Od 1. augusta počinje proces razdvajanja Konzuma u BiH. Rezultat je to planiranja i još jednog u nizu sastanaka o poslovanju Agrokora i rješavanju prilično nagomilanih problema. Ima li razloga za optimizam?
Razdvajanje i povratak na početne pozicije – tako bi se, u najkraćem, mogao opisati ishod sastanka Ante Ramljaka sa dobavljačima i poslovnim partnerima. Merkatoru 83, Konzumu 176 poslovnih objekata – podjela koja, kažu, obećava.
“Nama je neophodno restrukturiranje, a kada to kažem onda to podrazumijeva smanjenje troškova poslovanja. Nije nužno da se to isključivo svodi samo na zatvaranje dućana i otpuštanje ljudi. Mi ćemo napraviti sve da što više ljudi koji rade u tim dućanima prebacimo na neka druga radna mjesta“, komentarisao je Ante Ramljak, povjerenik Vlade RH za Agrokor.
Povratkom na početne pozicije su, čini se, zadovoljni i dobavljači. Unatoč višemilijunskim dugovanjima, koja dosežu i 80 milijuna maraka, kažu – povjerenje se ipak vraća.
“Mi kao dobavljač, a vjerujem kao i većina naših kolega, nismo sumnjali u to – a danas je i potvrđeno da će Konzum BiH preuzeti sva potraživanja i da će ih isplatiti dobavljačima“, istakao je Adin Fakić, generalni direktor mljekare Milkos.
Povratak nešto više od 80 poslovnih objekata pod Merkatorovo okrilje – tvrde i u samome Merkatoru – moglo bi biti na dobrobit svih.
“Postupak razdvajanja ćemo provesti tijekom kolovoza, nakon čega će PS Mercator nastaviti voditi poslovanje ovih trgovina na tržištu BiH. Analize nam pokazuju da na ovaj način ostvarujemo maksimalnu moguću vrijednost za Mercator i naše partnere, na dugoročnu dobrobit zaposlenika, vjerovnika i dioničara“, naveli su iz Uprave Mercatora.
No, kako na sve gleda ekonomska struka? Naša sagovornica kaže – iako oba igrača koji izlaze na tržište imaju svoje terete – nade ipak ima.
“Vrlo je logično očekivati da će doći do restrukturiranja i zatvaranja nekih od radnji i samo to stavlja Konzum BiH, rekla bih, u mnogo nepovoljniji položaj u odnosu na ono što je bio Mercator. Merkator ostaje sa tim veleprodajnim tržišnim centrima u odnosu na Konzum koji zadržava radnje koje su zaista iz perspektive poslovne strategije u skroz jednoj drugoj poziciji, a to je kako pronaći opstanak za toliki broj Konzumovih radnji koje možda nisu održive“, navela je Adisa Omerbegović Arapović, prorektorica na BURCH Univerzitetu.
Ipak, ostaje da se vidi u narednome periodu koliko će novopoznata strategija biti uspješna i hoće li radna mjesta doista biti zadržana.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mrežaTwitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.