Ambalaža, omot ili vrećica, koja se koristi za pakovanje ili nošenje kupljenih proizvoda sa vidljivim nazivom odnosno logotipom proizvođača ili trgovca smatra se reklamnim sredstvom, koje trgovac ne smije dodatno naplaćivati kupcu, rečeno je u Ministarstvu trgovine i turizma RS i Službi za zaštitu potrošača pri Ministarstvu trgovine FBiH.
“Ukoliko trgovac za pakovanje proizvoda koristi papir, omot, vrećicu ili sličan materijal ili ambalažu, koji u cijelosti ili djelimično ima logotip, znak, slogan ili naziv proizvođača ili trgovca, ili upućuje na njega, takav materijal, ambalaža ili vrećica se smatra reklamnim sredstvom, koje trgovac ne smije dodatno zaračunavati kupcu“, naveli su Srni u Ministarstvu.
Ukoliko trgovac takvu ambalažu naplati od potrošača, učinio je prekršaj, koji je kažnjiv novčanom kaznom u visini od 1.000 KM do 5.000 KM za pravno lice i kaznom za odgovorno lice u pravnom licu u visini od 500 KM do 2.500 KM.
Isti propis vrijedi i u Federaciji BiH. To je za N1 potvrdila Amra Vučijak iz Službe za zaštitu potrošača u federalnom ministarstvu trgovine. Zakon o zaštiti potrošača je regulisan na državnom nivou, istakla je.
Visoke kazne za trgovce ako naplaćuju kesice sa logom ili nazivom
“To je regulisano Zakonom o zaštiti potrošača koji primjenjujemo i decidno je određeno da trgovac ne smije naplatiti omot ili vrećicu na kojoj se nalazi logotip firme. To spada u reklamni materijal i podliježe kazni ukoliko se naplaćuje“, rekla je za N1 Vučijak.
Ona je istakla da trgovci mogu naplatiti vrećicu ili omot na kojoj se ne nalazi logotip kompanije.
“Ako na ambalaži postoji samo logo, koji nedvosmisleno upućuje da se radi o tačno određenoj kompaniji odnosno trgovcu, ta vrećica ne smije biti naplaćena kupcu“, dodala je Vučijak.
Vučijak je kazala da inspekcija kontroliše trgovce, ali da ne može uvijek biti na prodajnom mjestu. Također nam je kazala da do sada nisu imali pritužbe potrošača povodom ove teme.
“Mogu biti naplaćene čiste vrećice ili one koji imaju neku sliku koja ne upućuje da se radi o određenom trgovcu“, ističe Vučijak za N1.
Zakon o zaštiti potrošača BiH br. 25 iz 2006. godine član 17. kaže: “Omot, vrećica ili poseban papir koji ima logotip ili naziv proizvođača smatra se propagandnim materijalom koji trgoac ne smije posebno zaračunati kupcu.”
Dalje se navodi da ukoliko to učini, član 126. određuje kaznenu odredbu.
“Novčano će se kazniti od 2.500 do 5.000 KM trgovac ako omot, koji ima logotip proizvođača ili trgovca, posebno naplaćuje kupcu.“
Ukoliko se radi o pravnom licu, kaznit će se i odgovorno lice iznosom od 500 do 1.000 KM
Ako se pakovanje proizvoda dodatno vrši po zahtjevu potrošača korištenjem posebnog papira ili drugih ukrasnih materijala, trgovac ima pravo da uslugu pakovanja dodatno zaračuna na cijenu proizvoda, uz obavezu da jasno i vidljivo istakne cijenu usluge pakovanja, kao i cijenu materijala za pakovanje.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.