Omer Kulić, šef Međunarodne komisije koja je vodila istragu u slučaju pogibije bivšeg makedonskog predsjednika Borisa Trajkovskog, gostovao je u Dnevniku u 22 sati na N1 gdje je govorio o uzrok avionske nesreće koja se dogodila 26. februara 2004. godine kod Mostara.
Kulić je istakao da je glavni uzrok nesreća bila nestručnost pilota te je dodao da je u državama nastalim nakon raspada SFRJ došlo do pada u kvalitetu obrazovanja u raznim obalstima pa tako i u vazduhoplovstvu.
“Školovanje pilota koji je upravljao avionom u kojem je bio Trajkovski nije provedeno po međunarodnim propisima i standardima”, rekao je gost Dnevnika koji je napomenuo da je u Beogradu bila glavna škola za obrazovanje pilota što se odrazilo na vazduhoplovstvo u regionu.
Kulić je rekao da je u zabilježena nepravilnost u radu crne kutije koja je pratila zapise leta.
“Kutija je trebala biti zamijenjena 10 godina ranije jer nije bila ispravna. Morala je da se modernizuje tj. da se pređe sa analogne na digitalnu tehnologiju. To se nije uradilo upravo zbog lošeg sistema kod makedonske vlasti”, rekao je Kulić i dodao da je ta crna kutija bila pokvarena nekoliko letova prije fatalnog pada aviona u kojem je bio predsjednik Trajkovski.
Gost Dnevnika je rekao da se u rekonstrukciji razgovora pilota i kontrolnog tornja u Mostaru uočilo nekoliko grešaka. Jedna od njih je da je pilot morao zbog vremenskih uslova preusmjeriti let na alternativni aerodrom, u Sarajevu ili Dubrovniku.
“Kontolor je upozorio pilota da izbjegne spuštanje aviona koji ga nije poslušao”, rekao je Kulić koji je skrenuo pažnju da piloti nisu smjeli uopšte da polete iz Skoplja jer nisu imali meteorološki izvještaj za Mostar prema kojem su krenuli.
Gost Dnevnika je također istakao da je makedonskim pilotima “falilo petlje” da se suprostave svome predsjedniku, Borisu Trajkovskom, i da mu kažu da let treba biti otkazan.
“Pilot mora imati takvu snagu i samopuzdanje da kaže – Gospodine predsjedniče mi danas ne smijemo letiti”, jasan je bio Kulić.
“U vrijeme pogibije Trajkovskog, srbijanski i hrvatski predsjednici nisu htjeli letiti prema Mostaru iako su imali bolje avione od Makedonskog”, zaključio je za kraj gost Dnevnika na N1.