Talgo voz povezao Sarajevo i Banju Luku preko Doboja

Vijesti 01. aug 201717:01 > 17:06
Ilustracija

Željeznice RSi Željeznice FBiH od danas uspostavljaju direktnu željezničku liniju Sarajevo-Doboj-Banjaluka talgo vozovima, a predstavnici ovih preduzeća nadaju se da će u budućnosti građani radije putovati vozom nego autobusom.

Dragan Savanović, v. d. generalnog direktora i predsjednika Uprave Željeznica RS-a rekao je da će talgo voz kretati ujutro iz Banjaluke u 5 časova i 28 minuta, a iz Doboja u 7 časova i 07 minuta dok će putnici u Sarajevo stizati u 10 časova i 12 minuta.

U povratku voz iz Sarajeva kreće u 15:41, a u Banjaluku stiže u 20:31. Vrijeme putovanja je 4 sata i 50 minuta, a cijena karte za drugi razred iznosi 25.80 KM, dok je za prvi 50 posto veća.

Savanović je podsjetio i da obavezna rezervacija košta jednu KM. Osim toga prilagođen je i red vožnje na relaciji Tuzla-Doboj, pa će putnici iz Tuzle stizati na vrijeme da iz Doboja talgo vozom nastave put Sarajeva.

Taj voz daće novu dimenziju putničkog željezničkog saobraćaja i da će komforom odrediti putnike da radije putnije da putuju vozom nego drumom“, naglasio je Savanović.

Enis Džafić, generalni direktor i predsjednik Uprave Željeznica FBiH u čijem su vlasništvu talgo garniture koje će saobraćati na relaciji Sarajevo-Doboj-Banjaluka, istakao je da su uvođenjem talgo vozova Željeznice FBiH znatno povećale broj preveznih putnika jer ovi vozovi pružaju vrhunski komfor, svi vagoni su klimatizovani, pružaju usluge interneta, posjeduju tv prijemnike, radio, bife salon…

Ni jedna željeznička uprava u regionu ne možemo reći da ima superiorniji vozni park nego što mi nudimo našim građanima i FBiH i RS i svim turistima koji posjećuju našu zemlju“, kazao je Džafić.

Istakao je da su cijevi željezničkih kompanija da se na teritoriji čitave BiH uspostavi putnički željeznički saobraćaj, a da će se u narednom periodu otvore i drugi željeznički pravci.

Po okončanju projekata na željezničkoj infrastrukturi naš krajnji cilj je da dođemo do Bihaća, kako bi smo povezali i taj koridor unutar BiH“, kazao je Džafić.

Dodao je da se nada da će korisnici prepoznati kvalitet koji je prema njegovim riječima sigurno bolji nego što nude autobuski prevoznici, a i karte prevoza su znatno jeftinije u odnosu na cestovni saobraćaj.

Savanović i Džafić istakli su da su neopravdano niska ulaganja Vlada RS i FBiH u željezničku infrastrukturu, naročito u odnosu na cestovni saobraćaj, a govoreći o brzini vozova istakli su da su pruge stare 50 godina i da je za veće brzine potrebna ulaganja u modernizaciju.

Džafić je istakao da je putovanje na relaciji Banjaluka – Sarajevo trajati kraće nego autobuskim saobraćajem uprkos značajnim ulaganjima u autoputeve.

Očekuje se da će talgo vozove na realciji Sarajevo-Banjaluka koristiti 100 do 150 putnika. Govoreći o revitalizaciju Unske pruge, Džafić je istakao da bi za oko sedam, osam mjeseci u zavisnosti od tenderskih postupaka mogao biti uspostavljen željeznički saobraćaj prema Bihaću.

Željeznice FBiH i RS su postigle načelni dogovor da se izvrši elektrifikacija pruge od Novog Grada do Bihaća, na dijelu gdje to nedostaje, a po okončanju tog projekta uveli bi smo putnički saobraćaj od Banjaluke, prema Prijedoru Bihaću“, kazao je Džafić.

Savanović i Džafić istakli su da su za oba preduzeća potrebno restrukturisanje i uspostavljanje održivog poslovanja, kao i ulaganja Vlada RS i FBiH u željezničku infrastrukturu.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.