Osam milijardi maraka prikupljenih od akciza proteklih deset godina, nije izgradilo Koridor Vc. Bez obzira na to što su sredstva bila predviđena za puteve.
Uprava za indirektno oporezivanje dio sredstava za Koridor prebacuje na posebne račune Autocesta Federacije i Autoputeva RS. Ostatak novca koji ostaje na posebnom računu Uprave, upućeni kažu, koristio se godinama u druge svrhe.
Vožnja Koridorom VC. na tablama više prekriženih nego mogućih smjerova. Ne može se ni dijelovima sarajevske zaobilaznice. Radovi u toku već desetu godinu. JEsu li milijarde koje plaćamo zaobišle konačne ciljeve.
”2009. Zakon o akcizama propisao je 0,10 feninga akcizi na naftne derivate. Dio prikupljenog novca Uprava godinama uplaćuje na račune entitetskih autocesta. Izvori kažu, da od silinih milijardi od navedene godine, Autoceste Federacije su u rukama imale oko 680 miliona. U prosjeku 80 miliona godišnje. Autoceste RS nešto manje. Gdje je ostatak novca? Niko ne govori. Nezvanično godinama pokriva najrazličitije kredite koji nemaju veze sa cestama. No, da se vratimo Koridoru”, kazao je Osman Lindov, stručnjak za saobraćaj.
Prva dionica Koridora Vc Podlugovi-Jošanica izgrađena je prije gotovo 17 godina od tada do danas sve vlade obećavale su da će u svom mandatu izgraditi desetine do stotinu kilometara autoputa. Međutim, sve zajedno uspjele su izgraditi tek trećinu od predviđenih 337 kilometara.
I sve vlade su završetak predviđale 2020. Nejasno je kako se u tri godine može izgraditi dva puta više nego u proteklih 17. Pogotovo ako se protekle dvije, nije izgradio ni kilometar. Međunarodni kreditori su odobrili 800 miliona eura za Koridor, ali nam ni trenutni milioni od akciza ne mogu biti pokriće. A samo se od januara do marta po ovom osnovu prikupilo 860 miliona. Novci se od građana naplaćuju, a karta Koridora nepromijenjena. U međuvremenu plaćamo i milionske penale na odobrene a neiskorištene kredite. Tek se na dva projekta radi. Odžak – Svilaj. Gradnja počela 2011. rok za završetak 2013. I dio Klopče – Drivuša već smo trebali završiti. Ali gradimo još.
”Niko nam nije kriv što godinu i po nismo imali Menadžent Autocesta odnosno da nismo imali adekvatno povlačenje sredstava zato što nismo bili spremni s projektnom dokumentacijom REZ nas kao građane ne interesuje ko je radio više ili manje nego nas interesuju novi kilometri”, dodao je Lindov.
Svrha autocesta i gradilišta ovdje je višestruka. Tako su ih mnogi koristili kao predizborni poligon. Od Zlatka Lagumdžije, koji je tamo dovodio tadašnjeg turskog kolegu ministra vanjskih poslova Davutolua. Na gradilišta je i Dodik dovodio premijera susjedne zemlje Vučića. Izetbegović i Radončić su citirali Sidrana na Karauli. Koridor su pohodili svi. Od političara do vjerskih dužnosnika. Umjesto kilometara nizala su se obećanja.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.