Vlada RS je postavila zahtjeve koje Vijeće ministara BiH ne može prihvatiti. Dok sam ja predsjedavajući Vijeća ministara BiH nikada nećemo prihvatiti da BiH u međunarodnim ugovorima predstavljaju entitetski ministri, rekao je za N1 Denis Zvizdić, predsjedavajući Vijeća ministara BiH.
Predsjedavajući Vijeća ministara Bosne i Hercegovine Denis Zvizdić predvodio je bh. delegaciju na današnjem Samitu o Zapadnom Balkanu koji se održava u italijanskom gradu Trstu.
Delegaciju BiH su, pored Zvizdića, činili zamjenik predsjedavajućeg i ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Mirko Šarović i ministar komunikacija i prometa BiH Ismir Jusko.
Na Samitu koji se odvija u okvirima Berlinskog procesa vođeni su razgovori o uspostavi zajedničkog balkanskog tržišta, jačanju regionalne saradnje, unapređenju i proširenju infrastrukture i energetskih usluga regije, migrantskim politikama, te borbi protiv korupcije, terorizma i svih oblika radikalizma.
Nakon cjelodnevnih sastanaka i razgovora u Trstu ekskluzivno za N1 govorio je predsjedavajući Vijeća ministara BiH Denis Zvizdić.
Da li je u srijedu navečer održana vanredna sjednica Vijeća ministara BiH?
“Vanredna sjednica Vijeća ministara BiH je u toku i nadam se da će u konačnici rezultirati pozitivnim stavom u vezi sa potpisivanjem ugovora o Transportnoj zajednici (TZ) koji je izuzetno važan akt koje su potpisale ostale zemlje Zapadnog Balkana. Taj Ugovor omogućava infrastrukturno integrisanje BiH unutar regiona i EU. Očekujemo razumijevanje svih da razumiju važnost ovakvog dokumenta i pozicije i kredibiliteta koji bi dobila BiH.
Vlada RS je blokirala odnosno postavila zahtjeve koje Vijeće ministara BiH ne može prihvatiti. Dok sam ja predsjedavajući Vijeća ministara BiH nikada nećemo prihvatiti da BiH u međunarodnim ugovorma predstavljaju entitetski ministri. Zahtjev da se rotiraju ministri koji će predstavljati BiH u Transportnoj zajednici ne dolazi u obzir kao ni promjene ugovora koje je Vlada Republike Srpske dostavila dan prije potpisivanja ugovora o Transporatnoj zajednici”, izjavio je Zvizdić za N1.
Koja je važnost ugovora o Transportnoj zajednici i šta BiH gubi nepotpisivanjem ugovora?
“BiH je pripremila određen broj projekata, a četiri projekta od ukupno šest su odobreni. Tri dionice autputa Vc, dva u FBiH i jedan u RS i proširenje terminala Luke Brčko. Ukupna vrijednost projekata je oko 250 miliona KM, a BiH je danas dobila grant veći od 46 miliona eura, odnosno više od 100 miliona KM. Ta sredstva će biti vezana za već postignute sporazume sa EBRD-om i praktično odmah bi mogli krenuti i fazu realizacije projekata.
Sredstva će biti potpuno operativna kad BiH pristupi ugovoru o Transportnoj zajednici (TZ). Zato je jako važan Ugovor o TZ i njegova blokada predstavlja vrstu izolacije BiH i nanosi finansijsku, administrativnu i perspektivnu štetu svim građanima BiH”, rekao je predsjedavajući Vijeća ministara BiH za N1.
Da li je moguće naknadno usaglašavanje stavova i naknadno potpisivanje Ugovora o TZ?
Ugovor ostaje otvoren za BiH jer smo dio Zapadnog Balkana. Sve ostale zemlje su potpisale Ugovor. Kao što su vrata EU otvorena za BiH, tako su otvorena i za Ugovor o Transportnoj zajednici koji znači nove investicije i novo infrastruktuno jačanje BiH i cijelog regiona. Bez potpisa sredstva neće biti operativna. Više od 500 miliona KM biće na stand by i čekati da oni koji potpuno blokiraju, mislim na Vladu Republike Srpske, promjene svoj stav i mišljenje. U protivnom, šteta je ogromna za sve građane BiH”, kazao je Zvizdić.
BiH nije usvojila ni energetsku strategiju.
“Energetska strategija je trebala biti spremna prije Samita u Trstu, ali i tu je bez razloga napravljena blokada s nižih nivoa vlasti jer su odlucili da strategiju usvoje poslije Samita kako bi otišla još jedna poruka da BiH nije ispunila uvjete.
Ovakva vrsta ponašanja je prepoznata u Briselu i Trstu, a prepoznati su i oni koji se ponašaju na ovakav način i koji djeluju protuustavno i oni će u narednom periodu biti tretirani na poseban način. BiH je pokazala da realizira svoje obaveze uz poteškoće. Oni koji su htjeli napraviti blokadu to nisu uspjeli.
Bh. projekti koje je pripremilo Vijeće ministara BiH, za koje nismo ovisili od RS-a, su ocijenjeni kao visokokvalitetni, uspješni pripremljeni i oni su odobreni”, odgovorio je Zvizdić.
Susret sa njemačkom kancelarkom Angelom Merkel.
“Merkel i Njemačka ostaju snažni zagovornici evropskog puta BiH. Njemačka je oduvijek bila prijatelj BiH i posebno sam se zahvalio Angeli Merkel na izuzetnom angažmanu evropskog puta BiH. Novu evropsku energiju je otvorila britansko-njemačka inicijativa na osnovu čega smo pokrenuli procese. Merkel se interesovala za ekonomsku i političku situaciju u BiH”, rekao je Zvizdić za N1.
Postoji li ideja o novoj njemačkoj inicijativi za BiH i koliko ima istine da se Njemačka zalaže za građansku BiH?
“Nismo o tome razgovarali, ali ako se to desi, to će svoje pravo mjesto imati tek u narednom periodu. Ovdje u Trstu smo posvećeni vođenju dva paralelna procesa – evropskih integracija i regionalnog i ekonomskom povezivanja Zapadnog Balkana, unutar Zapadnog Balkana i Zapadnog Balkana i EU.
Berlinski proces je pokazao punu opravdanost i dao primjer najboljeg modela na koji način se razvija ekonomija Zapadnog Balkana, kako se može ići ka međusobnom razumijevanju, povjerenju i jačem ekonomskom povezivanju. Svi smo fokusirani na poboljšanju životnog standarda svih građana Zapadnog Balkana”, izjavio je Zvizdić za N1.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.