Modifikovane izmjene Zakona o akcizama već sljedeće sedmice bi trebale pred delegate Doma naroda. Predviđanja su da će dobiti podršku.
Iz Vijeća ministara su saopštili kako se ključne izmjene odnose na sljedeće: osim na biogoriva i biotečnosti, akcize se ne povećavaju, nego se za 15 feninga povećavaju cestarine. Namjena novca – isključivo cestogradnja. Do sada nije bilo podrške u Predstavničkom domu. No, situacija se u međuvremenu znatno promijenila u korist akzica.
Sve su prilike da će se na sjednici Doma naroda u četvrtak, delegati izjašnjavati o novim izmjenama Zakona o akcizama.
“Mislim da u ovom trenutku mi imamo većinu u oba doma onako kako ja vidim stvari naravno ta većina je krhka i ona se može poremetiti pogotovo u Predstavničkom domu. Imam optimizma da bismo ovaj zakonski projekat mogli završiti i mislim da će to biti I jedna od tema u ponedjeljak kada gospodin Hahn dolazi u BiH gdje će biti na sastanku s liderima stranaka gdje bi se trebalo razgovarati i oko ovoga“, rekao je Safet Softić, delegat Kluba Bošnjaka.
No, Dom naroda ni ranije nije bio sporan. Nedostajala je većina u Predstavničkom. Opšta, ali i entitetska. savez za promjene i dalje protiv akciza, smjer djelovanja promijenio je SNSD. Šest poslanika ovog Kluba, pristali su na modifikovana rješenja.
“Ono što je vrlo važno jeste da će Klub poslanika SNSD kao što je to radio i prethodne tri godine i u nekim drugim periodima isključivo biti motivisan stavovima institucija RS i s potrebom rekao bih da se omogući RS investicioni ciklus a to definitivno usvajanje modifikovanog zakona bi omogućilo“, kazao je Staša Košarac, poslanik SNSD.
Borislav Bojić, poslanik SDS kaže: “Mi imamo potpuno jasan nedvosmislen stav tokom cijelog vremena rasprave u vezi sa poskupljenjem goriva odnosno akciza, stav je potpuno jasan mi nećemo podržati ovakvu vrstu pristupa.”
A situacija se promijenila i na polju opće većine. Nakon dugotrajnog protivljenja – SBB objavljuje da podržava nove namete. Naime, cestogradnja će značiti nova radna mjesta, kažu. Ekonosmki zamah. I spriječit će kolaps finansijskog sektora.
“Ja se bojim da bez pomaka ekonomske aktivnosti dolazimo u jednu zonu gdje finansijski sektor koji ionako stagnira koji je imao značajan dio nenaplativih kredita dolazi u opasnost i hoda po jednoj veoma tankoj liniji gdje može doći do veoma značajnih kontrakcija u finansijskom sistemu i tu SBB bira manje zlo – ne želimo snositi odgovornost za finansijski kolaps“, rekla je Adisa Arapović Omerbegović.
Opozicija poručuje: SBB je podlegao pritisku međunarodne zajednice, jer pojedinci imaju orahe u džepovima. Nameti građanima su neopravdani. Aktuelni prihodi od poreza su dovoljni ako bi se ispravno raspodijelili. Uvođenje akciza na biogoriva suprotno je paketu potpisanom s Evropskom energetskom zajednicom. Na koncu – i ranije je bio slučaj da vlade s računa javnih preduzeća, u ovom slučaju autocesta – uzimaju novce potrebne za budžet. Opozicija se pribojava da ovoga puta izmjene Zakona neće biti razmatrane čak ni na Komisiji za finansije – gdje više puta ranije nisu dobile podršku. Direktno će nakon Doma naroda – pred poslanike. Stavovi su iz DF-a.
“Postoji mogućnost da se na neki način zaobiđe Komisija Predstavničkog doma za finansije i budžet ukoliko Dom naroda .bude nakon usvajanja ovog modifikovanog zakona 7.12. tražio da se ide, a vjerovatno će tražiti hitnu proceduru onda će se ovaj zakon bez mišljenja Komisije naći Predstavničkog doma 14. vjerovatno ukoliko se nastavi sjednica, jer sad smo tri sjednice u zaostatku, ali moje mišljenje je da to nije poslovnički“, rekao je Damir Bećirović.
Gotovo godinu dana – u državnom Parlamentu bije se bitka za većinu. Milioni eura kredita namijenjenih za izgradnju autoputa čekaju povećanje cestarine kao pokrića. Milioni kredita MMF-a također čekaju izmjene Zakona o akcizama. Uskoro bi trebala uslijediti deblokada – no, platit će je i ovoga puta isključivo građani Bosne i Hercegvoine.