudi misle da treba činiti dobro samo svojim?

Posljednji Božji poslanik Muhammed je uslovio odnos prema drugom kao znak istinskog vjerovanja kod čovjeka. Nećete nikad istinski vjerovati sve dok ne budete željeli svim ljudima ono što želite sebi, govorio je svojim sljedbenicima“, kazao je hafiz Bugari.

Na pitanje voditelja i urednika Amira Zukića šta je ono što razlikuje vjersko od nacionalnog, hafiz je kazao:

Što se tiče vjerskog i nacionalnog, gospodar u Knjizi potvrđuje da je stvorio ljude u plemenima i narodima od jednog čovjeka i žene, da bi se međusobno upoznali. Svaki narod ima svoje ime, to treba poštovati kao i naciju. Ne treba negirati nikome njegovu naciju niti vjeru. Nacija je jedan od uslova da bi jedna država bila stub. Ona je potrebna i treba poštovati ime svakog naroda, ali ne smije nacija da preraste u nacionalizam“.

N1

Zajedničko svima nama koji smo u vjeri je to što se nismo rodili u vjeri, nego smo to prepoznali i prihvatili taj put. Svaka ideologija je atak na slobodu. Ona nama daje ključ, ali samo jedan. Tako se stvara samo jedan pogled, a to je demonsko“, kazao je proretej Darko Đogo.

Fra Mirko Majdandžić je vrlo jasno precizirao šta je prava bit vjerovanja i u čemu je razlika između vjerskog i nacionalnog.

Još smo u srednjem Vijeku i mislimo da je samo naš pravac ispravan. Ovako na televiziji ćemo se složiti, ali ako se zatvorimo u svoje zajednice nisam siguran da smo mi u BiH toliki vjernici da bi vjera bila nositeljica progresa i suživota.

Rješenje je u ovome: biti vjernik. Spomenuli smo sve Svete knjige i složili se da je Stvoritelj svima dao puteve da se vodimo njima. Postoji kod nas MRV i oni rade kvalitetne stvari; susretnu se po potrebi i osude neke ružne dogadaje. U dubini svih nas, bojim se da nismo došli do tog stupnja da je put hafizov jednako vrijedan kao i moj put“.

Hafiz Bugari je imao jasan stav o tome kako se vjera prenosi i kako smo je svi ustvari naslijedili.

Svi smo naslijedili vjeru i vjerovanje, nismo baš dubinski razmišljali o tome. Poslanik kaže da se ljubav i mržnja nasljeđuju. Čovjek mora proći kroz tu fazu gdje će dobiti vjeru onakvu kakva mu je prezentirana“.

Jevreji, Kršćani i Muslimani svi su zagovarali da je njihova vjera najbolja. Gospodar u tom trenutku spušta na Zemlju jedan tekst koji kaže: “Nit’ ce biti po važim željama (Muslimana), niti po željama sljedbenika Knjige (Jevreji i Kršćani), nego ko god bude radio zlo bit će kažnjen za to”.

Voditelj Zukić je pitao goste koliko je moguće postići da se političari slažu kao što se oni slažu u svojim stavovima i da li je moguć napredak po pitanju odnosa političara prema narodu.

Mi lako naviknemo na viši standard, pa onda na tom putu zaboravimo na potrebe običnog čovjeka. Kada bi jedan političar samo godinu dana primao platu običnog čovjeka, otvorila bi se mnoga polja“, kazao je hafiz Bugari, dok je fra Majdandžić istakao da smo te političare mi birali što zaboravljamo i da su oni slika nas.

Gosti su se jednoglasno složili da je za bilo kakav napredak potreban mukotrpan i svakodnevni rad, a komentar je dao hafiz Bugari koji je poznat po tome što pomaže mladima u odvikavanju od droga i mladim parovima da sačuvaju brakove.

Čovjek treba biti zadovoljan, ali moramo ulagati sami u sebe i prepoznati problem. Za pola godine u BiH se desilo 876 razvoda brakova. To je nevjerovatno. Naš rad je sveden na radno vrijeme, nažalost, a mogli bismo mnogo više“, kazao je on.

Jedno od pitanja kojeg su se gosti dotakli je i aktuelna situacija oko ISIS-a koji je svakim danom sve češća tema medija.

Ovo je pogrešan pristup vjerovanju i tu se dešava kriza autoriteta. Čovjek daje sebi za pravo da se proglasi vrhovnim autoritetom. To nema veze sa Islamom“, istakao je Bugari.

Neko ko ide na strana ratišta, neće tražiti odobrenje. Ako bilo ko ima potrebu da brani Pravoslavlje, nek se oženi i živi na Palama, Sokocu, Varešu i više će učiniti za svoju zajednicu nego što bi učinio tako što će uzeti pušku i jurišati“, kazao je protojerej Darko Đogo o tome kako bi bilo najlakše i najnormalnije raditi na očuvanju, u ovom slučaju konkretno, pravoslavne zajednice.

N1

Činiti zločin i ubijati nekoga nije vjerski, to nije borba za vjerzu. Ako nekog puškom ugoniš u svoju vjeru, onda to nije prava vjera. Mislim da ovi momci koji idu na ratišta, teško mi je vjerovati da idu na svoju ruku pri zdravoj pameti. Mislim da im neko nudi novac za takve poteze“, dodao je fra Mirko Majdandžić.

Na pitanje da li su razmišljali da se uključe u politiku, što postaje “popularna praksa” u novije vrijeme, gosti su imali slične stavove.

Protojerej Darko Ðogo bio je vrlo kratak i jasan u svom odgovoru: “Nikada, smatram da je vječnost bitnija nego ono što je sada“.

Hafiz Bugari je dodao: “Mi smo svakako uključeni u politiku svojim ponašanjem, ali za politiku nisam završio adekvatnu školu“, dok je fra Mirko istakao: “Cijeli život je politika. Kod nas vjerskih službenika je problem što smo iz sjene uključeni u politiku“.

Bog je toliko volio čovjeka da je sišao da bude jedan od nas i rodio se u Betlehemu, u štalici. Ako je Bog došao među nas, onda ovaj svijet ima šansu. Haj'mo pokušati malo barem toga vjerskog unijeti u nas i bit će bolje. Svim ljudima dobre volje i svim ljudima u BiH neka stvoritelj da dobro”, kazao je fra Mirko za kraj poželivši tako sretne nastupajuće blagdane.

Onda kada čovjek u drugom čovjeku vidi svog brata, znati ćemo za mir“, dodao je protojerej Đogo.