Predsjednik Udruženja prijevoznika za unutrašnji i međunarodni transport iz Republike Srpske (RS) Nikola Grbić izjavio je danas da će članovi ovog odruženja sutra u 12 sati blokirati carinske terminale i granične prijelaze.
Na taj način će izraziti nezadovoljstvo jer nije došlo do odgode početka primjene Pravilnika o uslovima za izdavanje licenci i kvalifikacione kartice vozača.
Zvanično odobrenje za blokade zatražili su od policije RS i odgovor očekuju sutra u jutarnjih satima.
“Nakon što dobijemo odobrenje krećemo u blokade carinskih terminala i graničnih prijelaza za teretni saobraćaj koji se nalaze na cijeloj teritoriji RS“, rekao je Grbić i dodao da sada traže ne odgodu primjene, već stavljanje van snage za njih spornog pravilnika.
Optužuje Ministarstva komunikacija i transporta BiH da je odgovorno za situaciju u kojoj se nalaze autoprijevoznici i da, kako tvrde, ugrožavaju njihova osnovna prava na rad i život od tog rada.
Pojašnjava da Udruženje prijevoznika za unutrašnji i međunarodni transport traži stavljanje van snage Pravilnika o uslovima za izdavanje licenci i kvalifikacione kartice vozača, za koji tvrde da nije donešen u saglasnost entitetskih resornih ministarstava, kao i da se pristupi izradi novog pravilnika koji će biti dobar za sve prijevoznike.
Zahtijevaju da im bude omogućeno izdavanje licenci u Ministarstvu saobraćaja i veza RS, odnosno da se posredstvom ovog ministarstva elektronskim putem šalje potrebna dokumentacija za izdavanje licenci u Ministarstvo komunikacija i transporta BiH.
Traže i da se u zakon uvrsti da kamioni prijevoznika ulaze u kapital firme, odnosno ukidanje depozita od 9.000 eura po jednom vozilu i po 5.000 eura za svako naredno, a zahtijevaju i da se ukine škola za obuku vozača u Širokom Brijegu, jer je to, tvrde, samo „uzimanje para od prijevoznika za dobrobit nekoga iz resornog državnog ministarstva“.
“Na ovo smo upozoravali mnogo puta do sada, ali nažalost nije bilo razumijevanja i stoga smo se odlučili na ovaj potez“, rekao je Grbić.
Tvrdi da imaju i podršku kolega iz Federacije BiH, a u njihovim zahtjevima podržalo ih je i Ministarstvo saobraćaja i veza RS.
Predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport iz RS Nikola Grbić još tvrdi i da ne stoje navodi ministra komunikacija i transporta BiH Damira Hadžića da nema spornih elemenata u Pravilniku o licenciranju za obavljanje međunarodnog transporta.
Grbić za Agenciju Fenu napominje da su prijevoznici značajan faktor privrede i da će stoga istrajati u svojim zahtjevima.
“Nećemo prihvatiti prolongiranje primjene Pravilnika, već izradu novog koji će biti pristupačan za sve prijevoznike i tek tada ćemo se povući sa saobraćajnica i osloboditi granične prijelaze i carinske terminale“, zaključio je Grbić.
Povodom početka primjene Pravilnika nedavno je u Ministarstvu saobraćaja i veza RS-a održan sastanak s prijevoznicima iz RS, na kojem je zaključeno da se još jednom od Ministarstva komunikacija i transporta BiH zatraži odgađanje primjene Pravilnika do ispunjavanja uslova za njegovu primjenu.
Iz tog resora Vlade RS-a ustvrdili su da je Ministarstvo komunikacija i transporta BiH donijelo Pravilnik o licenciranju bez usaglašavanja s entitetskim ministarstvima.
Navode i da odredbe tog dokumenta nisu u skladu sa Zakonom o međunarodnom i međuentitetskom drumskom prijevozu, a na štetu su prijevoznika iz RS, odnosno BiH.
Stoga je i Ministarstvo saobraćaja i veza RS-a uputilo urgenciju u kojoj se traži odgoda primjene pravilnika i organiziranje hitnog sastanka, s ciljem trajnog rješavanja ovog problema.
Do toga zasad nije došlo.
U BiH je od 1. januara na snazi Pravilnik o licenciranju za obavljanje međunarodnog transporta.
Ministar komunikacija i transporta BiH Damir Hadžić istakao je ranije da ne postoje dileme kada je riječ o Pravilniku o licenciranju za obavljanje međunarodnog transporta, jer je obaveza posjedovanja licenci za međunarodni prijevoz propisana Zakonom o međunarodnom i međuentitetskom prijevozu BiH, ali i Zakonom o prijevozu RS.
“Ministarstvo transporta i komunikacija BiH učinilo je sve da bi se tržište prijevoznih usluga zaštitilo od nelojalne konkurencije, prvenstveno kroz sistem licenciranja“, naglasio je ranije Hadžić.
On je napomenuo da se međuentitetski i unutrašnji prijevoz i dalje odvija prema važećim enitetskim propisima.