U Livnu je danas održan sastanak na kojem se govorilo o problematici u funkcionisanju GP Kamensko i Vaganj. Naime, općine Livno i Tomislavgrad već godinama traže prekategorizaciju GP Kamensko s treće kategorije u viši rang, ali i da se GP Vaganj iz kategorije pogranični promet prekategorizira u prelaz za međunarodni cestovni promet putnika.
Iako je odlukom Vijeća ministara iz 2012. godine Granični prelaz Kemensko predviđen u prvu kategoriju, prema potpisanom Ugovoru između BiH i Hrvatske o graničnim prelazima i Sporazumu između BiH i Hrvatske o pograničnom prometu, ovaj GP kategoriziran je kao prelaz za robni i putnički promet čime je rangiran u nižu kategoriju prelaza. Privrednici s ovog područja od samog početka ukazivali su na diskriminacijski karakter takve odluke i štetu koju ona prouzrokuje. Najugroženija kategorija u ovom slučaju su proizvođači livanjskog sira i suhomesnatih proizvoda koji svoj proizvod moraju voziti na puno udaljenije granične prelaze da bi ga uvezli u Hrvatsku.
Općine Livno i Tomislavgrad kao i vlasti Kantona 10 godinama traže prekategorizaciju GP Kamensko, što je izuzetno važno za razvoj ovih općina, ali prije svega za proizvođače livanjskog sira i suhomesnatih proizvoda, jer npr. sir iz Livna do Sinja umjesto 60 putuje 300 km.
Na sastanku održanom u Livnu, na kojem se govorilo o ovoj problematici dogovoreno je kako će po tom pitanju biti upućena inicijativa na brojne adrese, između ostalih i Vladi Hrvatske, nakon čega bi kako je rečeno GP Kamensko trebao dobiti status GP preko kojeg će se moći izvoziti proizvodi biljnog porijekla u EU, a GP Vaganj trebao bi biti otvoren za promet putnika.
“Činimo uistinu sve da se ovaj GP realizira kad je u pitanju njegova prekategorizacija, a isto tako da GP Vaganj, obzirom da je završena prometnica da je prometno povezan s RH i ima sve pretpostavke da postane međunaropdni GP za putnički promet i prelazak“, kazala je Borjana Krišto.
Zbog degradacije Graničnog prelaza Kamensko, u čiju je modernizaciju 2006. godine uloženo oko 4 miliona eura, nanesene su značajne štete privredi ovog kantona zbog čega privrednici smatraju da je potrebno omogućiti izvoz prerađevina i biljnog ali i životinjskog porijekla.
“GP Kamensko je urađen kao donacija EU i urađen je da zadovoljava sve potrebe koje trebaju postojati na GP za uvoz i izvoz svih proizvoda biljnog i životinjskog porijekla. Pristupanjem Hrvatske EU, EU odredila dva GP za izvoz proizvoda biljnog i životinjskog porijekla a to su Bijača i Gradiška, to je bio izričiti stav i zahtjev EU“, naveo je Miro Džakula.
Predsjednik Vlade Kantona 10 upozorava na razočaravajuće podatke o prometu roba i radu špediterskih preduzeća u zadnje četiri godine.
“Prema podacima koje imamo iz 2005. godine vezan za predmete koji su odrađeni uvoz roba, bilo je nekih 33 tisuće, a nakon 10 godina imamo brojku od samo 13 tisuća, što se tiče špediterskih preduzeća 2005. imali smo 21 špeditersko preduzeće sa 69 uposlenih, a sada imamo 7 preduzeća sa 16 uposlenih“, rekao je Ivan Jozić.
Granični prelaz Vaganj trenutno ima status prelaza za pogranični promet te njime može prometovati samo stanovništvo koje živi uz samu granicu s Republikom Hrvatskom, a ukoliko pokrenuta inicijativa urodi plodom GP Vaganj će se prekategorizirati u prelaz za međunarodni cestovni promet putnika, dok će se GP Kamensko prekategorizirati u viši rang čime bi se omogućila pojačana aktivnost privrednim subjektima ovih općina.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.