Jusko za N1: Hahn je postavio ultimatum BiH

Vijesti 15. aug 201708:47 > 09:25
N1

Gost jutarnjeg programa N1 televizije bio je Ismir Jusko ministar komunikacija i prometa BiH.

Jedna od vijesti koja je izazvala najviše reakcija, negativnih, je nepotpisivanje sporazuma u Trstu. Gubitak miliona KM za vrlo važne infrastrukturne projekte.

U prvih pet dana svog mandata imao sam sastanke s komesarkom EU za saobraćaj Bulc i komesarom Hahnom koji su kazali da ako nešto želimo mijenjati da usvojimo transportnu strategiju i da završimo most Svilaj na Savi. Završili smo transportnu strategiju. Veliki broj naših projekata ranije je bio odbijen jer nisu bili urađeni u skladu sa standardima EU. Okvirna transportna strategija je bila uslov da idemo u Trst. Koliko smo dobro radili i lobirali, pokazuje podatak da je BiH u Trstu dobila 4 projekta od ukupno 6 odobrenih“, izjavio je Jusko.

On je istakao da pola milijarde KM su bila sredstva koje je BiH trebala dobiti te izrazio nadu da ćemo ih, ipak, uskoro dobiti.

Jedina smo zemlja regiona koja nije potpisala ugovor o TZ. Osoba sam koja ne gubi nadu. Komesarka Bulc je kazala da potpišemo ugovor i usvojimo ga i da će ona lično doći. Nadam se da će se to desiti neposredno nakon godišnjih odmora. Ja se držim ustavne nadležnosti, a to je da državni ministar predstavlja BiH na međunarodnoj sceni“, prokomentarisao je Jusko.

Poznato je da je komesar EU za evropsku politiku susjedstva i pregovore o proširenju Johannes Hahn poslao pismo nakon nepotpisivanja ugovora o Transportnoj zajednici.

Pismo koje smo dobili od Hahna kaže da imamo vremena do kraja septembra. Ako do tada ne potpišemo pola milijarde KM bit će presumjereno na druge države. To je luksuz koji BiH ne treba. Nadam se da ćemo potpisati ugovor o TZ i dobiti sredstva. Ultimatum je postavljen pismom komesara Hahna“, rekao je ministar Jusko.

Prvi čovjek ministarstva komunikacija i saobraćaja u BiH je kazao da je razgovarajući s ljudima iz međunarodne zajednice stekao dojam da postoji dobra volja da se ne propusti ovakva prilika za BiH.

Pola milijarde KM su izuzetno velika sredstva, a ovo je samo inicijalno šta bi dobili ulaskom u Transportnu zajednicu. Benefiti koji slijede u godinama ispred nas su puno više od pola milijarde KM.

Odgovora na pitanja o brzoh cesti Beograd – Sarajevo i dalje nema.

Parlament FBiH je donio odluku da brza cesta prema Beogradu ide preko Tuzle, a u RS je prijedlog da ide od Istočnog Sarajeva preko Sokoca i Rogatice. Na sljedećem sastanku treba doći do usaglašavanja stavova i trebamo sjesti sa stručnjacima kako bi utvrdili najbolju rutu. Nikome nije u interesu da odustane od ovakve prilike i trebamo iskoristiti pruženu ruku turskih investitora. Nevjerujem da Srbija, kao ni BiH, ima namjeru odustati od te pružene ruke. U protivnom, ostaćemo bez prilike da napravimo brzu cestu, ostaćemo bez investitora, poslaćemo lošu poruku potencijalnim investitorima. To nam nije u interesu“, smatra Jusko.

Koji su sve pravci u opciji i koji je najizgledniji?

U regiji Tuzle se dnevno kreće 22.000 automobila, a istočna Bosna je odsječena. Ako vidimo koliko je opterećen saobraćaj oko Tuzle, bez obzira na ovaj projekat, povezivanje Tuzle s Koridorom Vc mora biti prioritet“, dodao je ministar Jusko.

Akcize su podjelile Parlament, Vijeće ministara, Domove… Dva se pitanja postavljaju, gdje je dosadašnji novac za puteve i šta ako se sa akcizima ne postigne dogovor.

Šta se desilo s akcizama proteklih godina? Kada bi potrošili vrijeme na to, potrošili bi jedini resurs. Ministarstvo komunikacija i prometa je dalo prijedloge, a to je koncesija kao što rade naši susjedi. Ako dobijemo pozitivno mišljenje idemo s prijedlogom prema Vijeću ministara i Parlamentu. Voljeli bi da imamo kompletno riješen sistem finansiranja, ali tražimo plan B u slučaju neusvajanja akciza“, izjavio je Jusko.

Gost N1 televizije je prokomentarisao i bh. aviosaobraćaj, kontrolu neba i krah BH Airlinesa.

2019. godine BiH treba potpuno preuzeti kontrolu svog zračnog prostora. Što se tiče BH Airlinesa u jednom momentu BH Airlines je imao dug od 50 miliona eura, a kapital je bio 9 miliona eura. U stečaju je napravljen dug od 17 miliona dolara. Ti gubici se ne prave preko noći. Postavio sam pitanje da li se moglo uraditi nešto prije i zašto nije. Ali ne želim biti general poslije bitke“, smatra Jusko.

Opet se aktueliziralo pitanje Peljeskog mosta.

Bavim se stvarima koji su u rasponu od 12 godina pa nadalje. Jedino od mojih pitanje je zašto se toliko čekalo da se aktuelizira ovo pitanje, a prošla su četiri saziva Vijeća ministara i četiri saziva parlamenta, a sada smo došli u ovu situaciju.
2006. godine BiH je formirala ekspertni tim ljudi koji su pregovarali s Hrvatskom. Završilo se na 55m visine, plovni put na 200 metara. U zapisniku stoji da su usaglašeni stavovi. Ovo je pitanje između dvije države. Način kako rješiti problem je neposredna komunikacija za jednim stolom“, kazao je Jusko.

Za kraj, ministar Ismir Jusko je kazao da je jako tužan zbog situacije u BHRT-u.

Opredijeljenost Ministarstva komunikcija i saobraćaja da pomogne javnim servisima pokazala se izdvajanjem znatnih sredstava. Žao mi je što Ministarstvo nema potpunu ingerenciju da povede procese o stabilizaciji javnih servisa.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.