Nema odgovora turskog ministarstva saobraćaja o tome na koji način namjeravaju finansirati brzu cestu Sarajevo - Beograd.
Kredit, grant ili koncesija? Državni resorni ministar Ismir Jusko, odgovoru se nada nakon godišnjih odmora. Nema dogovora ni unutar BiH koja od tri rute će dobiti zeleno svjetlo svih strana u priči. Previše ličnih interesa – premalo prostora za dogovor. Stoga je tvrde stručnjaci i realizacija samog projekta – predaleko. Ako je uopšte ikada i bude.
Januar u Beogradu – Vučić i Zvizdić – odlučno rukovanje – još odlučnije obećanje – ruta za brzu cestu Sarajevo – Beograd – već krajem februara.
Šest mjeseci kasnije:
“Oni su predložili rutu preko Bijeljine, druga je bila prema Doboju, treća je išla sredinom prema Milićima, treća je išla od Vardišta, prema Sokocu, Palama, prema Goraždu“, kazao je Ismir Jusko.
Neđo Trninić, ministar saobraćaja i veza Republike Srpske je izjavio: “Ministar Jusko je pokazao dobru volju, ali na entitetima je konačna odluka.”
Federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić je rekao sljedeće: “Ako već pričamo o tom pravcu da se uvaži i ovaj dio Goražda odnosno tunel Hranjen i dio Goražda i onda spojiti sa Višegradom.”
Pluralizam interesa. Tri države – Turska, Srbija, Bosna i Hercegovina. Dva entiteta – Federacija, Republika Srpska. Tri rute. Jedna cesta – više politička, nego brza. Srbija ja odlučila: cesta ide iz Požege – Užica dalje prema Višegradu.
Ševal Kovačević, stručnjak za saobraćaj: “Moramo uvažavati činjenicu da je ovdje neko došao sa strane i predložio ovaj novac, a to je Turska i ona ima neke svoje interese ovdje na Balkanu, a to je da poveže i BiH i da poveže i Sandžak jer je veliki dio stanovništva u Turskoj, sa turskim interesima za veliko čudo poklapaju se i interesi Srbije i Vučić je dobio 70 posto glasova u Sandžaku obećao je ljudima tamo spajanje sa Koridorom.”
Srbija od dijela rute koja vodi do graničnog prijelaza Donje Vardište – nema namjeru odustati. Entiteti se spore – da li će nastavak od Vardišta prema Sarajevu ići preko Rogatice – Pala, što odgovara Republici Srpskoj – ili će ipak ići tunelom Hranjen u blizini Goražda. Da situacija bude gora – u opciji je i treća ruta.
“Gledajući sa stanovišta države najbolji bi bio pravac Tuzla – Bijeljina – Brčko i dalje prema Beogradu. U ovom trouglu Brčko – Bijeljina – Tuzla živi preko milion ljudi i imate i sa tog stanovišta vjerovatnosti generiranja saobraćaja veliki broj putovanja i roba i putnika“, kazao je Ševal Kovačević.
Ovu rutu su podržali parlamentarci u Predstavničkom domu Federacije. Što bi faktički moglo značiti da su stavili tačku na sveukupan projekat. Jer kako doći iz Bijeljine do Vardišta?
Igor Pejić, sekretar Ministarstva saobraćaja i komunikacija BiH: “Srbija sa svoje strane radeći vezu na Koridor X već izgradila skoro cijelu trasu kojoj ne dostaje 40 kilometara do Kotromana I u tom smislu bojim se da je ta trasa prilično definirana bar što se tiče te strane drugi prijedlozi nisu upitni kao takvi sigurno su opravdani međutim teško su kompatibilni sa onim projektom kojeg radi srbijanska strana.“
Na pitanje da li dodatno komplikuje što niko ne zna šta je s novcem za izgradnju Igor Pejić odgovara:
“U ovome trenutku najvažniji podataka koji će praktično dati odgovor na sva pitanja koja su otvorena jeste na koji način turski investitor ima nakanu realizirati taj projekat i što je još važnije koji je to finansijski okvir.“
Resorni ministar Ismir Jusko nije dobio odgovor iz turskog ministarstva saobraćaja. Procjene su da bi rute koje vode putem Sarajevsko-romanijske regije mogle koštati između 800 i milijardu eura. A tuzlanska mnogo više – jer je najduža i riječ je, kako neki govore, o potpuno drugom projektu.
Međutim kako protiv odluke Federalnog parlamenta? Pogotovo ako neće naići na razumijevanje Republike Srpske, ali i Srbije.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.